• Anonym (Ledsen)

    Min man vill inte ha mig längre...

    Vet att det finns hundra trådar om sexlösa förhållanden men jag måste väl bara få skriva av mig.

    Vi har varit tillsammans i 12 år, gifta i sex.

    Två barn, det minsta 2 år.

    Vi har haft ett bra sexliv i alla år, alla har väl sina ups-and- downs iom graviditeter, småbarn och allt sånt men i det stora hela har det varit bra.

    Men efter sista barnet så var det som att vända på en hand, inget av den ömhet och närhet som han gett uttryck för innan finns kvar! Inga kramar, inga kyssar, inget sex!

    Det är som att han är totalt likgiltig inför mig som kvinna...jag får en puss på kinden/pannan eller en klapp på handen innan vi släcker lampan, det är det enda jag får.

    Jag är så himla ledsen varje dag för det här!

    I början, när jag krävde ett svar, så mumlade han någonting om att jag inte blivit av med graviditetskilona så jag började träna och gick ner alla kilon + lite till.

    Det enda det resulterade i var att han gick runt och var svartsjuk på andra (män) som kommenterade att jag blivit fin. Men själv ville han inte röra mig då heller!

    Jag vet att han har lusten för han kollar på porr på nätet.

    Kanske har han någon annan, jag vet inte...men har inte sett nåt som tyder på det. Det skulle knäcka mig Isåfall. ..

    När jag antytt till honom att om vi inte har nåt samliv alls så kanske det är likabra att gå skilda vägar så får han något panikartat i blicken och har t.o.m gråtit ( han gråter ALDRIG!) . Jag fattar inte...jag vill inte leva i ett sånt här förhållande, utan närhet, sex, bekräftelse.

    En vän till min man brukar ofta ge mig komplimanger och tittar kanske lite extra ibland, det gjorde han även innan jag gick ner i vikt.

    Min man blir vanligtvis inte svartsjuk men någon gång har han rytit till när han gått lite över gränsen för vad man kan skämta om.

    Hade det varit förr så hade jag nog sagt till honom själv men som det är nu så är jag utsvulten efter bekräftelse och jag har t.o.m börjat fantisera om honom.

    Skulle jag ge honom en hint så tror jag inte att han skulle säga nej...vet att han haft affärer med gifta kvinnor förr.

    men otrohet är ett sånt stort no-no för mig, har aldrig varit det eller ens velat vara det!

    Men som det är nu...usch, känner mig så hemsk samtidigt som jag vill säga till min man att han får skylla sig själv när han inte ger mig ett skit här hemma!

    Förlåt för långt inlägg...

    Är det någon som känner igen sig?

    Hur hanterade ni det?

    Är det verkligen så fel att jag söker bekräftelse av en annan som uppskattar mig på ett sätt som min man inte gör?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Min man vill inte ha mig längre...
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-20 00:27:11 följande:

    Vet att det finns hundra trådar om sexlösa förhållanden men jag måste väl bara få skriva av mig.

    Vi har varit tillsammans i 12 år, gifta i sex.

    Två barn, det minsta 2 år.

    Vi har haft ett bra sexliv i alla år, alla har väl sina ups-and- downs iom graviditeter, småbarn och allt sånt men i det stora hela har det varit bra.

    Men efter sista barnet så var det som att vända på en hand, inget av den ömhet och närhet som han gett uttryck för innan finns kvar! Inga kramar, inga kyssar, inget sex!

    Det är som att han är totalt likgiltig inför mig som kvinna...jag får en puss på kinden/pannan eller en klapp på handen innan vi släcker lampan, det är det enda jag får.

    Jag är så himla ledsen varje dag för det här!

    I början, när jag krävde ett svar, så mumlade han någonting om att jag inte blivit av med graviditetskilona så jag började träna och gick ner alla kilon + lite till.

    Det enda det resulterade i var att han gick runt och var svartsjuk på andra (män) som kommenterade att jag blivit fin. Men själv ville han inte röra mig då heller!

    Jag vet att han har lusten för han kollar på porr på nätet.

    Kanske har han någon annan, jag vet inte...men har inte sett nåt som tyder på det. Det skulle knäcka mig Isåfall. ..

    När jag antytt till honom att om vi inte har nåt samliv alls så kanske det är likabra att gå skilda vägar så får han något panikartat i blicken och har t.o.m gråtit ( han gråter ALDRIG!) . Jag fattar inte...jag vill inte leva i ett sånt här förhållande, utan närhet, sex, bekräftelse.

    En vän till min man brukar ofta ge mig komplimanger och tittar kanske lite extra ibland, det gjorde han även innan jag gick ner i vikt.

    Min man blir vanligtvis inte svartsjuk men någon gång har han rytit till när han gått lite över gränsen för vad man kan skämta om.

    Hade det varit förr så hade jag nog sagt till honom själv men som det är nu så är jag utsvulten efter bekräftelse och jag har t.o.m börjat fantisera om honom.

    Skulle jag ge honom en hint så tror jag inte att han skulle säga nej...vet att han haft affärer med gifta kvinnor förr.

    men otrohet är ett sånt stort no-no för mig, har aldrig varit det eller ens velat vara det!

    Men som det är nu...usch, känner mig så hemsk samtidigt som jag vill säga till min man att han får skylla sig själv när han inte ger mig ett skit här hemma!

    Förlåt för långt inlägg...

    Är det någon som känner igen sig?

    Hur hanterade ni det?

    Är det verkligen så fel att jag söker bekräftelse av en annan som uppskattar mig på ett sätt som min man inte gör?

    Tacksam för svar.


    Ja.
  • Anonym (Han)

    Märks att ditt självförtroende har sjunkit när du ursäktar dig själv på ett anonymt forum på nätet.

    De ska inte be om ursäkt när allt de du vill är att söka stöd i dina svåra tider.

    Som du säger själv så är otrohet aldrig en lösning, men klandrar dig inte för att suckta efter vad du känner din kropp saknar. Ni har varit tillsammans dubbelt så länge än vad jag och min fru har och även vi har haft perioder fast då hon har avslagit alla mina närmanden. Men de gick över för oss och vi kommit tillbaka till våran normala kärleksfulla vardag.

    Två år är en ganska lång tid utan och kan känna medlidande med dig, eftersom ni är gifta och en påbörjad familj så måste ni absolut prova jobba på det innan något ultimat val tas. Prata med någon relations expert som jobbar med det. Verka han stressad? Deprimerad? Hur mår han psykiskt, är han verkligen lycklig. Är en underlig reaktion av honom när du nämner att gå skilda vägar

    Du har redan faställt att du inte vill leva i ett sexlöst förhållande så om absolut inget väcker hans gnista så måste du isf ta steget som ingen vill ta men måste göras för ditt egna välmående.

  • Anonym (Japp)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-20 00:27:11 följande:

    Vet att det finns hundra trådar om sexlösa förhållanden men jag måste väl bara få skriva av mig.

    Vi har varit tillsammans i 12 år, gifta i sex.

    Två barn, det minsta 2 år.

    Vi har haft ett bra sexliv i alla år, alla har väl sina ups-and- downs iom graviditeter, småbarn och allt sånt men i det stora hela har det varit bra.

    Men efter sista barnet så var det som att vända på en hand, inget av den ömhet och närhet som han gett uttryck för innan finns kvar! Inga kramar, inga kyssar, inget sex!

    Det är som att han är totalt likgiltig inför mig som kvinna...jag får en puss på kinden/pannan eller en klapp på handen innan vi släcker lampan, det är det enda jag får.

    Jag är så himla ledsen varje dag för det här!

    I början, när jag krävde ett svar, så mumlade han någonting om att jag inte blivit av med graviditetskilona så jag började träna och gick ner alla kilon + lite till.

    Det enda det resulterade i var att han gick runt och var svartsjuk på andra (män) som kommenterade att jag blivit fin. Men själv ville han inte röra mig då heller!

    Jag vet att han har lusten för han kollar på porr på nätet.

    Kanske har han någon annan, jag vet inte...men har inte sett nåt som tyder på det. Det skulle knäcka mig Isåfall. ..

    När jag antytt till honom att om vi inte har nåt samliv alls så kanske det är likabra att gå skilda vägar så får han något panikartat i blicken och har t.o.m gråtit ( han gråter ALDRIG!) . Jag fattar inte...jag vill inte leva i ett sånt här förhållande, utan närhet, sex, bekräftelse.

    En vän till min man brukar ofta ge mig komplimanger och tittar kanske lite extra ibland, det gjorde han även innan jag gick ner i vikt.

    Min man blir vanligtvis inte svartsjuk men någon gång har han rytit till när han gått lite över gränsen för vad man kan skämta om.

    Hade det varit förr så hade jag nog sagt till honom själv men som det är nu så är jag utsvulten efter bekräftelse och jag har t.o.m börjat fantisera om honom.

    Skulle jag ge honom en hint så tror jag inte att han skulle säga nej...vet att han haft affärer med gifta kvinnor förr.

    men otrohet är ett sånt stort no-no för mig, har aldrig varit det eller ens velat vara det!

    Men som det är nu...usch, känner mig så hemsk samtidigt som jag vill säga till min man att han får skylla sig själv när han inte ger mig ett skit här hemma!

    Förlåt för långt inlägg...

    Är det någon som känner igen sig?

    Hur hanterade ni det?

    Är det verkligen så fel att jag söker bekräftelse av en annan som uppskattar mig på ett sätt som min man inte gör?

    Tacksam för svar.


    Ja, jag tycker det är fel. Ni är gifta och har lovat varandra trohet så ja tycker att du får ta ut skilsmässa innan du är med andra män.

    Jag levde i sådant förhållande som du beskriver men jag är mannen som inte var kär längre. Jag valde att separera. Idag lever jag ensam med barn vv och är väldigt nöjd med tillvaron.

    Livet går vidare.
  • Anonym (Ninni)

    Fy vilka svar du har fått!

    Det är klart att det inte är konstigt att du leker med tanken på att ha någon annan. Fullt naturligt. Att tvingas leva utan bekräftelse eller fysisk beröring i ett förhållande är plågsamt. Inhumant, näst in till.

    Sen behöver ni lösa det här. Jag tror faktiskt att det är något som är allvarligt fel och att din man inte riktigt vet vad. Först la han nog skulden på dig, men när du gick ned i vikt förstod han nog att hans problem ligger hos honom själv. Kan han vara deprimerad, tror du? Prestationsångest? Vad säger han när ni pratar om sexet. Vill han ändra på sexlivet? Eller är han nöjd som det är?

  • Anonym (Nk)

    Lek så mycket du vill med tanken men gör inget med någon annan än din man förrän ni har antingen löst detta eller bestämt er för att då skilda vägar. 

    Men jag tycker verkligen synd om dig, verkar vara helt fruktansvärt! Vad gör han om du försöker få lite närhet då? Ge honom en kram eller kryper nära honom i tv soffan? Blir du avvisad då med? Tänkte lite på att d ändå får en godnattpuss... vad är det om liksom. 

    Sen, parterapi, eller enbart terapi för honom så att han kan ta reda på vad och hur han ska säga till dig vad som är fel. Ställ ultimatum på att han måste säga nått konkret. 

    (Jag får lite vibben av att han antingen har svårt att få upp den eller har varit otrogen vilket han lider nått oerhört av) 

  • Underhill

    Bra jobbat med vikten.
    Kanske borde ni prata om Er och vart ni är idag jämfört med tidigare och hur Ni vill ha det framåt. Kan ju vara så att din partner är lite deppig, stressad eller i någon form av kris i livet!? Mycket på jobbet? Gör ni saker tillsammans? Har ni framtidsplaner?

    Svårt om man inte kan prata om det i relationen. Förstår givetvis att det kan kännas jobbigt och att man inte vill såra varandra på något vis, men tror nog att tystnad i längden blir än värre.

    Vad får du för svar...vad tror du om du ser över läget och gissar att det kan vara som inte riktigt fungerar?


    E vi överens så kör vi
  • eMund

    Naturligtvis vill man bli både älskad och älskad med. Tror det kan finnas en ganska enkel förklaring. Han har skärmar av sig från dig av någon anledning.

    Det är en stor omställning att få barn och som pappa blir det en helt ny verklighet. Kan vara så att han skapat en ny verklighet parlament med dig. Antingen att han satsar allt på jobbet och umgänget med dig blir något han lider igenom. Eller så han skapat en annan relation och det är bekvämt att hålla er relation på denna nivå. Han kan också vara stressad eller på annat sätt ur balans. Jag skulle föreslå att ni umgås bara ni två lite så ni hinner prata. Promenader är bra. Låt han prata.

    En sak som jag reagerar på är att han kommenterar ditt utseende på ett negativt sätt. Det tycker jag inte är ok. Det gör att jag misstänker att allt är ett maktspel...

  • Anonym (lll)
    Anonym (Ninni) skrev 2019-11-20 05:55:50 följande:

    Fy vilka svar du har fått!

    Det är klart att det inte är konstigt att du leker med tanken på att ha någon annan. Fullt naturligt. Att tvingas leva utan bekräftelse eller fysisk beröring i ett förhållande är plågsamt. Inhumant, näst in till.


    Varför säger du fy?
    TS har en lång utläggning om ett allvarligt bekymmer men sen avslutar hon det hela med "Är det så fel att söka bekräftelse hos nån annan?" Och där kände jag bara  - men f-n, skärp dig!
    Klart folk svarar att det är fel. Att man känna som TS gör, som du poängterar, det förstår nog alla, men svaren är behäftade med den raka fråga TS ställde. 

    TS vet mycket väl vad som behöver göras: PRATA igen med mannen! Pressa hårdare på att de behöver lösa sina problem annars får de skilja sig. Hon har ju nämnt saken förr (när han började gråta). Den här gången ska hon inte sluta samtalet utan tvinga honom att prata färdigt. De måste hitta en lösning - parterapi tex, eller så får de skilja sig. Då kan hon sedan söka bekräftelse hos andra. Annars får vi bara läsa en otrohets tråd från TS här om några månader. 
  • Anonym (Hanna)

    Jag förstår verkligen hur du både känner och tänker. Är ju en svår sits som ni är i. Han behöver förstå hur mycket detta påverkar dig och ert förhållande. Men samtidigt finns det en anledning till hans beteende och jag börjar fundera över potensen. Jag skulle verkligen rekommendera er att gå till en parterapeut eller sexolog. Risken finns att om han har ett problem som han inte kan rå för eller skäms över så kommer pressen från dig göra allt värre. Så ta allt detta med en professionell.

Svar på tråden Min man vill inte ha mig längre...