• Anonym (Undrar)

    När är man för gammal för smink?

    Som frågan lyder. Själv tycker jag att gränsen går kring 55, finns vissa kvinnor som ser bra ut i smink då men många gör det inte. Och vid 60+ år ser det deffinitivt fruktansvärt fult ut med smink på kvinnor.

  • Svar på tråden När är man för gammal för smink?
  • Anonym (Cc)

    Beror på om dom vet hur man sminkar sig efter sin ålder också...men nej, det finns ingen åldersgräns för smink.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (27) skrev 2019-11-19 23:16:05 följande:

    Var mer exakt med vad du menar som smink?


    Mascara, ögonskugga, läppstift etc
  • sextiotalist

    55?

    Så numera ska jag inte få sminka upp mig till fest?

    Nej, det finns ingen övre ålder.

    Titta på t.ex drottning Elisabeth, en kvinna som passerat 90, hon sminkar sig.

  • Anonym (Undrar)
    sextiotalist skrev 2019-11-19 23:43:39 följande:

    55?

    Så numera ska jag inte få sminka upp mig till fest?

    Nej, det finns ingen övre ålder.

    Titta på t.ex drottning Elisabeth, en kvinna som passerat 90, hon sminkar sig.


    Alla gör som de vill. Detta är bara min personliga åsikt
  • sextiotalist
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-19 23:46:07 följande:

    Alla gör som de vill. Detta är bara min personliga åsikt


    Man får gärna ha en uppfattning om hur man själv vill göra men sticker man ut hakan och säger hur andra ska göra. Så säger folk ifrån

    Jag är för övrigt rätt säker på att det i din vardag passar många kvinnor kring 50 och uppåt som har make up, utan att du lägger märke till det.

    Vet många i min omgivning som sällan sminkade sig som yngre, men börjat som äldre.

    Men de flesta sminkar sig diskret, inte ett tjockt lager foundation och puder på det, och ett diskret läppstift.
  • Anonym (d)

    Skojar ts med oss?
    Inte sminka sig efter 55. Låter som någon religiös sekt där kvinnor ska lägga band på sig.

  • Anonym (Så länge man lever)

    Verkligen aldrig! Sjukt attraktivt och coolt med äldre som sminkar sig och vågar ha balla kläder och personlig stil. Desto äldre en kvinna blir desto mer behöver hon smink, men det ska vara snyggt och ändå relativt diskret.

    Kolla i kändisvärlden. Finns hur många dundersnygga äldre kvinnor som helst som sminkar sig och kan föra sig som vågar vara sexiga hela livetFlörtTungan uteHjärta

  • Anonym (Så länge man lever)
    Anonym (Så länge man lever) skrev 2019-11-20 00:15:38 följande:

    Verkligen aldrig! Sjukt attraktivt och coolt med äldre som sminkar sig och vågar ha balla kläder och personlig stil. Desto äldre en kvinna blir desto mer behöver hon smink, men det ska vara snyggt och ändå relativt diskret.

    Kolla i kändisvärlden. Finns hur många dundersnygga äldre kvinnor som helst som sminkar sig och kan föra sig som vågar vara sexiga hela livetFlörtTungan uteHjärta


    Kolla dessa pumorna!
    Britská here?ka Helene Mirrenová se p?iznala k u?ívání kokainu.Diane-KeatonMV5BMTU0NzE0OTA1N15BMl5BanBnXkFtZTcwMTUwMjE1Nw@@._V1._SX640_SY810_
  • smulpaj01
    Anonym (Så länge man lever) skrev 2019-11-20 00:18:40 följande:

    Kolla dessa pumorna!


    Wow... På riktigt vackra kvinnor
  • Anonym (X)

    Man får väl sminka sig hur länge man vill och känner för. Min farmor är 93 och sminkar sig ännu med läppstift m.m.

  • MammAmma

    Ööh, man anpassar så klart produkterna efter hudtyp och köper alltså produkter som är anpassade för "mogen" (åldrande) hy. Gör man det så fortsätter sminket att se bra ut och sitta bra. Men det är klart, envisas man med att använda produkter för 20-åringar och sminkar sig som en youtuber när man är 40-50+, så kommer det ju naturligtvis inte se lika bra och fräscht ut.

  • Mrs Moneybags

    Jag tycker snarare att unga människor ser bättre ut utan smink. Är man lite äldre kan man behöva lite hjälp, men en ung kvinna har ofta fin hy och klar blick osv som ser fint ut även utan smink. Men självklart ska man få göra precis som man vill, det handlar om personlighet och stil. 

    Jag har alltid lite kajal och mascara, ibland rouge och lite läppstift/-glans.
    Jag är 48, snart 49 och har bra hud. 

  • Anonym (Lingon)
    Mrs Moneybags skrev 2019-11-20 10:00:30 följande:

    Jag tycker snarare att unga människor ser bättre ut utan smink. Är man lite äldre kan man behöva lite hjälp, men en ung kvinna har ofta fin hy och klar blick osv som ser fint ut även utan smink. Men självklart ska man få göra precis som man vill, det handlar om personlighet och stil. 

    Jag har alltid lite kajal och mascara, ibland rouge och lite läppstift/-glans.

    Jag är 48, snart 49 och har bra hud. 


    Precis unga ser ofta finare ut utan smink, de har alldeles för mycket concealer.
  • Anonym (51)

    55?! Då får jag bara sminka mig 4 år till då. Tungan ute Men allvarligt? Om en 100-åring vill ha lite smink så varsågod. Det är ju dessutom skillnad på att se överspacklad ut och välsminkad. Jag tänker fortsätta så länge jag kan.

  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-19 23:09:13 följande:

    Som frågan lyder. Själv tycker jag att gränsen går kring 55, finns vissa kvinnor som ser bra ut i smink då men många gör det inte. Och vid 60+ år ser det deffinitivt fruktansvärt fult ut med smink på kvinnor.


    När man är ung och snygg behöver man ju inte smink. Ju äldre man är desto mer smink behöver man för att se snygg ut. Hepp!
Svar på tråden När är man för gammal för smink?