• Anonym (Zedzeppelon)

    Gravtest som är gråa?

    Varje gång jag tar test, senaste veckan så är det grått sträck. Kan det verkligen betyda negativt?

  • Svar på tråden Gravtest som är gråa?
  • Anonym (Samma här)

    Jag har fått likadant senaste veckan, men endast på morgonurin märkligt nog. Har avfärdat det som negativt och spök. På eftermiddags- och kvällsurin har det varit totalblankt dock, så lite galen har jag allt blivit. Men är det grått och extremt svagt så ska man nog betrakta det som negativt och invänta mens (eller invänta utebliven mens, för det kan ju hända att du är gravid ändå, bara att det inte börjat synas på testen ännu).

  • Anonym (Samma här)

    Jag har fått likadant senaste veckan, men endast på morgonurin märkligt nog. Har avfärdat det som negativt och spök. På eftermiddags- och kvällsurin har det varit totalblankt dock, så lite galen har jag allt blivit. Men är det grått och extremt svagt så ska man nog betrakta det som negativt och invänta mens (eller invänta utebliven mens, för det kan ju hända att du är gravid ändå, bara att det inte börjat synas på testen ännu).

  • Anonym (Samma här)

    Använder för övrigt samma stickor, om du beställer från Graviditetskollen? Har senaste veckan även fått spökstreck på CB samt negativt på CB digital.

    Tidigare har gravkollens stickor ALDRIG visat spök för mig. Alltid totalblankt utan tillstymmelse till streck. Den enda gången dessa har visat ett till streck var då jag faktiskt var gravid. Så jag är fly förbannad, irriterad, besviken, ledsen osv. eftersom jag hoppades så mycket när jag fick det första tunna strecket för några dagar sedan. BIM idag men ingen mens. Massa mensvärk och ilningar sedan ca 4 dagar tillbaka. Negativt/spök imorse, blankt på eftermiddagen.

  • Anonym (Zedzeppelon)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-11-15 18:03:53 följande:

    Jag har fått likadant senaste veckan, men endast på morgonurin märkligt nog. Har avfärdat det som negativt och spök. På eftermiddags- och kvällsurin har det varit totalblankt dock, så lite galen har jag allt blivit. Men är det grått och extremt svagt så ska man nog betrakta det som negativt och invänta mens (eller invänta utebliven mens, för det kan ju hända att du är gravid ändå, bara att det inte börjat synas på testen ännu).


    Samma här! Men får ibland spökstreck mot kvällen med. Det konstiga är att jag känner mig gravid, ömma bröstvårtor (speciellt högra), lite illamående, halsbränna, och trött. Svullen mage. En gång kom det ett synligare streck, i färgen röd. Du anar inte hur glad jag blev. Dagen efter igen spökstreck.. Det var kanske 4-5 dar sen. Jag blir galen på testerna, verkligen. Bästa är att bara invänta mensen men efter det röda strecket som även sambon såg som är jätteskeptisk, så tändes lite hopp endå. När skulle du ha bim?
  • Anonym (Zedzeppelon)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-11-15 18:09:53 följande:

    Använder för övrigt samma stickor, om du beställer från Graviditetskollen? Har senaste veckan även fått spökstreck på CB samt negativt på CB digital.

    Tidigare har gravkollens stickor ALDRIG visat spök för mig. Alltid totalblankt utan tillstymmelse till streck. Den enda gången dessa har visat ett till streck var då jag faktiskt var gravid. Så jag är fly förbannad, irriterad, besviken, ledsen osv. eftersom jag hoppades så mycket när jag fick det första tunna strecket för några dagar sedan. BIM idag men ingen mens. Massa mensvärk och ilningar sedan ca 4 dagar tillbaka. Negativt/spök imorse, blankt på eftermiddagen.


    Ja, det är från samma märke. Har aldrig fått spökstreck av de tidigare, tills nu närmaste veckan. Jättekonstigt. Hmm.. hur ser dina spökstreck ut? Förstår det :( blev det med när jag fick ett till streck några dagar sen.. sen efter det kom spökstrecken igen... Jag hade bim igår men ingen mens. Hmm.. Det kanske blir ett plus endå? Många som plusset efter bim-vissa ganska sent. Jag har litepytte lite konstig tryck i magen men ingen smärta. Bara lite illamående då o då o mindre andra sympton. Märkte dock en konstig sak, är svullen i magen fast svullnaden börjar längst nere, vid ovanför av våra privata delar. Skulle nämligen ha klänning imorgon på kalas men det går absolut inte. Hur lång tid tog det innan spökstrecken kom upp för dig? Har du bilder på det?
  • Anonym (Samma här)


    Jag blev arg och raderade mina foton på spökstrecken, men fick detta nu i eftermiddags... BIM+4 (skulle fått mens i fredags). Vågar inte riktigt tro det, eftersom jag fick sådant där spökstreck igår morse... Men det står ju där på displayen! Helt sjukt.

    Hur har det gått för dig?
  • Anonym (Zedzeppelon)

    Åh grattis!!! :) Glad för din skull. Är bim +6 imorgon, haft lite svag mens värk sen igår kväll så är rädd att mensen är på g. Fast smärtan känns inte likadan som.vid mens. Vissa dagar är det jättemjuka nästan osynliga streck, medan andra dagar mer synliga spökstreck. Blir galen. Brösten ömmar i snart 1 vecka och blir värre o värre. Vågar jag testa med digital imorgon? Nervös..

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Zedzeppelon) skrev 2019-11-19 22:09:39 följande:

    Åh grattis!!! :) Glad för din skull. Är bim +6 imorgon, haft lite svag mens värk sen igår kväll så är rädd att mensen är på g. Fast smärtan känns inte likadan som.vid mens. Vissa dagar är det jättemjuka nästan osynliga streck, medan andra dagar mer synliga spökstreck. Blir galen. Brösten ömmar i snart 1 vecka och blir värre o värre. Vågar jag testa med digital imorgon? Nervös..


    Visste att jag inte skulle ta ut något i förskott! Morgonens digitala visade "Inte gravid" :'(

    Fattar inte vad i helsike som händer...
Svar på tråden Gravtest som är gråa?