• Sat 16 Nov 2019 11:44
    813 visningar
    12 svar
    12
    813

    Namn till lillasyster

    Vi kan inte komma överens om namn till lillasyster, som troligtvis föds om mindre än en månad.

    Storebror heter Eden och vi bor inte i Sverige utan i min mans hemland. Namnet kan såklart vara svenskt men inte för krångligt att uttala för personer som inte pratar svenska.

    Min mans favoriter är Alma, Aria och Asia.

    Min favorit är India.

    Vi gillar inte varandras favoriter så mycket.. har även pratat om Noa, Lee/Li, Mila, Mira, Alex, Ella, Leni, Ariel... Men inget som fastnat. Något förslag? Får gärna låta fint ihop med Eden

  • Svar på tråden Namn till lillasyster
  • Anonym (Hmm)
    Sat 16 Nov 2019 11:59
    #1

    Vad sägs om Ellie? Lite lika Ella men i mina öron lite "finare". Det namnet planerar vi förresten till vår lilla som kommer om några veckor :)

  • Anonym (H)
    Sat 16 Nov 2019 12:03
    #2

    Catdeluna

    Cataleya

    Corinn

    Ashley

    Dick

    Parisa

    Ashley-Lee

    Mirabelle

  • Sat 16 Nov 2019 12:46
    #3

    Kortare och poppigt:

    Ariel, Tali, Rumi, Poppy, Isra, Jovie, Joni, Arabel, Franka, Alix, Ari, Eli, Nim, Ayla, Cleo, Cassia, Gia, Dani, Dixie, Della, Ellis, Eris, Evina, Emya, Gaia, Yael, Oda,Hazel, Heli, Ember, Kai/Kaia, Lola, Lela, Lila, Milou, Neya, Nika, Rio, Zosie, Zoë, Aviva, Willa.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (L)
    Sat 16 Nov 2019 15:47
    #4

    Döp ungen till europa eller swedia.

  • Sat 16 Nov 2019 16:19
    #5
    Mimi1234 skrev 2019-11-16 11:44:30 följande:

    Vi kan inte komma överens om namn till lillasyster, som troligtvis föds om mindre än en månad.

    Storebror heter Eden och vi bor inte i Sverige utan i min mans hemland. Namnet kan såklart vara svenskt men inte för krångligt att uttala för personer som inte pratar svenska.

    Min mans favoriter är Alma, Aria och Asia.

    Min favorit är India.

    Vi gillar inte varandras favoriter så mycket.. har även pratat om Noa, Lee/Li, Mila, Mira, Alex, Ella, Leni, Ariel... Men inget som fastnat. Något förslag? Får gärna låta fint ihop med Eden


    Leona tänker jag skulle fungera fint.
    Kanske lättare om du säger vilket hemland barnet kommer ha.

    Övriga förslag: Nike, Aniara, Indra, Leah, Millie, Eli, Juno
  • Sat 16 Nov 2019 16:20
    #6
    Mimi1234 skrev 2019-11-16 11:44:30 följande:

    Vi kan inte komma överens om namn till lillasyster, som troligtvis föds om mindre än en månad.

    Storebror heter Eden och vi bor inte i Sverige utan i min mans hemland. Namnet kan såklart vara svenskt men inte för krångligt att uttala för personer som inte pratar svenska.

    Min mans favoriter är Alma, Aria och Asia.

    Min favorit är India.

    Vi gillar inte varandras favoriter så mycket.. har även pratat om Noa, Lee/Li, Mila, Mira, Alex, Ella, Leni, Ariel... Men inget som fastnat. Något förslag? Får gärna låta fint ihop med Eden


    Leona tänker jag skulle fungera fint.
    Kanske lättare om du säger vilket hemland barnet kommer ha.

    Övriga förslag: Nike, Aniara, Indra, Leah, Millie, Eli, Lilly, Juno
  • Sun 17 Nov 2019 10:30
    #7
    fluu skrev 2019-11-16 12:46:18 följande:

    Kortare och poppigt:

    Ariel, Tali, Rumi, Poppy, Isra, Jovie, Joni, Arabel, Franka, Alix, Ari, Eli, Nim, Ayla, Cleo, Cassia, Gia, Dani, Dixie, Della, Ellis, Eris, Evina, Emya, Gaia, Yael, Oda,Hazel, Heli, Ember, Kai/Kaia, Lola, Lela, Lila, Milou, Neya, Nika, Rio, Zosie, Zoë, Aviva, Willa.


    Ariel tycker jag mycket om men tyvärr heter min bästa väns son det... Annars tycker jag mycket om Eli, måste fråga pappan vad han tycker. Aviv älskar jag men det tycker inte pappan om :) så svårt
  • Sun 17 Nov 2019 10:34
    #8
    +1
    trollhona skrev 2019-11-16 16:20:08 följande:

    Leona tänker jag skulle fungera fint.

    Kanske lättare om du säger vilket hemland barnet kommer ha.

    Övriga förslag: Nike, Aniara, Indra, Leah, Millie, Eli, Lilly, Juno


    Pappan är från Israel och jude. Måste absolut inte vara ett bibliskt namn eller så då han inte är troende och inte heller särskilt traditionell. Vill ha något som inte är för svårt att uttala i varken Israel eller Sverige, då vi i framtiden planerar att flytta till Sverige.

    Tycker om Eli och Indra :) tack för förslag
  • Sun 17 Nov 2019 10:36
    #9
    Anonym (Hmm) skrev 2019-11-16 11:59:25 följande:

    Vad sägs om Ellie? Lite lika Ella men i mina öron lite "finare". Det namnet planerar vi förresten till vår lilla som kommer om några veckor :)


    Jättefint :) vill dock hellre ha något lite "tuffare" då det känns som hon kommer behöva det av någon anledning haha :) Ellie är lite för sött kanske . Men tack ändå och jättefint namn
  • Sun 17 Nov 2019 11:44
    #10

    Fler förslag:

    Nike, Lia, Alexa, Etta, Rhea, Cora, Demi, Milka, Malou, Zinnia, Billie, Adina, Adele, Heidi, Betty, Juno, Pia, Millie, Dina.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sun 17 Nov 2019 18:44
    #11
    Mimi1234 skrev 2019-11-16 11:44:30 följande:

    Vi kan inte komma överens om namn till lillasyster, som troligtvis föds om mindre än en månad.

    Storebror heter Eden och vi bor inte i Sverige utan i min mans hemland. Namnet kan såklart vara svenskt men inte för krångligt att uttala för personer som inte pratar svenska.

    Min mans favoriter är Alma, Aria och Asia.

    Min favorit är India.

    Vi gillar inte varandras favoriter så mycket.. har även pratat om Noa, Lee/Li, Mila, Mira, Alex, Ella, Leni, Ariel... Men inget som fastnat. Något förslag? Får gärna låta fint ihop med Eden


    Ariela, Ariella, Leila, Lavi, Marina, Nova, Misha, Gabi, Freya, Ottilia 
  • Anonym (Namn)
    Sun 17 Nov 2019 19:23
    #12
    +1

    Älskar namnet Aria. Har gjort i många år och tänkt när jag får en flicka ska hon få heta Aria. Fick fyra pojkar så fick aldrig använda namnet haha

Svar på tråden Namn till lillasyster