• IceKitten

    Spy lite

    Spy lite här så du slipper spy i de riktiga trådarna.

    Vilken mening eller ord som ofta används på familjeliv får ditt ansikte att bli mysigt spygrönt?

    Min är definitivt "Är du väldigt ung?" Mer nedvärderande får man leta efter...

  • Svar på tråden Spy lite
  • Anonym (Emma)

    ?Lilla gumman? tycker jag är nedvärderande som jag tyvärr ofta sett att de använts här på fl...

  • Anonym

    Jag är en av dem som brukar fråga uppenbart omogna personer om de är väldigt unga.
    Oftast är de det.

    Varför är det så hemskt?

  • Anonym

    Något jag stör mig på är "gör om, gör rätt" även om den andra personen verkligen tycker att det redan gjorts rätt.

    Folk som inte kan acceptera att alla har rätt till sina egna åsikter. Att åsikter inte är fakta.

  • Anonym (...)

    Jag hatar när folk börjar sina svar med öööh, eller ehhh.. Blir lika triggad varje gång.

  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2019-11-17 11:44:41 följande:

    Jag hatar när folk börjar sina svar med öööh, eller ehhh.. Blir lika triggad varje gång.


    Eller när någon avslutar inlägget med "punkt". Precis som att diskussionen är över och personen har rätt. Irriterande.
  • myskmalva

    Blä för de som läser rubriken, ögnar igenom trådstarten och sedan hävdar att allt de inte uppfattat och allt som läggs till i senare inlägg är lögner och efterkonstruktioner!

  • IceKitten
    Anonym skrev 2019-11-17 11:40:38 följande:

    Jag är en av dem som brukar fråga uppenbart omogna personer om de är väldigt unga.

    Oftast är de det.

    Varför är det så hemskt?


    För att det används som en metod för att trycka till TS. Berätta för hen att (oavsett TS verkliga åldern) så är hen dramatisk, barnslig, fjantig osv. Härskartekniker är ett väldigt omoget sätt att hantera en diskussion.
  • Anonym
    IceKitten skrev 2019-11-17 16:01:19 följande:
    För att det används som en metod för att trycka till TS. Berätta för hen att (oavsett TS verkliga åldern) så är hen dramatisk, barnslig, fjantig osv. Härskartekniker är ett väldigt omoget sätt att hantera en diskussion.
    Fast det är inte min anledning till frågan.
    Det kan vara lättare att förstå en persons åsikter om personen är i en viss ålder i förhållande till en själv bara.

    Jag är i 50-årsåldern och tycker ofta ganska olikt en person som är tjugo. Det betyder inte att jag inte kan respektera personens åsikt utan bara att jag bättre kan förstå den!
  • Anonym (J)

    Moralkärring som benämning på folk som inte tycker samma.

  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2019-11-17 11:40:38 följande:

    Jag är en av dem som brukar fråga uppenbart omogna personer om de är väldigt unga.

    Oftast är de det.

    Varför är det så hemskt?


    Beror på vad menas med uppenbart omogna ? För en del är alla med andra åsikter än deras är omogna...

    Sen finns det åsikter som är rent objektivt omogna , om till exempel personen anser att mamma och pappa ska försörja henom...
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2019-11-17 17:07:10 följande:
    Beror på vad menas med uppenbart omogna ? För en del är alla med andra åsikter än deras är omogna...

    Sen finns det åsikter som är rent objektivt omogna , om till exempel personen anser att mamma och pappa ska försörja henom...
    Läs gärna mitt inlägg #8.
Svar på tråden Spy lite