• Mon 18 Nov 2019 15:10
    5472 visningar
    76 svar
    -9
    76
    5472

    Gravid pga otrohet

    Hej, jag vill verkligen inte få hat nu eftersom jag redan vet att jag är en hemsk människa som verkligen gjort fel. Men jag var otrogen mot min pojkvän för några månader sen med en mörkhyad man. Jag har redan gått över abortgränsen vilket innebär att jag kommer behöva föda barnet, min sambo vet att jag är gravid men han tror att det är hans barn eftersom han inte vet om min otrohet.

    Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Pappan till barnet vet inte om allt detta.

  • Svar på tråden Gravid pga otrohet
  • Mon 18 Nov 2019 15:17
    #2
    -1

    Som jag skrev så ber jag om att inte få hat då jag redan vet om att jag absolut gjort fel, men självklart vill jag försöka ställa allt till rätta. Jag kommer oavsett vad älska mitt barn och ta hand om det. Jag är bara rädd att bli lämnad och därför undrar jag om någon kan komma med tips eller råd, jag menar det måste ju finnas fler än jag som varit/är i samma sits som mig.

  • Mon 18 Nov 2019 15:19
    #4
    -6

    Jag vet inte hur jag ska kunna berätta det för honom, men visst skulle det vara väldigt oschysst mot min pojkvän att inte berätta i förtid, men å andra sidan tänker jag att när han väl ser barnet kommer han älska det som sitt eget istället för att han har tid på sig att övertänka detta innan barnet kommer

  • Mon 18 Nov 2019 15:24
    #10
    -1

    Kan tycka att det är onödigt att skriva taskiga saker eftersom jag redan vet att jag gjort fel. Jag vill väl mest bara ha stöd av någon. Eller om jag kanske bör förbereda mig på att vara ensamstående mamma?

  • Mon 18 Nov 2019 15:26
    #11
    -1
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:21:35 följande:

    Med den där inställningen så förstår jag att du har varit otrogen och att du inte vet vad du ska göra nu. Väx upp och inse att alla inte kan rätta sig efter dina misstag! Stackars barn..


    Vadå stackars barn?! Oavsett vad kommer jag ju såklart ta min roll som mamma och älska mitt barn! Skulle snarare tycka synd om dina barn med den där inställningen!
  • Mon 18 Nov 2019 15:33
    #19
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:30:58 följande:

    Jo jag tycker att det är synd om barn som kommer till världen pga oansvariga föräldrar som inte ens vågar att stå för sitt misstag. Och bli född och den som inte ens är pappa ska förväntas att älska barnet. Såklart att han kommer att göra det, men om han stannar är inte självklart för det eftersom att ditt svek kan vara för stort. Och det är synd om barnet att "pappan" drog för att mamman är ego och oansvarig.


    Okej, vad tycker du att jag ska göra då?
  • Mon 18 Nov 2019 15:35
    #20
    Anonym (Li) skrev 2019-11-18 15:32:56 följande:

    Misstänker starkt att detta är en trolltråd...


    Vad folk skriver kan jag inte stå för, märker själv att det är en del tramsinlägg i min tråd men jag kan bara tala för mig själv. Det här har tyvärr skett och jag kan inte ändra på det. Vill mest bara ha stöd eller råd.
  • Mon 18 Nov 2019 15:45
    #28
    +1

    Tack för att jag äntligen fått ett seriöst svar. Jag förstår att jag kommer behöva vara ärlig mot både min pojkvän och pappan till barnet. Jag får helt enkelt ta dessa jobbiga samtal och sen se hur det blir, men självklart är det enda rätta att min partner får veta sanningen.

  • Mon 18 Nov 2019 15:47
    #31

    Tänker bara ignorera era tramsiga svar, om ni inte redan visste det så kan det faktiskt hända på riktigt och inte vara taget ur en film. Tack för mig alla sådana kommentarer kan ni ta någon annanstans

  • Mon 18 Nov 2019 15:48
    #32
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:45:28 följande:

    Seriöst??

    Var ärlig och stå för ditt misstag såklart! Berätta nu för din sambo och hoppas på att han förlåter dig. Jag tycker inte det hemska är att du har varit otrogen, utan det att du inte står för det och tänker överraska sambon vid förlossningen!


    Jag har inte ?tänkt? nånting, jag försöker endast komma på olika scenarion som skulle bli bäst i den här, för mig, otroligt jobbiga situation
  • Tue 19 Nov 2019 05:52
    #38
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:51:56 följande:
    Haha va?? Barnet är inte fött än så hur den ska försörja sig i framtiden är det knappast någon som behöver bekymra sig om nu. Att mamman inte kan ta hand om barnet och ge den en bra framtid bara för att hon har varit otrogen är det ingen som har skrivit något om! Det har absolut inte med saken att göra, så håll den där åsikten för dig själv!
    Varför skulle jag inte kunna ta hand om mitt barn??? Jag har ju skrivit att jag kommer att älska mitt barn oavsett vad, bara för att jag varit otrogen betyder inte det att jag inte vet hur man tar hand om ett barn.
    Den åsikten kan DU ta och hålla för dig själv.
  • Tue 19 Nov 2019 05:59
    #39
    -3
    Anonym (myself) skrev 2019-11-18 15:52:38 följande:
    Äh, nej, du har inte bara gjort fel - du gör det fortfarande genom att inte berätta för din sambo om det! Förresten, varför är du så säker att barnet är inte hans? Skyddade du dig endast med din sambo, men inte med ONS?
    Nej, inte för att du har något med min och min sambos sexliv att göra, men vi hade försökt skaffa barn ett tag men eftersom vi uppenbarligen hade svårt att få barn så "tröttnade" jag och var otrogen och blev ju uppenbarligen gravid på en gång.

    Men ja jag gissar att det kan finnas en möjlighet att det faktiskt är min sambos barn men jag tror inte det eftersom vi hade problem att få barn.
  • Tue 19 Nov 2019 11:09
    #49
    -2

    Jag har tagit till mig av alla era tips och jag kommer att prata med min sambo om detta. Han är verkligen inte den "aggressiva" typen så jag tror inte att jag kommer utsätta mig för en risk under vårt samtal. 

    Jag tror inte att jag skulle vilja ha kontakt med den riktiga pappan till barnet heller utan isåfall vill jag fostra mitt barn på egen hand.

    Jag vill heller inte göra mig av med barnet, jag vill absolut behålla det. Och helst tillsammans med min sambo men jag får såklart respektera hans val.

    Tack för de seriösa tipsen som jag fått, jag får helt enkelt acceptera situationen jag själv satt mig i och ta ansvar.

  • Tue 19 Nov 2019 11:10
    #50
    -2 +1
    Anonym (Verra) skrev 2019-11-19 10:53:43 följande:
    Du "tröttnade"? Berätta och låt sambon göra slut med dig utan att du gnäller, han är värd så mycket bättre än dig. Alla är värda mycket bättre än dig.
    Tack, jag må ha gjort ett väldigt dumt och stort misstag men tycker inte att jag behöver bli nedtryckt på det sättet bara för det. Folk har gjort större misstag än det här kan jag lova
  • Tue 19 Nov 2019 13:18
    #59
    Anonym (been there done that) skrev 2019-11-19 13:06:56 följande:

    Jag har varit i din situation, upptäckte också graviditeten för sent. Berättade för min sambo ganska snabbt att jag varit otrogen och att jag inte visste vems barn det var. Han tog det ändå rätt okej. Vi var på parterapi och sådär. Till slut så sa han att han kommer se barnet som hans oavsett. 

    När barnet föddes så var det inte tydligt vems barn det var, det såg faktiskt lite mer ut som min sambo (han jag var otrogen med var inte jättemörkhyad men inte heller vit). Men när barnet blev lite äldre blev det tydligt. Min sambo ville ändå se barnet som sitt. 


    Men sen fick den andra mannen reda på det och då ville ju han ha barnet. Så det blev utredning, visade sig vara hans barn och nu har han barnet varannan vecka och jag och sambon har separerat för det var för smärtsamt för honom att "förlora" sitt barn. 

    Tänkte bara om du ville veta hur det gått för andra. 

    Tror du att han du var otrogen med vill ha barnet? Vill han inte det blir det mkt enklare, då kan ju din sambo faktiskt adoptera det så att det blir hans på riktigt. 


    Tack för att du ville berätta om din historia. 
    Jag vet att han tidigare nämnt att han faktiskt INTE vill ha barn, medan min sambo och jag däremot verkligen försökt få barn. Därför skulle han absolut säkert kunna tänka sig att adoptera barnet om han nu faktiskt skulle kunna acceptera det jag gjort mot honom.
  • Wed 20 Nov 2019 12:52
    #67

    Vad får dig att tro att min tråd är påhittad? Självklart skulle jag inte sitta och hitta på sånt här om det inte vore riktigt. Jag mår fruktansvärt dåligt över det här uppenbarligen och därför sökte jag efter hjälp här. 

    Om du inte är här för att skriva något bra så kan du lika gärna gå ut ur tråden.
    Tack 

  • Wed 20 Nov 2019 21:42
    #71

    Hej, idag tog jag mod till mig att berätta för min sambo, både att jag varit otrogen men även varför. Han hade mycket frågor om både otroheten och barnet och jag har försökt att besvara alla hans frågor så bra jag kunnat. Det slutade iallafall med att han valde att sova hos en killkompis för att få fundera på saker och tänka ut vad han själv verkligen ville.
    På honom lät det ändå som att det känns som vi kan lösa det här och som jag skrivit tidigare så trodde han ju att det var hans barn vilket gjort att han redan väckt känslor för det, vilket gör att han ändå känner att han kanske skulle kunna tänka sig att vara som en pappa till barnet. 

    Självklart har jag accepterat hans val om att han vill ha lite tid för sig själv för att kunna tänka igenom allt det här. Vi har även pratat igenom olika lösningar på det hela, att antingen gör vi det här helhjärtat ihop och fortsätter att vara tillsammans, eller så separerar vi men att han ändå kommer vilja få fortsätta träffa barnet, men som sagt så ville han få fundera på det själv. 

    Det här känns absolut som en lättnad för mig men samtidigt är jag nervös inför vad han kommer att välja men jag får bara hoppas på det bästa helt enkelt.

  • Wed 20 Nov 2019 22:35
    #73

    Ja, jag tänker berätta för den biologiska pappan. Jag tänker höra av mig till honom imorgon för att sedan stämma träff med honom, känner att det inte är något man bara tar över telefon. Tänker absolut berätta för barnet, OM det inte är så att det mot förmodan visar sig vid födseln att det inte är denna mannens barn utan faktiskt min sambos barn. Den möjligheten finns ju faktiskt, även om den nog är väldigt liten. Om biologiska pappan vill ha kontakt med barnet i framtiden kommer han såklart att få det, vill bara mitt barns bästa.

  • Wed 20 Nov 2019 22:35
    #74

    Ja, jag tänker berätta för den biologiska pappan. Jag tänker höra av mig till honom imorgon för att sedan stämma träff med honom, känner att det inte är något man bara tar över telefon. Tänker absolut berätta för barnet, OM det inte är så att det mot förmodan visar sig vid födseln att det inte är denna mannens barn utan faktiskt min sambos barn. Den möjligheten finns ju faktiskt, även om den nog är väldigt liten. Om biologiska pappan vill ha kontakt med barnet i framtiden kommer han såklart att få det, vill bara mitt barns bästa.

Svar på tråden Gravid pga otrohet