• Anonym (TS)
    Tue 12 Nov 2019 15:59
    213 visningar
    8 svar
    8
    213

    Alkohol - Är jag knäpp?

    Jag har tidigare varit tillsammans med en missbrukare. Främst alkohol men också andra droger. Förhållandet var otroligt destruktivt och jag blev utsatt för både fysiskt och psykisk misshandel. Han var otrogen vid ett föertal tillfällen. Efter vi gjorde slut var jag singel i cirka 5 år. Jag festade mycket. Dejtade. Sen träffade jag en underbar kille. Vi har varit ett par i flera år nu. Både han och jag är restriktiva med att dricka alkohol. Men det finns någon inom mig som AVSKYR när han dricker. Jag struntar i alla andra, men just när han dricker så växer en oro. Det är svårt att beskriva.

    T ex. Han fick för sig en gång att han skulle dricka en öl i bastun. När jag öppnade kylen och såg ölen kändes det som en isande blixt slog ner i mig och jag fick ont i magen. Eller som när han köpte en cider var åt oss och ville dricka ute på altanen på kvällen. Ont i magen direkt. Orolig. Direkt det är prat om after work, julbord eller firmafester så får jag ont i magen och blir orolig. Jag känner mig arg. Direkt tänker jag att "Varför dricker man mitt i en vecka? Det är inte normalt." fast det händer en gång per år. Detta handlar om 4 gånger per år kanske varav han kanske åker på en av dessa grejer.

    När han ska gå ut på krogen kan jag känna mig svartsjuk. Jag är ALDRIG annars svartsjuk. Han har många tjejkompisar han umgås med osv och det berör mig inte. Men när han ska gå ut så kommer denna oron för drickandet och oro för att han ska vara otrogen.

    Nu är det typ 1,5 år sedan både han och jag drack och nu kom det på tal gällande en firmafest. Direkt känner jag denna huggande oron i magen. Pulsen stiger. Jag känner mig stressad.

    HUR FÅR JAG BORT DETTA!?

Svar på tråden Alkohol - Är jag knäpp?