• Anonym (Utmat­tad)
    Wed 20 Nov 2019 13:36
    1314 visningar
    35 svar
    35
    1314

    Vantrivs på jobbet

    Började för ett par månader sen på nytt jobb och vantrivs redan. Det var svårt för mig att hitta jobb trots högskoleexamen. Jag vill arbeta med detta och arbetsuppgifterna är vad jag vill. Kommer nog aldrig hitta ett likadant jobb igen så att söka nytt känns motigt. De andra på jobbet är känslokalla och ingen har försökt lära känna mig. De pratar bara om sitt. Om jag berättar nåt så blir jag avbruten. Det är som om jag bara ska vara en maskin som ska utföra uppgifterna och inte trivas. Ägaren gör inget för att man ska trivas. Snåla är de också och tom. med städning för det är smutsigt på kontoret. Jag är van vid betydligt högre standard och gråter av tanken på att åka dit. De skryter om hur bra det är däroch att jag har kommit till ett bra ställe där man kan flexa! Som om jag aldrig fått det innan...

    Någon i samma sits? Hur tacklar ni det?

  • Svar på tråden Vantrivs på jobbet
  • Anonym (Tufft­)
    Wed 20 Nov 2019 21:38
    #1

    Jobbar inom sälj vilket är så tufft. Tror även folk retar sig på att jag är uppväxt och bor inom de mer finare delarna i Stockholm.

  • Anonym (Tufft­)
    Thu 21 Nov 2019 07:32
    #2

    Kan även känna att har man parfym på jobbet osv uppfattas man som inkompetent.

    Tror även vissa tycker jag är uppväxt med privilegier. Kan reta folk...

  • Jonnyn­ilsson
    Thu 21 Nov 2019 08:42
    #3

    Usch ja. Känner igen det där. För många år sedan jobbade jag i det privata på ett stort internationellt företag som efter många goda år fick det tufft och drog ner i Sverige. Jag hade tur och kunde gå till liknande arbetsuppgifter på ett mindre företag som drevs av tre personer som startat företaget tillsammans några år tidigare.

    Vi var ett 20-tal personer på kontoret och ägarna måste haft gener från småland för dom var väldigt "ekonomiska". Städning av kontoret plus tillhörande lokaler som pausrum och toaletter fick vi undersåtar utföra enligt ett rullande schema.

    När vi gjorde tjänsteresor, vilket var sällan, gjordes det alltid tillsammans med någon av grundarna i deras egna bilar. Man ville inte att vi skulle ta ut traktamente utan bjöd istället direkt på mat. Men vi fick å andra sidan alltid enkelrum.

    Efter några veckor på det jobbet insåg jag att det här var inte något för mig så jag började söka jobb på nytt. Och fick efter några månader napp. Något år efter jag slutat såldes företaget och nya ägarna la helt enkelt ner verksamheten och fick en konkurrent mindre.

  • Anonym (Tufft­)
    Thu 21 Nov 2019 14:07
    #4
    Jonnynilsson skrev 2019-11-21 08:42:19 följande:

    Usch ja. Känner igen det där. För många år sedan jobbade jag i det privata på ett stort internationellt företag som efter många goda år fick det tufft och drog ner i Sverige. Jag hade tur och kunde gå till liknande arbetsuppgifter på ett mindre företag som drevs av tre personer som startat företaget tillsammans några år tidigare.

    Vi var ett 20-tal personer på kontoret och ägarna måste haft gener från småland för dom var väldigt "ekonomiska". Städning av kontoret plus tillhörande lokaler som pausrum och toaletter fick vi undersåtar utföra enligt ett rullande schema.

    När vi gjorde tjänsteresor, vilket var sällan, gjordes det alltid tillsammans med någon av grundarna i deras egna bilar. Man ville inte att vi skulle ta ut traktamente utan bjöd istället direkt på mat. Men vi fick å andra sidan alltid enkelrum.

    Efter några veckor på det jobbet insåg jag att det här var inte något för mig så jag började söka jobb på nytt. Och fick efter några månader napp. Något år efter jag slutat såldes företaget och nya ägarna la helt enkelt ner verksamheten och fick en konkurrent mindre.


    Min arbetsplats känns torr.

    Folk är extremt högutbildade och anser att alla andra är inkompetenta. Mer så.
  • Anonym (Utmat­tad) Trådstartaren
    Thu 21 Nov 2019 14:37
    #5
    Anonym (Tufft) skrev 2019-11-21 07:32:42 följande:

    Kan även känna att har man parfym på jobbet osv uppfattas man som inkompetent.

    Tror även vissa tycker jag är uppväxt med privilegier. Kan reta folk...


    Folk retar sig på allt. Tyvärr måste man vara tuff.
  • Anonym (Tufft­)
    Thu 21 Nov 2019 14:54
    #6
    Anonym (Utmattad) skrev 2019-11-21 14:37:04 följande:

    Folk retar sig på allt. Tyvärr måste man vara tuff.


    Ja att vara snäll som jag lätt är ger ingenting. Bättre vara en bitch. ;)
  • Anonym (A)
    Thu 21 Nov 2019 19:11
    #7
    Anonym (Tufft) skrev 2019-11-21 14:07:19 följande:
    Min arbetsplats känns torr.
    Folk är extremt högutbildade och anser att alla andra är inkompetenta. Mer så.
    Vad trist.
  • Anonym (Tufft­)
    Fri 22 Nov 2019 09:27
    #8

    En dam "över mig" är rätt bitchig och plastig. Silikonbröst och 50 +. Ni förstår.

    Jag sade som ny att vad skönt med fredag.

    Hon nämnde då att det tycker vi nog alla lite oartigt.

  • Anonym (Tufft­)
    Fri 22 Nov 2019 09:36
    #9

    Har märkt att "bra" seriösa, stora företag där förekommer mycket svaller och missundsamhet.

  • Anonym (Tufft­)
    Sun 24 Nov 2019 19:31
    #10

    Vi alla som inte trivs får bara göra det bästa möjliga.

Svar på tråden Vantrivs på jobbet