• Anonym (...)

    Min 8 månaders skriker så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen

    Köp ordentliga hörselkåpor till hela familjen.

    Försök hitta en vettig läkare.

    Gå till en homeopat.

  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 15:26:04 följande:

    Det är förbjudet att behandla barn under 8 år i Sverige. 


    Med naturmedel mot kolik?
  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 15:46:28 följande:

    Homeopater är förbjudna att behandla barn i Sverige sedan några år tillbaka.

    Naturläkemedel är inte ofarliga bara för att man kallar det för naturläkemedel. Tvärtom kan de vara direkt skadliga. Homeopati å andra sidan är bara humbug och dyrt vatten, där ska barn inte riskera att gå obehandlade som kan medföra problem längre fram.


    Hur kan något som är humbug vara farligt..?
  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 16:04:31 följande:

    Vad var det du inte förstod i det jag skrev? Fråga, jag svarar gärna.


    Du motsäger dig själv. Du skriver att naturläkemedel kan vara skadliga sen att homeopati är dyrt vatten..
  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 16:55:45 följande:

    Nej då har du inte förstått vad jag skriver. Förstår du vad humbug betyder?

    Lurendrejeri.

    Lurendrejeri ÄR skadligt när det handlar om sjukdomar därför att då får inte patienter den behandling de skulle behöva för att bli friska. Det är farligt fastän vattnet i sig är ofarligt.


    Hur förklarar du då att homeopater använder sig av naturläkemedel?
  • Anonym (...)
    Anonym (Jkl) skrev 2019-11-12 19:07:01 följande:

    Nu är inte jag den du frågade. Men homeopater använder väl inte naturläkemedel? Utan väldigt utspädd ämnen så det i princip bara är vatten = humbug och har ingen verkan utom möjligen placeboeffekten (lär inte funka på bebis)

    Naturläkemedel är inte HELLER lämpligt på en bebis skulle jag tycka i alla fall. Bara för att något är från naturen är det inte per definition ofarligt. Bättre att använda sig av sådant som är vetenskapligt testat, alltså vända sig till sjukvården och inte experimentera med en bebis. Det tycker jag i alla fall.

    Till TS: Det låter väldigt jobbigt! Hoppas du får hjälp. Jag tycker du ska vända dig till bvc eller en barnläkarmottagning om ni har i närheten. Vi har i alla fall en där jag bor (Täby) där de är väldigt kunniga när det handlar om åkommor hos barn.

    Något måste det vara som besvärar barnet. Gör han/hon något annat än gråter? T ex övar att krypa, resa sig mot möbler etc?


    Forskning har visat att trots att det är så utspätt så fungerar det. Det räknas tom som en av de olösta mysterierna. Sprid inte fördomar om något ni uppenbarligen inte har någon aning om..
  • Anonym (...)
    Kokoskorven skrev 2019-11-14 14:37:36 följande:

    Citat ur artikeln du länkar: 

    And it remains true that no homeopathic remedy has ever been shown to work in a large randomised placebo-controlled clinical trial

    Så det vi vet är att

    a) homeopatiska preparat kan ha någon typ av inverkan på levande celler och substanser (även om vi inte riktigt vet vilken)

    b) all seriös och storskalig forskning hittills tyder på att homeopatiska preparat inte botar de sjukdomar de används för

    Och du tycker att detta ska testas på bebisar?


    Citat: The study, replicated in four different labs, found that homeopathic solutions ? so dilute that they probably didn?t contain a single histamine molecule ? worked just like histamine.

    All ?seriös? forskning?

    Jag litar på att homeopater vet vad som är lämpligt. Läkare är betydligt duktigare på att ordinera mediciner med biverkningar..
  • Anonym (...)
    Kokoskorven skrev 2019-11-15 11:06:34 följande:

    All seriös och storskalig forskning.

    Kanske det, men till skillnad från homeopater så ordinerar de preparat med kliniskt bevisad effekt.


    Fast nu har hon inte fått någon hjälp av dem. Det är många som söker sig till homeopater just därför och blir hjälpta.
Svar på tråden Min 8 månaders skriker så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen