• Anonym (Lill)

    Att killar skall hålla tillbaka sin orgasm för att tjejen skall kunna få flera?

    Det finns ju rätt många tjejer som kan få flera orgasmer på rad. Multipla orgasmer alternativt flertalet orgasmer men med en liten paus emellan. Det finns iof även killar som kan detta men de är ytterst sällsynta. I de flesta fall så är killens intresse för sex slut iom att han kommer. Hur ser ni på det här med att killen skall kontrollera sin orgasm och hålla tillbaka sin njutning för att tjejen skall kunna få så många orgasmer som möjligt?

    Om tjejen får, säg 2-3 orgasmer (av 4-5 möjliga) när han inte kan hålla emot längre utan får sin orgasm. Då är ju sexet oftast slut med påföljden av att tjejen iof njutit men inte så mycket som hon hade kunnat. Killen har fått 100% av sin möjliga njutning men tjejen bara 50-60%. Ligger det inte lite av en orättvisa i det här också? En form av orgasmglapp kan man ju tycka.

    Är det rimligt att förvänta sig att killen skall kunna vara ännu bättre på att kontrollera och hålla tillbaka sin orgasm så att tjejen är helt färdig med sina innan han kommer? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Att killar skall hålla tillbaka sin orgasm för att tjejen skall kunna få flera?
  • Anonym (Grabben bredvid)
    Anonym (Lill) skrev 2019-11-21 08:20:19 följande:

     
    Är det rimligt att förvänta sig att killen skall kunna vara ännu bättre på att kontrollera och hålla tillbaka sin orgasm så att tjejen är helt färdig med sina innan han kommer? Vad tycker ni?


    Jag tycker att tjejen ska nöja sig med vad hon får. Om nu inte orkar skaffa sig det själv.
  • Anonym (Q)

    Finns även många tjejer som inte kommer alls.. ska inte killen få komma heller då för att det ska vara "rättvist"?

    Konstigt tänk tycker jag, varför hitta och problematisera saker som inte är ett problem?

    Man kan ju få varandra att komma på fler sätt en genom en penis i slidan om den ene inte är nöjd!

  • Nicke989

    Ser inte riktigt problemet här. Det finns ju flera sätt att få orgasm, t ex oralsex, smekningar, m m. Jag hade tidigare en kvinna som kunde få mer än tio orgasmer på kort tid, genom att jag slickade henne eller gjorde något annat som hon fick orgasm av. Därefter kunde vi ha vanligt samlag, eller att hon masserade min kuk med olja, så jag fick orgasm. Vi blev väldigt nöjda båda två. Enda nackdelen som jag såg det var att hon, efter så många orgasmer, behövde mer tid för att återhämta sig och vara redo för sex igen. Jag kan få orgasm rätt många gånger på en dag, men då bör det gå några timmar emellan, medan hon föredrog lite längre återhämtning.
    Andra kvinnor jag haft har inte haft fullt lika lätt att få så många orgasmer i följd, men vi har gjort på ungefär samma sätt.

  • JKPGerik

    Du har helt rätt i ditt resonemang tycker jag. 

    Det är väldigt lätt att det blir ett otroligt orgasmfokus på så många olika sätt. Jaha, ikväll fick hon bara två orgasmer, jahopp den där orgasmen var ju mycket mindre än igår.. 

    Kan vara nyttigt att ta ett steg tillbaka när man tänker så har jag märkt hos mig själv. Ta ett steg tillbaka och fundera på vad det är man egentligen tänker. Sex skall ju handla om njutning, närhet och inte om orgasmen i sig. Det är ju lite som att se på film och snabbspola till slutscenen för resten inte skulle vara underhållande. En bra film är en bra film liksom, även om slutet kanske är bättre i en annan film. 

    Män är ju experter på att bedöma sex efter hur hårt tjejen kom på slutet, eller om hon kom på slutet. Men det är ju väldigt märkligt egentligen. Precis som någon tog upp här.. tjejer som inte kommer alls då? Eller för den delen killar som inte kommer eller sprutar tillräckligt mycket i slutet? Skall man då avstå från sex helt?

    Jag känner igen mig i att lusten avtar efter min orgasm så jag håller gärna ut lite på den så både jag och min älskling får njuta lite längre. Och visst är det otroligt tillfredställande att se henne stappla ut till badrummet på darriga ben, mumlandes ett "herrgud...", klart man känner sig nöjd... 

    Men resan är ändå en stor del av nöjet!

  • Anonym (Tur?)

    Min pojkvän har faktiskt problem med att komma för att han känner just att jag ska få njuta tills jag är nöjd. Han har aldrig kommit i mig "naturligt", han behöver alltid runka till gränsen sen stoppar han in den i mig och kommer. Jag tycker väl det är lite sådär, för jag älskar verkligen när killen kommer i en. Men sen får jag ju också njuta till max. 

    Han säger att han bara har en spärr i huvudet som gör att han hellre vill se mig komma än att komma själv. Men sen säger han också att han får en tillfredsställelse genom att få mig att komma så det är inte alltid han känner att han behöver komma själv efter att vi har haft sex.

  • Anonym (Q)
    Anonym (Tur?) skrev 2019-11-21 08:58:23 följande:

    Min pojkvän har faktiskt problem med att komma för att han känner just att jag ska få njuta tills jag är nöjd. Han har aldrig kommit i mig "naturligt", han behöver alltid runka till gränsen sen stoppar han in den i mig och kommer. Jag tycker väl det är lite sådär, för jag älskar verkligen när killen kommer i en. Men sen får jag ju också njuta till max. 

    Han säger att han bara har en spärr i huvudet som gör att han hellre vill se mig komma än att komma själv. Men sen säger han också att han får en tillfredsställelse genom att få mig att komma så det är inte alltid han känner att han behöver komma själv efter att vi har haft sex.


    Har haft typ en sån jag med. Jag har svårt att komma, men gillar sex ändå. Är liksom helt okej för mig att ha sex utan att jag måste komma varje gång! Men han vägrade komma innan jag gjort det, vilket gjorde mig jäkligt pressad! När han varit nära flera gånger och avbrytit för att jag inte kommit så kunde han tillslut inte komma igång igen, med följden att ingen av oss kom!
    Han tyckte inte heller om att jag försökte göra det skönt för honom genom att runka eller suga när jag hade mens.
  • JKPGerik
    Anonym (Tur?) skrev 2019-11-21 08:58:23 följande:

    Min pojkvän har faktiskt problem med att komma för att han känner just att jag ska få njuta tills jag är nöjd. Han har aldrig kommit i mig "naturligt", han behöver alltid runka till gränsen sen stoppar han in den i mig och kommer. Jag tycker väl det är lite sådär, för jag älskar verkligen när killen kommer i en. Men sen får jag ju också njuta till max. 

    Han säger att han bara har en spärr i huvudet som gör att han hellre vill se mig komma än att komma själv. Men sen säger han också att han får en tillfredsställelse genom att få mig att komma så det är inte alltid han känner att han behöver komma själv efter att vi har haft sex.


    Grattis! Din kille är en "sexual pleaser". Vi finns så jag tror inte han bara säger saker utan det är nog precis sådär. Vet inte hur gammal han är men jag har märkt att med åren har jag blivit skicklig på att styra min egna orgasm så jag inte behöver tokrunka innan jag avslutar i min tjej. Men ibland händer det faktiskt att jag är så otroligt uppe i hennes njutning så att jag faktiskt slaknat. 

    Jag är en dominant man i sängen med en något romantisk syn på BDSM där hennes njutning står i centrum så det kan säkert vara sammankopplat med det. Men hur som haver så har jag lättare att styra min orgasm än hon så det faller sig ganska naturligt
  • Anonym (H)

    Klart jag ibland kan önska att killar kunde hålla ut längre då jag ibland är otroligt nära på att komma vaginalt, men aldrig någonsin har fått göra det. Hade de kunnat hålla ut lite till hade jag lätt kommit vaginalt, men det går aldrig.. Tråkigt, men jag kommer ju iaf via klitorisstimulans, så är ju ändå nöjd! Men man ju nyfiken..

  • Lånehajen

    Fast kvinnan i exemplet har ju fortfarande fått fler orgasmer än vad mannen har fått. Ska man alls tala om något slags orgasmglapp är det isåfall snarare mannen som ligger i lä. Det här känns mer som en fabricerad orättvisa med utgångspunkt i att män alltid skulle ha alla fördelarna.

  • Anonym (Carro)

    Definiera "många tjejer som får multipla orgasmer"?

    Det är faktiskt inte alls så vanligt som många killar tror.

    Majoriteten av tjejerna/kvinnorna får bara en orgasm.

    Dejtar du 10 tjejer så kanske max 2 fixar multipla orgasmer och det sker inte heller varje gång. De övriga åtta får bara en alternativt ingen.

Svar på tråden Att killar skall hålla tillbaka sin orgasm för att tjejen skall kunna få flera?