• Anonym (Mira)
    Tue 12 Nov 2019 07:09
    50 visningar
    6 svar
    6
    50

    Onödigt att kontakta vårdcentral?

    Hej alla!

    Jag är en sån person som inte besöker en läkare förens jag har jätteont eller verkligen är sjuk. Nu har jag dragits med förkylningskänningar i säkert 3 veckor. Jag blir galen på detta! Det bryter liksom aldrig ut riktigt. Utan jag går runt med jätteont i halsen för att det sedan försvinner (fast jag känner alltid av lite) feberkänningar titt som tätt (hade två täcken i natt för att jag frös så och frös fortfarande) hosta, ibland ont i lungorna. Allt detta kommer och går men det tar så på mina krafter. Igår la jag min innan åtta. Känner mig knappt pigg längre å gör jag det så varar det inte länge.

    Jag har tränat ibland under dessa veckor och då känner jag inte av det men. Brukar bli pigg efteråt men inte nu. Äter och dricker gör jag men får ingen direkt energi av mat som jag brukar.

    Borde jag kontakta vc? Är så trött på detta men vill inte gå dit och dem inte tycker mina symptom är något och tar mig därför inte på allvar.

  • Svar på tråden Onödigt att kontakta vårdcentral?
  • Anonym (C)
    Tue 12 Nov 2019 07:13
    #1

    Varför inte vara hemma några dagar och må bättre? Eller tänker du vänta tills du inte kommer upp ur sängen?

    Dags att ta hand om dig och inget mer tränande tills du är frisk.

  • Anonym (Mira) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 07:20
    #2
    Anonym (C) skrev 2019-11-12 07:13:06 följande:

    Varför inte vara hemma några dagar och må bättre? Eller tänker du vänta tills du inte kommer upp ur sängen?

    Dags att ta hand om dig och inget mer tränande tills du är frisk.


    Ja träningar är nog bästa att lugna med men har inte råd att gå hemma för nåt sånt här "litet". Mitt jobb är inte fysiskt krävande men jag träffar många kunder. Känns dumt att vara hemma när jag ändå klarar av att jobba.
  • Anonym (C)
    Tue 12 Nov 2019 07:27
    #3

    Ja då får du göra ingefära shottar och äta mycket antioxidanter så kanske det lägger sig.

    Krya på dig det är inte roligt med dessa segdragna starter.

  • Anonym (....)
    Tue 12 Nov 2019 07:55
    #4

    Kan ju vara sköldkörteln. Det kostar inget att ringa läkaren eller 1177 och rådfråga.

  • Anonym (Ssk)
    Tue 12 Nov 2019 21:03
    #5

    Har du feber? Kan du gapa med munnen, går det att svälja mat och dryck? Är du så pass kry att du orkar jobba och träna så kan du nog avvakta. Sjukskriv dig en vecka, låt kroppen få en chans att vila sig frisk, träna inte under den tiden. Är du fortfarande dålig sen, så kan du ju höra med din vc.

    Framförallt följ din temp, och var uppmärksam på hostan, är du väldigt andfådd, får du en otäck smak i munnen av upphostningar?

  • Anonym (A)
    Tue 12 Nov 2019 21:07
    #6

    Ring 1177 och rådfråga dom.

Svar på tråden Onödigt att kontakta vårdcentral?