• Anonym (Jonathan)

    vill du så otroligt mycket men jag kan inte

    texten är inte bra eftersom jag lärde mig grammatik med mera själv så ingen behöver läsa den om dem inte verkligen vill

    har helt tröttnat på mitt liv nu det finns inget kvar som gör det värt att leva absolut ingenting har försökt med allt är helt ensam, är 26 år och har i princip aldrig haft sex så det har förstört mig ganska mycket genom att helt tappa livslusten många säger att jag ser bra ut men är för förstörd för att helt enkelt ha någon chans i verkliga livet haft tur online med tjejer men det är absolut inte likadant, jag har dem senaste åren förlorat i princip allt jag hade, hade ganska mycket pengar tjänade 35 000.kr genom youtube och många utnyttjade det och tog mina pengar tillslut så dog min kanal och det tog död på mig också eftersom jag behövde den för mitt liv, hjälpte pewdiepie med videos just då så stor var min kanal vissa personer jag hjälpte blev rika tillslut en person som tog inspiration av mig köpte en lamborghini för runt 3 år sedan men ja jag har ingenting, min barndom var helt förstörd med en mamma som slog mig och mobbning så jag fick sluta skolan och aldrig uppleva en normal skolgång efter 13, aldrig kysst en tjej av den anledningen, nu är jag också i en tvingad flytt eftersom min pappa ska sälja huset någon gång och jag får helt enkelt inte bo kvar längre, lägenheten jag blev erbjuden var genom kommunen för en månadskostnad på runt 5500.kr, blev inte informerad om något innan jag skrev på och dem pratade om att få den målad och resturerad vilket jag ville, tillslut så sa dem att det inte behövs så min pappa och jag fick försöka själv det blev inte bra så nu har dem gått med på att måla och dra av hyran fick sen veta att dem inte kommer att göra något åt märkena i tapeten och att detta är något jag måste acceptera, nu har jag inget val än att flytta in eftersom min pappa pressar mig att flytta så fort som möjligt, saker är flyttade dit och det är 4 våningar utan hiss med en stor trottoar ingång för att komma till dörren vilket gjorde att ens flytta enkla saker nästan omöjligt, vill hellre bara dö men möjligheten till att dö finns inte eftersom sån hjälp inte ges så jag är tvingad att leva i smärtan oavsett om jag vill eller inte, så nu sitter jag fast i en mardröm, jag hade självmordstankar innan detta sedan 2007 och nu är det betydligt mycket värre, att nästan bli tvingad att flytta nu, jag vet inte om jag psykiskt kommer klara av det enda anledningen att jag kunde gå med på det är om jag får det så fint som jag vill att det ska vara, jag hatar att det inte finns hjälp att få för att enkelt avsluta sitt liv utan någon stress så man vet att utvägen alltid är där, eftersom det skulle vara underbart att bara släppa allt som gör ont jag orkar inte mera och det känns som jag är tvingad att fortsätta, den här flytten har gjort mig helt galen nu, funderat på att åka till amsterdam för så mycket droger som jag kan ta men jag har fåglar så jag kan inte bara lämna dem, jag hatar att man kan ha tankar som dessa och inte kan säga det någonstans eftersom det blir problem då, man får aldrig hjälp för det man blir bara tvingad att acceptera sin smärta om man berättar något, jag hatar den här världen mer än jag kan beskriva jag vill inte vara kvar i den, försökt att få terapi också fått avslag och jag orkar inte bråka om det eftersom jag ser inte terapi som viktigt ändå när jag hellre vill dö än att acceptera detta livet, jag kommer aldrig någonsin att få det livet jag vill ha och då dör jag hellre, världen älskar att påminna mig om att jag inte är bra nog och att jag är värdelös jämfört med andra mer kända eller mer förmögna, allt gör så ont så jag behövde bara få ut det nu eftersom jag inte kan någon annanstans

  • Svar på tråden vill du så otroligt mycket men jag kan inte
  • Pierott

    Till att börja med, vilken diagnos har du?

    För som 26-åring borde steget att flytta hemifrån vara naturligt, att man dessutom måste betala hyra för sitt boende borde också vara en självklarhet för en 26-åring.

    Söker du några jobb? De låter som om du behöver komma igång o göra nått av ditt liv. Att sitta fast i ett träsk av självömkan leder ALDRIG till nånting gott.

  • Anonym (Gladiator)

    Att vara 26 år är i princip att vara så ung att man inte riktigt börjat leva. Att då sätta i gång och gnälla känns bara drygt.

  • Rödtjärnens Anna

    Vad spelar det för roll om din är 26 och aldrig har haft sex? Det är många som inte har haft det och ändå fått ett stabilt familjeliv innan de fyllt 35.

    Försök hitta dig själv i det verkliga livet, skit i att ragga tjejer online eller att sträva efter materiell lycka.

    Inga intressen som du kan utveckla, träffa nya vänner och kanske flickvänner?

    Du verkar lida av en depression.. får du nån hjälp för det?

  • Anonym (E)

    Jag vet egentligen inte vilka råd jag borde ge dig...du är ju uppenbarligen inne i en depression.

    Först så kan du skita i att ta åt dig kommentarer som gladiatorns...

    Ok, en flytt är inte någonting som man annars skulle reagera så här på men är man deprimerad så kan såna saker bli väldigt jobbiga och det tar mycket energi.

    Sen tror jag, som någon annan här skrev, att du ska försöka lägga det med tjejer och materiella saker åt sidan, ta först tag i ditt psykiska mående.

    Varför blir du nekad hjälp från psyk?

  • Anonym (Jonathan)

    vet inte varför jag blev nekad, dem sa helt enkelt att dem inte kunde hjälpa mig försökte genom kry appen också, psykologen sa att jag skulle ringa 114 14 istället gjorde det och dem kunde inte hjälpa mig heller, angående flytten så orkar jag helt enkelt inte speciellt när det är under den sortens förhållande samt att jag blir tvingad till det.

  • Anonym (E)
    Anonym (Jonathan) skrev 2019-11-19 13:25:56 följande:

    vet inte varför jag blev nekad, dem sa helt enkelt att dem inte kunde hjälpa mig försökte genom kry appen också, psykologen sa att jag skulle ringa 114 14 istället gjorde det och dem kunde inte hjälpa mig heller, angående flytten så orkar jag helt enkelt inte speciellt när det är under den sortens förhållande samt att jag blir tvingad till det.


    Har du bott hemma fram till nu? Isåfall är det inte så konstigt att det känns tungt, speciellt om du plötsligt blev tvungen till det, och med tanke på att du tidigare förlorat jobb/inkomst.

    Att du inte blir beviljad tid hos psyk när du har, och även haft tidigare, självmordstankar är helt otroligt!

    Det är skitjobbigt att tjafsa men du kan ju inte må såhär! Försök ligga på iaf...vet att det inte är lätt.

    Har du haft kontakt med psyk tidigare?

    Och det här med flytten...har du inga vänner som kan hjälpa till?

    Det verkar ju inte som att det går att göra nånting åt omständigheterna tyvärr...
  • Anonym (E)
    Anonym (Jonathan) skrev 2019-11-19 13:25:56 följande:

    vet inte varför jag blev nekad, dem sa helt enkelt att dem inte kunde hjälpa mig försökte genom kry appen också, psykologen sa att jag skulle ringa 114 14 istället gjorde det och dem kunde inte hjälpa mig heller, angående flytten så orkar jag helt enkelt inte speciellt när det är under den sortens förhållande samt att jag blir tvingad till det.


    Har du bott hemma fram till nu? Isåfall är det inte så konstigt att det känns tungt, speciellt om du plötsligt blev tvungen till det, och med tanke på att du tidigare förlorat jobb/inkomst.

    Att du inte blir beviljad tid hos psyk när du har, och även haft tidigare, självmordstankar är helt otroligt!

    Det är skitjobbigt att tjafsa men du kan ju inte må såhär! Försök ligga på iaf...vet att det inte är lätt.

    Har du haft kontakt med psyk tidigare?

    Och det här med flytten...har du inga vänner som kan hjälpa till?

    Det verkar ju inte som att det går att göra nånting åt omständigheterna tyvärr...
  • Jayy

    Hej Jonathan. Blev så ledsen av att läsa ditt inlägg. Jag önskar jag var nära dig så jag kan ge dig en kram. Du har gått igenom mycket i din barndom som traumatiserat dig. Sen har du blivit utnyttjad av människor du litat på. Jag vet exakt hur det känns. Bor du i Stockholm? Vi kan träffas och ta en fika eller nåt. Vill inte att du ska känna dig ensam igenom livet. Det finns människor som bryr sig.

    Kram

  • Jayy

    Hej Jonathan. Blev så ledsen av att läsa ditt inlägg. Jag önskar jag var nära dig så jag kan ge dig en kram. Du har gått igenom mycket i din barndom som traumatiserat dig. Sen har du blivit utnyttjad av människor du litat på. Jag vet exakt hur det känns. Bor du i Stockholm? Vi kan träffas och ta en fika eller nåt. Vill inte att du ska känna dig ensam igenom livet. Det finns människor som bryr sig.

    Kram

  • Jayy

    Hej Jonathan. Blev så ledsen av att läsa ditt inlägg. Jag önskar jag var nära dig så jag kan ge dig en kram. Du har gått igenom mycket i din barndom som traumatiserat dig. Sen har du blivit utnyttjad av människor du litat på. Jag vet exakt hur det känns. Bor du i Stockholm? Vi kan träffas och ta en fika eller nåt. Vill inte att du ska känna dig ensam igenom livet. Det finns människor som bryr sig.

    Kram

Svar på tråden vill du så otroligt mycket men jag kan inte