• Anonym (Oroligmamma)

    10 åring nedsatt hörsel ena örat hos skolsköterskan

    Fick idag ett samtal från sonens skolsköterska. Hon sa att sonens hörsel på ena örat var dåligt. Det andra var perfekt. Vad kan det bero på? Fick så luddiga svar och hon var stressad och i princip avfärda mina frågor och funderingar. Hon sa att hon skulle kolla den igen om en månad och var de samma resultat skulle hon skicka remiss till en öronkäkare. Hon såg aldrig varit öronbarn, ingen vaxpropp och han är heller inte förkyld, varit bra hörsel sen han föddes och för 2 år sen när testet gjordes sist. Någon som har gått igenom samma?

  • Svar på tråden 10 åring nedsatt hörsel ena örat hos skolsköterskan
  • Anonym (Oroligmamma)

    Förlåt för eventuella stavfel, min telefon vill inte samarbeta idag

  • Passionsfrukten

    Fick liknande samtal från skolsköterskan när dottern gick i ettan. Efter ca 2 veckor gjorde de ett nytt test som hon också fick dåligt på. Hur som helst hörde hon ändå inte tillräckligt dåligt för att gå vidare till öronläkare. Nu i tvåan fick hon göra om testet och hörde alla ljud.

  • Anonym (Oroligmamma)

    Tack för svar. Jag pratade med sonen och han upplevde det som ett 'lock' efter att försökt förklara. Kommer ibland och går över typ. Men ja, jag vet inte. Jag hoppas att det är tillfälligt men blir såklart jätteorolig ????

Svar på tråden 10 åring nedsatt hörsel ena örat hos skolsköterskan