• Anonym (Rädd)

    Gravid trots p-piller??

    Någon här som blivit gravid trots p-piller? Jag har ätit p-piller i 11 år o haft en del pojkvänner o aldrig blivit gravid. Har nu haft sex med en kille vid 3 tillfällen o har nu inte haft mens på 2 månader!! Förra månaden var det bara bruna flytningar o nu har jag inte fått någon mens alls. Har ju hört man kan bli gravid trots p-piller men har ju haft sex betydligt fler gånger med tidigare partner Sp känns lite konstigt om jag skulle bli det första gången jag har det med en kille?

    Har varit lite orolig sista veckorna o stressad , tänker det kan vara något sådant. Men har varit betydligt mer orolig, stressad o deprimerad förut i mitt liv o då har mensen inte försvunnit. Jag mår även illa då o då under dagarna o har gjort i några veckor nu. Har även smärta i bröstet som är typiska symptom på stress. Men har bara svårt att tro att det skulle påverka så pass när jag trots allt har stressat betydligt mer vid andra tillfällen.

    Vet jag bara kan ta ett test o se men jag skjuter alltid upp jobbiga saker för jag är rädd för konsekvensen..:

  • Svar på tråden Gravid trots p-piller??
  • Sasu

    om du inte vill vara gravid är det ju bäst att du kollar upp om du är gravid så du kan göra ev abort i tid. inte bra för det ev.fostret att du äter p-piller heller

  • Anonym (Laura)

    Det krävs ju bara att man har sex en gång, så häng inte upp dig på hur mycket du haft sex nu jämfört med förut. Det är ju ändå rätt vanligt att man blir gravid trots p-piller så ta ett test så snart som möjligt så vet du säkert hur det ligger till.

  • Anonym (A)
    Anonym (Laura) skrev 2019-11-15 11:16:33 följande:
    Det krävs ju bara att man har sex en gång, så häng inte upp dig på hur mycket du haft sex nu jämfört med förut. Det är ju ändå rätt vanligt att man blir gravid trots p-piller så ta ett test så snart som möjligt så vet du säkert hur det ligger till.
    Håller med
Svar på tråden Gravid trots p-piller??