• Anonym (Jo)
    Mon 18 Nov 2019 13:31
    83 visningar
    7 svar
    -1
    7
    83

    Vem bör be om ursäkt först?

    Osams med en kompis, började på krogen i fredags. Jag stannade till och hälsade på en gammal kollega (känner inte jättebra) då kommer han och jag upplever det som att han avbryter mig hela tiden. Jag blir irriterad och säger åt att att gå å sätta sig, att jag kommer snart. Senare på kvällen skulle vi spela varpå jag gick fram till bordet med han och en annan kompis, och frågar om det ska vara med. Vände mig kanske till den andra kompisen när jag frågade. Fick sen ett sms där det stod att jag var bitchig och att han kände sig "övergiven" å nu har vi inte pratat på två dagar ...

  • Svar på tråden Vem bör be om ursäkt först?
  • Anonym (Äh)
    Mon 18 Nov 2019 13:33
    #1
    +1

    Kära nån!

    Ni är unga....?

    Varför måste någon av er be om ursäkt? Kan ni inte bara vara överens om att det blev galet och dra ett streck lver det?

    Vänta bara tills ni blir vuxna med alla bekymmer som kommer med den världen.

  • Mon 18 Nov 2019 13:34
    #2
    +1

    Tonårstrams....att ni orkar :-/

  • Anonym (A)
    Mon 18 Nov 2019 13:46
    #3
    Anonym (Äh) skrev 2019-11-18 13:33:54 följande:
    Kära nån!
    Ni är unga....?
    Varför måste någon av er be om ursäkt? Kan ni inte bara vara överens om att det blev galet och dra ett streck lver det?
    Vänta bara tills ni blir vuxna med alla bekymmer som kommer med den världen.
    Håller med
  • Anonym (Grabb­en bredvi­d)
    Mon 18 Nov 2019 13:48
    #4
    smulpaj01 skrev 2019-11-18 13:34:15 följande:

    Tonårstrams....att ni orkar :-/


    Håller med.
  • Anonym (Släpp­)
    Mon 18 Nov 2019 15:26
    #5
    +1
    Anonym (Jo) skrev 2019-11-18 13:31:55 följande:
    Osams med en kompis, började på krogen i fredags. Jag stannade till och hälsade på en gammal kollega (känner inte jättebra) då kommer han och jag upplever det som att han avbryter mig hela tiden. Jag blir irriterad och säger åt att att gå å sätta sig, att jag kommer snart. Senare på kvällen skulle vi spela varpå jag gick fram till bordet med han och en annan kompis, och frågar om det ska vara med. Vände mig kanske till den andra kompisen när jag frågade. Fick sen ett sms där det stod att jag var bitchig och att han kände sig "övergiven" å nu har vi inte pratat på två dagar ...
    Men snälla. Lägg ner. Ni är båda väldigt känsliga och barnsliga. Man FÅR prata med andra om man är ute med en kompis eller pojk-/flickvän. Detta sitter bara i era huvuden och förstoras. Släpp!
  • Tue 19 Nov 2019 05:40
    #6
    +2

    Om alla i situationen är över 12 år gamla så bör alla be varandra om ursäkt för att alla beter sig som åsnor.

  • Anonym (Sara)
    Tue 19 Nov 2019 06:52
    #7

    Jag personligen skulle bara smsat tillbaka att jag är ledsen för att hen kände så pch att det ibte var min mening att hen skulle känna så. Och sen skulle det räcka.

    Men jag har väldigt lätt för att be om ursäkt och tycker inte det är en stor grej. Kan be om ursäkt även om jag inte tycker att jag gjort fel, det viktiga är ju hur vännen uppfattade det. Att be om ursäkt är inte samma som att erkänna att man är en elak/bitchig person.

Svar på tråden Vem bör be om ursäkt först?