• Anonym (Hnb)

    Amning under natten

    Vi hade en hnb-bebis så han går kanske inte riktigt jämföra med vanliga barn. Men hur som... Han sov inte själv förrän han var 5 månader. Innan dess satt vi med honom hela nätterna. Jag ammade nästan varje gång han vaknade. Hade det gått typ bara en timme sen sist kunde pappan söva om honom, 2 timmar- ja då gällde amning. Amningen nattetid har gradvis minskat. Nu är han 15 månader och ammas som mest 2 ggr per natt. Men vaknar han ordentligt och det gått flera timmar sen sist, ja då gäller fortfarande amning. Önskar napp vore tillräckligt, men icke.

  • Anonym (Hnb)
    Lilla bea skrev 2019-11-11 21:46:32 följande:
    LOL. Så har alla våra 3 barn varit. Det är inte high need, det är helt vanliga bebisar. Friska starka och välmående bebisar kräver närhet. TS: Det kan kännas tufft ibland, men försök njut istället av den här ändå korta men viktiga perioden i livet! Det varar ju inte för alltid. Att ge sina barn den närhet de behöver är värt det i längden.
    Nu blir jag förbannad!! Dina barn var kanske inte hnb:are, men mitt barn var det definitivt!! Han uppfyllde alla kriterier! Yttra dig inte om mina barn och hur jag skött dom- sköt dig själv du. Hur du ens har mage att antyda att jag inte ger den närhet de behöver- vet hut!
Svar på tråden Amning under natten