• Tue 12 Nov 2019 08:43
    467 visningar
    6 svar
    6
    467

    Gå ner i vikt ihop

    Finns det fler där ute som håller på och viktminskar och som vill följas åt under en tid?

    Vägde in mig på 88 Kg under gårdagen. Är 42 år 165 cm lång. Pendlat upp och ner de senaste 10+ åren. Detta är min högsta vikt hittills.

    Mitt upplägg i detta första skede är följande;
    Havregröt till frukost
    Nutrilett måltidsbar till lunch
    Varierat kväll t ex knäckemacka och kokt ägg vardagar. Lagad mat kväll helg.
    Söndagar fritt.

    Varierat av frukt och grönt och i huvudsak vatten som dryck
    Mörk choklad 70% och popcorn. 

    Försöker äta så rent som möjligt och utesluter tillsatser och konstiga e- ämnen så långt det går. Kommer inte räkna kalorier. Är dock gammal Viktväktare och har det tänket med mig. 

    Efter 1 dygn har jag tappat 1 Kg i vätska. Samlat mycket vätska senaste tiden och räknar med att ytterligare vätska tappas under de närmsta dagarna.
     
    Värt att tillägga är att jag även är sockerberoende och har varit så länge jag kan minnas. Sedan en månad har jag uteslutit lösviktsgodis(galet beroende av det) samt trappat ut av övrigt godis, kex, bullar osv

    Hoppas ni är fler som vill hänga på här i tråden. Här kan vi peppa varandra, ge råd, tipsa och inte minst stötta när det känns tufft.

  • Svar på tråden Gå ner i vikt ihop
  • Ful Anka
    Tue 12 Nov 2019 12:16
    #1

    Lägg till 2 st 45 minuters promenader om dagen så har du chansen att i alla fall gå ner lite grann.


    This is my life and I don't care
  • Wed 13 Nov 2019 07:48
    #2

    *Puffar*
    Ingen som vill hänga på?

  • Thu 19 Dec 2019 16:33
    #3

    Jag är gärna med!

    Är ganska okej med vikten jag har (även om jag skulle kunna gå ner ett par kilo), men vill främst hitta ett hållbart levnadssätt så jag inte går upp mer i vikt. Just nu är rutinerna obefintliga och jag äter på tok för onyttigt eftersom maten varje dag bara ?blir som den blir?.

    Mitt mål är att varje helg göra matlådor och köpa hem nyttigt mellanmål för hela veckan.

    Ett annat av mina mål är att komma igång och träna kondition 30-60 min ett par gånger i veckan.

  • Thu 19 Dec 2019 20:05
    #4

    Jag vill också vara med! Jag har PCOS och depression och har dragit på mig en rejäl övervikt till mina 168 cm. Sedan september har jag mått lite bättre och lyckats gå ner 8,5 kg genom kaloriräkning. Jag väger nu 84,5 kg. Min målvikt är 65 kg. Jag blir peppad av att vågen visar mindre men behöver verkligen stöttning nu under jul och nyår (som jag firar med familjen som finns 10 h bort) för att lyckas hålla mig på rätt spår när jag utsätts för så många frestelser och inte kan väga maten.

    Hur går det för dig, TS?

  • Wed 8 Jan 2020 13:37
    #5

    Hej! Trodde ej det fanns något intresse så blev glad att ni är ett par stycken som skrivit i tråden:). Hur går det för er? Jag vägde in mig idag på 81,8 kg. Varit nere som lägst på 80,9 kg före Jul men gått upp under ledigheten till som mest 82,4 kg. Körde igång igen i måndags med ovan nämnda upplägg. Längtar att komma under 80 kg. Har den senaste tiden haft problem med reflux och även extraslag. Vet att vikten spelar in här då samma sak hänt vid tidigare viktuppgång.

  • Wed 8 Jan 2020 13:42
    #6

    Totalt har jag sedan tråden startades i November gått ner 6,2 kg. Hade räknat med att det skulle gå fortare men försöker hitta ett sätt som är hållbart över tid. Fria söndagar är mitt andningshål och något som hjälper mig vara strikt alla övriga dagar.

    Vad har ni för upplägg? Dela gärna tips så kan vi hjälpa varandra.

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop