• Wed 20 Nov 2019 09:04
    305 visningar
    3 svar
    3
    305

    Bor flera mil åt fel håll från barnens skolan och skolskjuts!

    Jag bor några mil åt fel håll från barnens skola men i samma kommun. Just nu är jag sjukskriven och skolskjutsen funkar fint, men planen är att arbeta heltid inom en snar framtid och funderar hur tusan jag ska få ihop det eftersom dom inte är berättigad skolskjuts efter skoltid?!

    Klart att jag KAN hämta dom för egen maskin men pga sjukdom vill jag helst slippa eftersom hämtningen tar en timme minst, som jag hellre lägger på att spendera med barnen hemma.

    Finns det nån här inne som har löst detta på annat vis att hämta dom själv och är i samma sits som mig?

    Eftersom jag bara träffar dom varannan vecka vill jag inte lösa det med att pappan har dom på vardagarna, och jag har tagit upp med honom om att byta skola som ligger närmare men han är inte alls positiv ang den förändringen.


    Skolskjuts
  • Svar på tråden Bor flera mil åt fel håll från barnens skolan och skolskjuts!
  • Wed 20 Nov 2019 17:50
    #3
    Sisisisi skrev 2019-11-20 10:31:56 följande:

    Kan de inte vara hemma själva några timmar efter skolan då? Kanske gå på fritids några dagar och då får du hämta och att de åker hem med skolskjutsen några dagar?

    Att sitta i bilen/på bussen och prata med barnen på vägen hem är ju annars ett rätt trevligt sätt att umgås på :)


    Dom är 8 och 6 år och min äldsta är en väldigt orolig själ så dom känns inte redo för det än tyvärr.

    Visst är det trevligt men efter en lång dag på jobbet vill man bara hem och börja med middagen och hinna mysa i soffan innan läggdags :)
    MammaTillDansband skrev 2019-11-20 11:36:05 följande:

    Var bor pappan eftersom han inte vill låta barnen byta skola? Bor han närmre skolan? Gick barnen på den skolan även före er skilsmässa?


    Han bor precis brevid skolan, och ja dom gick där innan vi separerade.
Svar på tråden Bor flera mil åt fel håll från barnens skolan och skolskjuts!