• Anonym (Arg)
    Tue 12 Nov 2019 16:05
    475 visningar
    31 svar
    31
    475

    Hur bli av med flickvännens ex?

    Hej!

    Tänkte höra lite om ni har råd om vår situation. Är så jävla trött på att min flickvän mår dåligt pga detta.

    Vi har varit tillsammans i 5 år och hennes föredetta verkar inte kunna släppa henne. Hon har klippt alla band för 5 år sedan. Gjorde klart att hon inte vill ha med honom att göra.

    Han hör av sig med jämna mellanrum, han har lagt ut uppgifter om min flickvän som vi fått veta av människor som känner honom, dom har tagit kontakt med oss och sagt vad han håller på med.

    Min flickvän tror på att ignorera totalt, hon säger att man inte ska ge någon form av respons alls. Det är det han vill. Jag tror seriöst han är psykopat. Vem släpper inte någon efter så lång tid? Han var inte snäll mot henne därför är hon rädd och tycker det skulle vara jobbigt att anmäla.

    Jag skulle helst av allt vilja mangla honom. Hon har inte berättat hur dåligt hon mår tills idag då hon sett honom. Jag skulle bara vilja spöa honom, min flickvän har bett mig inte ingripa. Jag vet dock att han skulle bli livrädd. Kvinnor kan han ge sig på men män det vågar han inte. Enligt flickvännen skulle han gå direkt och anmäla mig.

    Jag är inte för våld men kan man med att slå en kvinna kan man väl med att gå man mot man utan att springa till polisen. Han vet inte om att hon är tillsammans med mig tror vi, jag vill egentligen bara visa mig och skrämma honom.

    Vi vill bara att han slutar!

  • Svar på tråden Hur bli av med flickvännens ex?
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 17:55
    #1

    Ingen som har något att komma med?

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 20:15
    #13
    sextiotalist skrev 2019-11-12 18:00:57 följande:

    Du skulle nog förvärra situationen om du la dig i. Han skulle vända detta till sin fördel.

    Fortsätt ignorera, kolla med en jurist om det finns något som kan falla under förtal eller stalking.

    Det är nog den enda vägen


    Så säger flickvännen också. Att då använder han det emot oss. Att han skulle tycka det var "roligt", han söker drama och vill spela offer. Jag är så jävla trött på honom. Han kan göra en massa mot någon som är rädd för honom men skulle jag för att försvara min flickvän ta tag i honom får jag skit.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 20:28
    #15
    Anonym (Mili) skrev 2019-11-12 18:30:38 följande:

    Är han psykopat eller där i närheten kommer du aldrig att vinna. Din flickvän har rätt, ge ingen respons. All form av respons kommer bara göra saken värre. Till slut försvinner han när han inte får någon näring. Don?t feed the troll passar bra in här.


    Anonym (Mili) skrev 2019-11-12 18:45:49 följande:

    Mja, det tror jag nog inte fullt ut på. Nån form av respons har han nog fått. Ingen skulle fortsätta sådär i 5 år annars.


    Hon har inte gett honom någon respons. Han är blockad överallt och kan inte ta kontakt med henne. Han har dock skapat ny fb sida och tagit kontakt då har hon direkt blockat. Hon fick tipset när hon lämnade honom (vilket var jättesvårt, då han hotade henne) att säga en allra sista gång klart och tydligt att nu vill jag aldrig mer ha någon kontakt och kommer blocka dig överallt, vi har inget mer med varandra att göra.

    Det är det jag menar, han måste vara sjuk. Min flickvän säger att hon tror att han har någon störning och jag tror henne. Det är inget "vanligt" jobbigt ex liksom.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 20:37
    #16
    LoveRain skrev 2019-11-12 19:57:36 följande:

    Att använda våld kommer troligen inte hjälpa och skapar bara problem för dig själv.

    Tycker din flickvän ska kontakta tex kvinnofridslinjen eller kvinnojour med juridisk rådgivning. Han verkar varit våldsam utifrån det du skriver (att han inte varit snäll tolkar jag som nån form av i alla fall psykiskt/verbalt våld). Hon skulle behöva lite råd från någon riktigt insatt i hur hon agera. Man behöver veta mer än det du skriver för att veta vad som är bäst. Tycker i Allmänhet att man bör anmäla brott men det finns fall där sådant triggar mer än det hjälper.

    Ta stöd i någon som jobbar med denna typ av frågor är mitt råd!


    Har också funderat på att söka någon form av hjälp. Problemet är dock att min flickvän inte vill, hon säger att hon inte vill lägga någon tid alls på honom. Att det är det han vill. Hon vill bara glömma det.

    Det är en lång historia men det var en tonårskärlek. Han har misshandlat henne både fysiskt och psykiskt. Hon har mått fruktansvärt dåligt och kan vakna mitt i natten av drömmar att hon fortfarande är kvar med honom. Det har påverkat henne djupt.

    Jag vet att han är en mes. Jag har stött på honom och sett och hört vad han är för en. Jag kan säga att jag lätt skulle kunna skrämma skiten ur honom. Men flickvännen vägrar. Han skulle inte våga ett skit sen. "Killar" som slår tjejer gör mig så in i helvete förbannad. Hade han bara fått veta att vi är tillsammans tror jag hade räckt.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Wed 13 Nov 2019 11:12
    #19
    Anonym (Tydlighet) skrev 2019-11-12 20:43:17 följande:

    Visa upp er offentligt för honom, hela lyckliga förhållande biten med handhållning, kyss och allt som bekräftar att hon är din flickvän. Det borde göra susen, kommer ha fram säger du bara: jaha, är det den här killen som hört av sig de senaste fem åren under tiden vi varit tillsammans. Han kommer sluta så fort han ser att det finns en ny i bilden.


    Tror på detta faktiskt. Han tror att hon är ensam och sitter själv och är rädd för honom. Därför vågar han fortsätta. Tjejen har berättat att han ibland gett sig på fel person och blivit livrädd. Jag tror inte ens det skulle behöva något våld för att skrämma honom.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Wed 13 Nov 2019 13:00
    #22
    LukeStairwalker skrev 2019-11-13 12:21:40 följande:

    Hur kommer det sig att han inte vet om dig efter alla år?

    Vore inte det en bra idé för henne att förklara att hon gått vidare och har dig sennflera år tillbaka. Då kanske han ger upp?


    För vi/dom har inga gemensamma vänner eller något som kopplar ihop dom så att han kan få veta något om henne. Vi fick dock barn för 1 år sedan och det var då han tog kontakt efter långt uppehåll så vi misstänker att han fått reda på det. Så han vet kanske att hon träffar någon, men inte vem. Hade han vetat är jag nästan 100 på att han slutat.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Wed 13 Nov 2019 13:38
    #24
    Giftskåneman skrev 2019-11-13 11:39:17 följande:

    Gå och hälsa på honom, ofta, på olika tider


    Hade gärna gjort detta. Nu har min tjej förbjudit mig att göra något så jag vill inte gå emot det. Men efter jag fått veta hur rädd hon faktiskt är för honom. Jag tänker inte slå honom, fast jag vill det. Men besöka honom. Jag har sagt till tjejen att han kommer aldrig våga göra henne något någonsin om jag får bara sätta ner foten, hon är fast i när hon var ett "svagt offer" och rädd. Jag däremot ser vad han är för pajas. En kille som vågar ge sig på tjejer, inget annat.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Wed 13 Nov 2019 16:48
    #27

    Jag var som sagt jävligt trött på den här jävla idioten. Min flickvän hade ju bett mig att inte lägga sig i. Men jag kan inte bara låta honom fortsätta. Jag tänkte först att någon gång kommer vi väl stöta på honom och då kanske han slutar. Men sen kände jag bara att nej, tänk om hon träffar på honom själv innan? Nej jag vill bara ha bort den här tönten nu.

    Jag har kollat in honom hela dagen på Instagram ihopp om att få reda på vart han befann sig, då jag inte vill åka hem till honom. Hursom, jag tog bilen direkt till där han sas vara.

    Han satt med ett par vänner och jag bara kände hur förbannad jag var men hade lovat mig själv att sansa mig.

    Gick fram och sa att "Jag är #### man, som du trakasserat i flera år. Att jag ska vara väldigt tydlig nu för uppenbarligen har du inte fattat innan. Hon vill inte ha något att göra med dig. Överhuvudtaget. Du kontaktar aldrig henne igen. Du bör söka hjälp för andra kvinnors skull. Sa att jag vet allt. Frågade om han fattade och han sa att han lovar, med jävligt darrig röst kan jag tillägga. Han såg livrädd ut. Sen gick jag.

    Det kändes jävla bra kan jag säga. Han är bara en feg råtta. Detta skulle gjorts innan men nu kommer han aldrig mer störa min tjej.

Svar på tråden Hur bli av med flickvännens ex?