• Anonym (jan)

    Blir man känslokall på sertralin eller får man tillbaka känslorna och motivationen/glädjen?

    Blir man känslokall på sertralin eller får man tillbaka känslorna och motivationen/glädjen?


    Saknar verkligen glädjen och att längta till saker.. var så längesen. Fått Sertralin utskrivet, kommer det att hjälpa?

  • Svar på tråden Blir man känslokall på sertralin eller får man tillbaka känslorna och motivationen/glädjen?
  • Anonym (Skogs)

    Jag blev absolut inte känslokall. Tvärtom försvann ångest och depression och jag kunde börja leva igen.

  • Anonym (jan)

    Fick du tillbaka motivationen/glädjen att göra sakerna du älskade?


     


    Är på dag 3, känner mig som en zombie (inga känslor alls) och är oroad

  • Anonym (jan)
    Anonym (Jag) skrev 2019-11-18 12:45:19 följande:

    Ja man blir känsokall.


    Går det över?
  • Anonym (Bättre)

    Det är olika från person till person. Oftast dröjer det någrs veckor innan det blir effekt. I början kan man må sämre men det brukar gå över. Själv mådde jag bra jag bra efter några veckor.

  • bullen1984

    Jag kände allt för mycket innan. Grät hela tiden över saker. 
    Började med sertralin och efter 1 vecka kände jag plötsligt att saker inte "kom åt mig" på samma sätt.

    Men känslorna för min sambo blev inte mindre. 

    Så jag skulle inte säga känslokall utan snarare mindre känslig. 

  • Zinken

    Nu äter jag inte sertralin men venlafaxin och när jag började eller dosen höjdes så har jag känslomässigt känt mig avdomnad ett tag, det har alltid gått över och de bra känslorna har växt igen medans de dåliga känslorna har hållt sig lägre. Det kan ta några veckor innan det fungerar som det ska och hjärnan fixat och trixat med hormonnivåerna så att säga.

  • Anonym (Xxx)

    Jag blev inte känslokall, jag åt bara lägsta dos men den hjälote mig då jag föll ner i depression efter sjukdom. Sen fortsatte jag med den i ca 3 år, hade tillgång till mina känslor och den hjälpte mig mycket vet inte hur jag mått utan men antagligen sämre.

  • Anonym (Heja Stefan Löfven!)
    Anonym (jan) skrev 2019-11-18 11:50:25 följande:

    Blir man känslokall på sertralin eller får man tillbaka känslorna och motivationen/glädjen?

    Saknar verkligen glädjen och att längta till saker.. var så längesen. Fått Sertralin utskrivet, kommer det att hjälpa?


    Det kan ingen här svara på. Du kan komma reagera på olika sätt, ingen vet mer än du själv efter att du tagit dem i cirka två månader.
Svar på tråden Blir man känslokall på sertralin eller får man tillbaka känslorna och motivationen/glädjen?