• Filifjonken

    BIM +6 men negativt

    Hej!

    Jag slutade med preventivmedel i augusti och jag och min sambo har sedan dess försökt att skaffa barn. Det går inte så jättebra... Men previs när jag tyckte att cykeln började stabilisera sig så uteblir min mens denna månad :/ senaste 4 månaderna har det varit en c 26-dagars cykel. Och nu är jag inne på dag 32. Har självklart tagit grav-test men dom är tyvärr negativa. Jag tycker att vi prickar ÄL sist så hoppet lever ju, men jag har inga symptom på graviditet eller så.

    Har någon varit med om att mensen varit sen av ingen orsak? Eller plussat sent? Har vi chans att bli gravida denna månad även om min mens inte kommer?

    /Frustrerad

  • Svar på tråden BIM +6 men negativt
  • Hawk

    Att du nyligen slutat med preventivmedel är ju en orsak. Sen händer det ju att ÄL är sen och då också efterföljande mensen. Eller att ÄL uteblir och mensen därför är sen. Hur bekräftar du ÄL?

  • Filifjonken

    Jag testar med CB Digital advanced. Blinkande smiley i slutet på oktober 2 dagar, och sedan pajade testsrickan:/

  • 2barnsmorsan

    Tror också det är dina p-piller som spökar. På många hormonella preventivmedel så kan det ta runt 6 månader innan menscykeln har stabiliserats.

  • Hawk

    Det skulle jag inte anse som bekräftat. Generellt skulle jag inte ens anse enbart positivt ÄL-test som bekräftat.


    Filifjonken skrev 2019-11-21 09:57:15 följande:

    Jag testar med CB Digital advanced. Blinkande smiley i slutet på oktober 2 dagar, och sedan pajade testsrickan:/


  • Filifjonken
    2barnsmorsan skrev 2019-11-21 12:59:33 följande:

    Tror också det är dina p-piller som spökar. På många hormonella preventivmedel så kan det ta runt 6 månader innan menscykeln har stabiliserats.


    Jo, så är det nog. Cykeln har dock varit normal september och oktober så jag blev så förvånad när det började krångla helt plötsligt
Svar på tråden BIM +6 men negativt