• Noralinnea

    Forum för sjukskrivna med friskfokus

    Många med mig har en kortare en längre tids sjukskrivning bakom och/eller framför sig.

    Finns det forum på nätet med friskfokus där denna grupp samlas och prata samhällsförbättring (som inte i första hand grundar sig i sin egen problematik med diagnos, f-kassan och annat relaterat till sjukskrivningen)?

    Det är frustrerande att bära på nyfikenhet och inte minst en längtan att få bidra till samhället och - om ni ursäktar - faktiskt vilja göra världen bättre men inte förmå därför att kraften inte räcker till alla dagar.

    Jag vet att fler är som jag! Nyfikna och vrålstarka mellan varven och däremellan rätt så trötta.

    Vad tror ni om att skapa ett forum för sjukskrivna med frisk- och bildningsfokus?

    Mina intresseområden är i första hand bibliotek (öppet för alla och källa till demokrati) och kunskap men också konst, musik, litteratur, natur och jämlikhetsfrågor. Kanske kan vi utveckla dessa kunskaper ihop och hitta strategier för att bidra till samhället också hemifrån.

    Är ni med? En liten revolution där sjukskrivna börjar bära samhället (var och en efter sin förmåga såklart!)..!

    Nora

Svar på tråden Forum för sjukskrivna med friskfokus