• Cheescake

    Barnvakt ofta

    Anonym (Sara) skrev 2019-11-20 21:12:55 följande:

    Är så otroligt less och behöver få skriva av mig. Jag har två yngre syskon. Våra föräldrar skiljdes förra året. Sedan dess har de haft varannan vecka med syskonen. Trots detta så ska de jämt ha barnvakt på deras ?barnveckor?. Det gör mig så otroligt arg då jag tycker att de inte tar vara på tiden alls med syskonen längre. De har barnvakt 1-2 gånger i veckan på tiden barnen är hos dom. Varför planerar man in saker på ens tid när man har barnen? En viktig sak då och då förstår jag men varje jävla vecka!!! På det umgås de med deras nya respektive nästan dygnet runt med allas barn. Lillebror hade brutit ihop hos mormor och sagt att han mådde dåligt av situationen.

    De missar ju redan halva tiden med barnen genom detta så varför vill de då umgås mindre med dom? Är ni fler föräldrar som gör så här? Överreagerar jag?


    Varför har de barnvakt? Pga jobb? Annat?

    Jag har ibland barnvakt under mina barnveckor med min yngsta pga jobb. Ibland är hon hos pappan den dagen även om det är min vecka och ibland har jag annan barnvakt. Samma med hennes pappa.
Svar på tråden Barnvakt ofta