• Anonym (Jag)

    Belastningsregister

    Hej jag ska på en kandidat dag imorgon till ett jobb som larmoperatör för äldre och funktiomshindrade enbart. Ej SOS tex.. Hur som i deras annons eller via telefon. (intervju via telefon först) sa dom inge tom belastningsregister. Men jag vill ändå vara beredd. Om dom skulle kräva det, är jag ett blankt nej om jag 2017 blev dömd för grov förskingring (Har haft spelproblem men spelfri och kontakt med min psykolog hela tiden) har vekrligne kämpat mig tillbaka och lever för mina barn. Jag hamnade snett ett tag... Jag vill ju bara säga som det är isåfall. Är jag helt rökt då? :(

  • Svar på tråden Belastningsregister
  • Anonym (Jag)

    Tjänsten är enbart med dator o telefon. Ej kontakt med pengsr eller ekonomi på något vis.

  • Anonym (Nejdå)
    Anonym (Jag) skrev 2019-11-17 23:16:01 följande:

    Tjänsten är enbart med dator o telefon. Ej kontakt med pengsr eller ekonomi på något vis.


    Mycket liten chans att de begär belastningsregister då du inte har direktkontakt med brukare/klienter. Krav på det brukar vara arbeten med barn och människor med behov samt yrken där du hanterar ekonomi och pengar som bank t.e.x. Annars inte så vanligt.

    Bra att du ordnat upp ditt liv och lycka till!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Nejdå) skrev 2019-11-17 23:26:39 följande:

    Mycket liten chans att de begär belastningsregister då du inte har direktkontakt med brukare/klienter. Krav på det brukar vara arbeten med barn och människor med behov samt yrken där du hanterar ekonomi och pengar som bank t.e.x. Annars inte så vanligt.

    Bra att du ordnat upp ditt liv och lycka till!


    wow tack för fina och stöttande ord. Jag vill och behöver verkligen det här jobbet. Jag läste i policy att det krävs vid direkt besök med kunder etc. Så du Har rätt.. Sen brukar dom skriva med i deras ansökningar om det krävs. Så hoppet finns.. Ville verkligen inte bli distraherad av detta inför imorgon. Har laddat hela helgen! Har utöver detta intervju för ett helg jobb med. Käns såå gött! :) må gott tusen tack!
Svar på tråden Belastningsregister