Inlägg från: Anonym (Tjej30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej30)

    Berätta för ex om ny eller inte

    Känner igen mig lite i sin situation.

    Separerade för ett halvår sedan. Vi har tre barn tillsammans och har en jättefin relation idag, träffas flera gånger i veckan osv.

    Jag har dock träffat en ny och är väldigt osäker på hur jag ska göra med allt. Bor på ett litet ställe så ryktena sprids snabbt. Eftersom exet och jag har en bra relation och han är min bästa vän, så skulle jag hellre vilja att han får höra det av mig än via ryktena.. Men än så länge är jag ju inte "tillsammans" med den nya utan vi dejtar bara, vilket får mig att känna att jag inte vet vad jag egentligen ska berätta. Jag vill inte såra mitt ex och låta honom höra det ryktesvägen men jag vill heller inte berätta något som inte är värt att berätta, om du förstår hur jag menar.

  • Anonym (Tjej30)

    Känner igen mig lite i sin situation.

    Separerade för ett halvår sedan. Vi har tre barn tillsammans och har en jättefin relation idag, träffas flera gånger i veckan osv.

    Jag har dock träffat en ny och är väldigt osäker på hur jag ska göra med allt. Bor på ett litet ställe så ryktena sprids snabbt. Eftersom exet och jag har en bra relation och han är min bästa vän, så skulle jag hellre vilja att han får höra det av mig än via ryktena.. Men än så länge är jag ju inte "tillsammans" med den nya utan vi dejtar bara, vilket får mig att känna att jag inte vet vad jag egentligen ska berätta. Jag vill inte såra mitt ex och låta honom höra det ryktesvägen men jag vill heller inte berätta något som inte är värt att berätta, om du förstår hur jag menar.

  • Anonym (Tjej30)
    Anonym (Hur?) skrev 2019-11-11 22:00:12 följande:

    Jag och dejten är ute en del, blir ju att man håller hand eller någon puss.. så om någon bekant ser så kommer exet definitivt få reda på det ryktesvägen.

    Kanske att man helt enkelt säger: jag har börjat dejta någon, bättre du hör det från mig än någon annan.


    Samma här, att vi är ute en del tillsammans. Så att ryktena inte börjat gå redan är egentligen konstigt.

    Det är ju jättesvårt, för jag skulle ju liksom inte vilja veta om så fort han "bara träffar någon". Men jag skulle ju heller inte vilja höra ryktesvägen att han är tillsammans med någon ny.
Svar på tråden Berätta för ex om ny eller inte