• Tue 12 Nov 2019 14:37
    2000 visningar
    13 svar
    13
    2000

    Vad har ni för bakåtvänd bilbarnstol?

    Jag har haft många olika. Varit mest nöjd med BeSafe izi plus och britax multitech. Skulle jag få ett barn idag skulle jag lätt välja en vridbar. De blir dock urvuxna för tidigt så man måste köpa ytterligare en bakåtvänd stol.

    Vill du ha en som räcker hela bakåtvänt-tiden, tills barnet är 120 cm/25 kg, så är många nöjda med axkid minikid och britax maxway (som är efterföljare till hiway, lite mer utvecklad och längre användningstid).

    Om du köper en isofixstol så får du räkna med att köpa en till bakåtvänd när de är urvuxen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tue 12 Nov 2019 15:13
    #7
    Jahajaa skrev 2019-11-12 15:04:10 följande:

    Britax maxway och axkid minikid är två som vi faktiskt varit lite inne på att köpa. Vridbar hade varit underbart, men vill inte behöva byta till ytterligare en bakåtvänd stol senare. Hur var multitech stolen att lyfta i och ur barnet? Vi kommer i princip bara ha den i samma bil så den behöver inte vara lättmonterad, men vill gärna att det ska gå hyfsat enkelt att få i och ur barnet utan att bryta ryggen ;)


    Eftersom multitech har så låga sidor är det jättelätt att lyfta i barnet och lätt för barnet själv att klättra in! Jag tog alltid av barnen smutsiga ytterkläder när han var på väg in i bilen, när han stod på insteget drog jag ner overallen/överdragsbyxorna och höll sedan ner det medan han fortsatte klättra in, väldigt smidigt!
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tue 12 Nov 2019 16:41
    #10
    Jahajaa skrev 2019-11-12 16:22:05 följande:

    Den låter ju faktiskt jättebra! Känner att jag mer blivit inne på antingen max way eller multitech. Hur var lutningsfunktionen på multitech stolen? Hur länge kunde ni använda den? :)


    Multitech monteras oxå med fast lutning, man kan inte ändra under färd. Men det är inga problem eftersom man monterar med tillräcklig lutning för att barnets huvud inte ska falla ner när barnet somnar. Eftersom den har så bra huvudstöd behövs inte särskilt stor lutning för att barnet ska kunna sova bekvämt. Jag har haft den i många olika bilar och den har funkar bra i alla.

    Vi kunde ha den tills sonen var 118 cm, då fick han inte längre plats med axlarna under huvudstödet. Han var 5 år och 2 mån då.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Vad har ni för bakåtvänd bilbarnstol?