• Anonym (Ångrar)

    Någon gjort ivf efter sterilisering?

    Jag är steriliserad, detta gjordes i samband med mitt sista barns födelse (kejsarsnitt) jag ångrar djupt att jag gjorde detta. Led av en depression som var graviditetsutllöst, fick frågan av bm och skrev under på det. Nu mår jag sämre än sämst då jag inte alls känner mig definitivt färdig. Har börjsr fundera på ivf på privatklink, men vill gärna höra från någon med erfarenhet. Jag är 32år gammal och har tidigare haft mycket lätt för att bli gravid. Undrar kring chanser att lyckas med ivf, hur ser går till i korta drag och hur många försök ni fick genomgå? Påverkas chanserna av att lyckas av själva steriliseringen? Tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter. Obs:är fullt medveten om att jag får bekosta behandlingarna ur egen ficka.

  • Svar på tråden Någon gjort ivf efter sterilisering?
  • Anonym (Cale)

    Men gud haha.. vilken situation! Du får adoptera.

  • Anonym (Ångrar)
    Anonym (Cale) skrev 2019-11-22 16:11:04 följande:

    Men gud haha.. vilken situation! Du får adoptera.


    Haha? Jo helt klart denna typ av svar jag efterfrågade..
  • Anonym (hej)

    Jag har inga erfarenheter av ivf men är själv steriliserad. Tror inte ivf påverkas av steriliseringen i sig utan du har lika goda chanser som alla andra att bli gravid med ivf. Tror det är så på många kliniker att man kan betala för ett försök eller så betalar man för tre på en gång. Räcker det med ett försök så är det ju bra att bara betala för ett men behöver man flera så är ju tre på en gång billigare.

    Lycka till! Tror det skulle gå fint med ivf för dig, du har ju dessutom en bra ålder fortfarande.

  • Anonym (Dumt)

    Men tror du inte att du skulle få depression igen?

    Det är ju därför bm rekommenderade dig att inte bli gravid igen.. En del drabbas lätt av graviditetsutlöst djup depression och det är en allvarlig sjukdom.

    Det är dessutom bara 30 procents sannolikhet i genomsnitt att man blir gravid per behandling med ivf.

    Lägg de enorma summorna på dina barn istället.

Svar på tråden Någon gjort ivf efter sterilisering?