• CitronTulo

    Att lägga sig och sova tillsammans med sin partner och "telefonsurfande"

    Är väl fint att gå och lägga sig och få somna tillsammans! Men när man går och lägger sig och när man somnar beror ju på när man måste gå upp på morgonen, och alla har inte samma behov av sömn! Om din partner jobbar natt och du dag så är det ju fullt naturligt att ni inte har samma dygnsrytm! Om det är du som tycker att detta är viktigast av er två, är DU då beredd att ändra på DINA sovtider för att synka med hennes?

    Själv så är jag ganska aktiv på kvällen och har svårt att somna tidigt! När jag bodde med mitt ex så gick han upp vansinnigt tidigt på morgonen för att åka till sitt jobb, och då somnade han ju tidigt också..

    När man bor ihop så kan jag också tycka att det kan vara lite skönt att få en stund för sig själv på kvällen! Men även som särbo så kan det ju vara svårt att helt styra att man är trött samtidigt som sin partner!

    Vad gäller att sitta med telefonen så tycker jag att det beror på hur mycket man träffas och har tid med varandra för övrigt! Är man sambo så är det såklart okej att man får sitta och blippa med sin telefon ibland! Om man är särbo och kanske bara ses en dag i veckan eller så så är det ju en annan sak, då kan man väl låta telefonen vara och ägna sig åt varandra!

Svar på tråden Att lägga sig och sova tillsammans med sin partner och "telefonsurfande"