• Fri 22 Nov 2019 10:21
    1589 visningar
    9 svar
    9
    1589

    Började spy v 10

    Jag var illamående de första veckorna. I vecka 10 började jag spy på morgonen, var 4e dag, på tom mage.


    Nu verkar det som jag börjat spy varje morgon. Jag blir lite orolig eftersom jag tar mina vitaminer (bla folat) det första jag gör på morgonen. När jag vaknar så känner jag mig helt fin, det är när jag varit vaken i ca 30 minuter jag börjar bli sjukt illamående.


    Idag åt jag frukost, kände mig lite illamående, tog vitaminerna, och spydde efter 10 minuter. (Jag tål för övrigt inte Postafen). 


    Har ni tips och råd? Kan jag ta vitaminerna på nytt, samma dag? Jag vet inte hur snabbt de tas upp i kroppen.

  • Svar på tråden Började spy v 10
  • Sun 24 Nov 2019 22:55
    #7
    Sasu skrev 2019-11-22 10:41:20 följande:

    vilken vitamin tar du? Multivitaminer för gravida kan orsaka kraftigare illamående för vissa.  sen om du spyr strax efter du tagit vitamintabletten kan du nog bara ta en till.

    gör ett test och vänta med vitamintabletten och ser om du spyr, om du inte spyr kan vitamintabletten vara boven!


    Jag tar Triobe (som är b-vitamin på recept & Vitamin K pga IBS, så har jag tagit Apotekets gravid-vitaminer de sista veckorna. (De första veckorna hade jag ett annat märke). (Så går jag på Lutinus 3x dag åxå).


    Men nu har det gått lite bättre med spyendet de 2 sista dagarna, jag tar tabletterna runt middagstid i stället. Jag hoppas bara jag kommer fortsätta komma ihåg att ta de, jag är helt värdelös på sånt och det är därför jag helst önskat jag kunde ta de på morgonen. Tyst

  • Sun 24 Nov 2019 22:57
    #8
    Charlieellerså skrev 2019-11-23 14:49:48 följande:

    Har samma problem. Kräkts varje morgon sista veckorna. Är nu i v 13+6. Kan inte dricka vatten ens då. Alla mediciner har kommit upp och frukost. Men håller med de som skriver att det går bättre senare på dagen då man har mat i magen.


    Skönt att höra att man inte är ensam. Flört Ja, jag har testat ta på sen eftermiddag de senaste dagarna och det verkar gå bättre, tack och lov.Glad
Svar på tråden Började spy v 10