• masens690

    Hpv 16

    Hej på er!

    Jag gjorde ett Cellprov i November, fick svar att jag hade cellförändring , ett förstadium till adenocancer in situ cervicis uteri. , jag fick göra en konisiering snabbt inpå , har även hpv 16 , nu är förändringen radikalt (ordentligt) borttagen.

    Jag ska ta ett nytt cellprov om 6 månader, då får vi se hur det ser ut , om jag måste ta bort livmodern ?

    Har någon av er haft detta, så vill jag jätte gärna höra era erfarenheter.

    Ha en fin kväll ????

  • Svar på tråden Hpv 16
  • Anonym (värsta viruset)

    Jag hade cellförändringar i underlivet i sena tonåren orsakat av HPVvirus. Vet inte om det var samma som du hade men fick bränna bort det. Sen försvann det och har aldrig återkommit i den formen. Har däremot drabbats av segdragen kondylom vid ett par tillfällen.

    HPV ligger kan ju ge olika symptom, även mun och halscancer. Men blev då smittad av en kille som hade vårtor på kuken vilket jag upptäckte för sent och han sa ju klart inget. Ett helvete att få bort och behandlingarna har gett mig ärr och svårigheter med samlag.

  • Anonym (värsta viruset)
    masens690 skrev 2019-11-21 21:00:19 följande:

    Hur gammal är du , själv så är jag 50 år.


    Jag är 52 så det var när jag var betydligt yngre. Kondylom hade jag i 25 års åldern men inte heller fått tillbaks.
  • Anonym (Samma)

    Hej!

    Jag har samma som du, hade både hsil och AIS. Dom fick bort alla höggradiga förändringar vid joniseringen men har låggradiga förändringar kvar :(

    Gjorde det i början av september och fick mens precis nån dag efter koniseringen men sen kom den aldrig igång igen, men har känts som om det skulle spruta blod men inte ens en droppe har kommit. sökte hjälp för en vecka sedan och då visar det sig att jag har fått cervix stenos också. Det betyder att livmodertappen har växt ihop och i min livmoder ligger just nu två mensar och skvalpar :(

    Ska opereras på tisdag.. känns så jävla surt! Jag är bara 32 år gammal och vet inte om jag är klar med barn, skulle kännas så hemskt om någon annan tog det beslutet åt mig genom att ta bort min livmoder.

    Jag har två fina pojkar men min kille har inga barn alls..

  • Anonym (värsta viruset)
    Anonym (Samma) skrev 2019-11-21 21:26:20 följande:

    Hej!

    Jag har samma som du, hade både hsil och AIS. Dom fick bort alla höggradiga förändringar vid joniseringen men har låggradiga förändringar kvar :(

    Gjorde det i början av september och fick mens precis nån dag efter koniseringen men sen kom den aldrig igång igen, men har känts som om det skulle spruta blod men inte ens en droppe har kommit. sökte hjälp för en vecka sedan och då visar det sig att jag har fått cervix stenos också. Det betyder att livmodertappen har växt ihop och i min livmoder ligger just nu två mensar och skvalpar :(

    Ska opereras på tisdag.. känns så jävla surt! Jag är bara 32 år gammal och vet inte om jag är klar med barn, skulle kännas så hemskt om någon annan tog det beslutet åt mig genom att ta bort min livmoder.

    Jag har två fina pojkar men min kille har inga barn alls..


    Men oj vad hemskt. Stackars! Fy som det kan gå. Farligt att ha sex. Hade du vaccinerat dig nångång eller?

    Håller tummarna att det går bra.

    Har själv varit otroligt försiktig sista åren. Är livrädd att få tillbaks skiten. Mest rädd är jag för oralsex och muncancerHPV. Lycka till nu{#emotions_dlg.flower}
  • masens690
    Anonym (Samma) skrev 2019-11-21 21:26:20 följande:

    Hej!

    Jag har samma som du, hade både hsil och AIS. Dom fick bort alla höggradiga förändringar vid joniseringen men har låggradiga förändringar kvar :(

    Gjorde det i början av september och fick mens precis nån dag efter koniseringen men sen kom den aldrig igång igen, men har känts som om det skulle spruta blod men inte ens en droppe har kommit. sökte hjälp för en vecka sedan och då visar det sig att jag har fått cervix stenos också. Det betyder att livmodertappen har växt ihop och i min livmoder ligger just nu två mensar och skvalpar :(

    Ska opereras på tisdag.. känns så jävla surt! Jag är bara 32 år gammal och vet inte om jag är klar med barn, skulle kännas så hemskt om någon annan tog det beslutet åt mig genom att ta bort min livmoder.

    Jag har två fina pojkar men min kille har inga barn alls..


    Fy vad hemskt, jag har varit då leden, rädd , jaaa alla känslor som finns jag jag haft dessa 2 veckor :(

    Vid konisieringen så fick dom bort allt och lite till, det känns skönt, men oron över att det ska komma tillbaka är skrämmande.

    Jag ska ta ett nytt cellprov igen i början av maj , har det då kommit tillbaka igen , så blir det att ta bort livmodern.

    Jag har fått mina barn, har även barnbarn, men känslan känns hemskt att måsta ta bort den.

    Lycka till på Tisdag, kram på dig!
  • masens690

    Får jag skriva till dig och utbyta tankar och stötta varandra i det här ?

    Om du inte vill så förstår jag det.

  • masens690

    Hej , jag undrar om du skulle vilja skriva på Messenger och utbyta tankar och prata om detta ?

    Själv så känner jag rädsla, oro kring detta, jag vet inte hur du känner, men det kan vara skönt att få prata med någon som har/har haft samma diagnos.

    Vill du inte, så är det ok.

    Önskar dig en fin dag och helg och Lycka till på Tisdag.

    Styrke kram till dig.

Svar på tråden Hpv 16