• Anonym (TS)
    Sat 16 Nov 2019 14:25
    3467 visningar
    62 svar
    +1
    62
    3467

    Tycker ni att gangsterrap bör förbjudas?

    I svensk hiphop/gangsterrap uttrycker artisterna ett starkt hat emot polisen och annat i samhället, hot om att skjuta människor är heller inget ovanligt i låtarna. Detta ger helt fel signaler till våra ungdomar som har dessa som förebilder och vill vara lika "coola" som artisterna och tar efter det som de hör i låtarna.

    Bör sådan musik förbjudas?

  • Svar på tråden Tycker ni att gangsterrap bör förbjudas?
  • Anonym (E)
    Sat 16 Nov 2019 14:56
    #1
    +2

    Lika mycket som vi kan förbjuda trådar som inte är genomtänkta...Dvs inte alls.

  • Anonym (Höger­n)
    Sat 16 Nov 2019 15:05
    #2
    -2 +1

    Kan ju inte förbjuda yttrandefrihet, vad får vi då för samhälle? Om någon inte gillar polisen har de all rätt att uttrycka det (även om jag inte gillar det).

    Jag tycker vi kan förbjuda Vänsterpartiet då jag mest tycker det är idioter med väldigt märkliga åsikter. Ok?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 15:10
    #3
    +1
    Anonym (Högern) skrev 2019-11-16 15:05:49 följande:

    Kan ju inte förbjuda yttrandefrihet, vad får vi då för samhälle? Om någon inte gillar polisen har de all rätt att uttrycka det (även om jag inte gillar det).

    Jag tycker vi kan förbjuda Vänsterpartiet då jag mest tycker det är idioter med väldigt märkliga åsikter. Ok?


    Yttrandefrihet betyder inte att det är okej att uttrycka vad som helst tex att skjuta folk.
  • Anonym (F)
    Sat 16 Nov 2019 15:16
    #4
    +1

    Ja den bör förbjudas, men det handlar mer om att gangsterrap, framförallt svensk är bland den sämsta typen av musik som finns.

  • Anonym (E)
    Sat 16 Nov 2019 15:20
    #5
    +1

    Tror du att rapen skulle försvinna om den förbjöds, skulle det vara ok att rappa en vers i en låt, skulle straffskalan vara likvärdig för om otrohet var olagligt?


    Om man vill jobba för mindre våldsam rap så får man väl ifrågasätta de som rappar på det viset. Det är självklart inte möjligt att förbjuda... Vissa artister har fått mycket kritik för deras texter men det är långt ifrån enbart rappare.

  • Anonym (Höger­n)
    Sat 16 Nov 2019 15:24
    #6
    Anonym (TS) skrev 2019-11-16 15:10:29 följande:

    Yttrandefrihet betyder inte att det är okej att uttrycka vad som helst tex att skjuta folk.


    Men som jag skrev är det helt ok att utrycka sitt missnöje med tex polisen.

    Om någon konkret hotar att skjuta någon är det ju ett olaga hot vilket redan är förbjudet. Blir ju som att förbjuda bilar för att någon tomte kör mot rött.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 15:26
    #7
    Anonym (Högern) skrev 2019-11-16 15:24:14 följande:

    Men som jag skrev är det helt ok att utrycka sitt missnöje med tex polisen.

    Om någon konkret hotar att skjuta någon är det ju ett olaga hot vilket redan är förbjudet. Blir ju som att förbjuda bilar för att någon tomte kör mot rött.


    Jag läste att många av dessa låtarna blivit polisanmälda men att polisen inte gör något.
  • Anonym (Höger­n)
    Sat 16 Nov 2019 15:29
    #8
    Anonym (TS) skrev 2019-11-16 15:26:25 följande:

    Jag läste att många av dessa låtarna blivit polisanmälda men att polisen inte gör något.


    Jaha? Vad har det med saken att göra?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 15:31
    #9
    Anonym (Högern) skrev 2019-11-16 15:29:28 följande:

    Jaha? Vad har det med saken att göra?


    Vilket betyder att fler reagerat
  • Anonym (Höger­n)
    Sat 16 Nov 2019 15:43
    #10
    Anonym (TS) skrev 2019-11-16 15:31:34 följande:

    Vilket betyder att fler reagerat


    Jaha? Har du någon poäng? Polisen tyckte ju uppenbarligen inte det var något att reagera över.
Svar på tråden Tycker ni att gangsterrap bör förbjudas?