• Anonym (Längtar)

    Borde jag testa imorgon eller vänta?

    Finns säkert massor med såna här trådar redan men ber er om hjälp.

    Hade ägglossning runt den 4/11 och hade sex dagarna innan och efter det.

    Mensen är beräknad till imorgon 22/11.

    Sedan den 8/11 har jag haft super spända bröst, brukar vanligtvis ha det runt äl och innan mens. Men den här gången hade jag inga symptom alls vid äl så misstänker att jag kanske inte hade någon den här månaden. Men OM jag hade det borde jag ha blivit gravid... För vad beror annars se spända brösten på? Tröttheten har också börjat göra sig mer påmind och även toalettbesöken är tätare.

    Nu till frågan om att testa. Tog ett test i tisdags men det var såklart negativt. Idag när jag kissat och torkade mig kom en blodstrimma på pappret. Är det en nidblödning måste det vara för tidigt för att testa imorgon, eller? För nid innebär väl att ägget just har fäst?

    Mensen är beräknad till imorgon och vill så gärna plussa snart. Har köpt hem ett test som jag vill testa imorgon men jag borde kanske vänta till nästa vecka. Så svårt att vänta :(

    Någon som in ge mig tips, råd, erfarenheter?

  • Svar på tråden Borde jag testa imorgon eller vänta?
  • Anonym (Bara testa)

    Nidblödningar är ovanligt och infaller när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Din blödning idag kan omöjligt vara en nidblödning alltså. Det kan vara spottings inför mensen eller sköra slemhinnor man kan få som gravid eller en mensliknande blödning istället för mens som gravid. Testa imorron du.

  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Bara testa) skrev 2019-11-21 20:22:21 följande:

    Nidblödningar är ovanligt och infaller när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Din blödning idag kan omöjligt vara en nidblödning alltså. Det kan vara spottings inför mensen eller sköra slemhinnor man kan få som gravid eller en mensliknande blödning istället för mens som gravid. Testa imorron du.


    Ja, det lutar ju åt att jag kmr testa imorgon, om inte mensen hinner före. Skulle bara bli så besviken om det blev negativt.
  • HildaK

    Jag testade plus på BIM, vilket var ÄL+10 - så testa du :) Håller tummarna!

  • Anonym (Längtar)

    Tog testet imorse. Det var negativt och fick mens strax efter. Förstår inte varför brösten varit svullna i över 3 v nu. Om d inte beror på graviditet vad kan det då vara...?

  • Sasu
    Anonym (Längtar) skrev 2019-11-22 07:42:32 följande:

    Tog testet imorse. Det var negativt och fick mens strax efter. Förstår inte varför brösten varit svullna i över 3 v nu. Om d inte beror på graviditet vad kan det då vara...?


    Om man verkligen har en längtan att bli gravid så kan kroppen lura en med falska symptom, har haft samma sak hända mig flera gånger, spända bröst, trött, illamående, sen kommer det negativa testet och mensen strax därefter..
  • Anonym (Längtar)

    Andra försöket...

    Senaste mensens första dag 22/11

    Beräknad ÄL 4/11 (hade dock ÄL flytningar (11/11)

    Mensen var beräknad i fredags men har ej kommit. Fick ljusrosa flytningar imorse, haft molvärk i dagarna och idag mensvärk men ingen mens. Ömma bröst sen ägglossning. Inga andra känningar. Har börjat med folsyra tabletter.

    Vad tror ni, kan det bli ett plus till julafton eller borde jag vänta lite till med att testa?

    Dela gärna med er av era erfarenheter :)

  • Anonym (Mor till två)

    Svårt att säga, med mina har jag visat starkt pos dagar innan beräknad bim. Alltid använt cb och testet har blivit positivt direkt när urinen sugits upp. Hoppas och håller tummarna för dig men tänk på att oro och längtan kan spela kroppen ett spratt.

  • Anonym (Längtar)

    Är det här positivt?

    God jul på er :) vill så gärna ge detta i julklapp till min man...

  • Anonym (Kwls)
    Anonym (Längtar) skrev 2019-12-24 05:44:05 följande:

    Är det här positivt?

    God jul på er :) vill så gärna ge detta i julklapp till min man...


    Grattis, det ser klart positivt ut. Bästa julklappen någonsin
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kwls) skrev 2019-12-24 06:06:24 följande:

    Grattis, det ser klart positivt ut. Bästa julklappen någonsin


    Tog ett till test nu för att vara helt säker. Det visar samma :) kan man bli lyckligare <3
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2019-12-24 08:11:04 följande:
    Tog ett till test nu för att vara helt säker. Det visar samma :) kan man bli lyckligare <3
    Grattis
Svar på tråden Borde jag testa imorgon eller vänta?