• Mon 18 Nov 2019 15:00
    107 visningar
    0 svar
    0
    107

    Erfarenheter kopparspiral?

    Jag har en kopparspiral som i vår måste ta ut, dock är jag osäker på om jag ska sätta i en ny eller börja med något annat preventivmedel. Den kommer då att ha suttit i 5 år. 

    Jag har under många års tid haft problem med svamp, att jag är torr, några slängar av bakteriell vaginos osv. Dock började detta innan jag satte in spiralen då jag åt minipiller. Jag tyckte det blev bättre med svamp efter att jag slutat med piller i alla fall men det var längesen nu och jag får svamp då och då nu med. 

    Problemet är att jag vet knappt längre vad som är normalt och vad som eventuellt kan vara svamp/ obalans/ bakteriell vaginos eller om det är nått fel överhuvudtaget. Känns som att det var och varannan dag kliar, luktar lite tvivelaktigt eller att det är konstiga flytningar och har blivit värre senaste året. 

    Jag funderar på om min kropp kanske inte gillar spiralen längre och därför allmänt "missnöjd". Jag skulle därför vilja veta era erfarenheter kring kopparspiral och om något förändrades när ni tagit ut den efter lång tid? 

    Jag vet att man kan få mer flytningar med kopparspiral, det är ev det som händer mig men det känns som att det är mer än bara det som händer. Jag är annars väldigt nöjd med kopparspiralen och vet ju inte om det är den som skapar dessa problem eller inte. 

    Vore väldigt tacksam för svar! 

Svar på tråden Erfarenheter kopparspiral?