• Anonym (Flaska)

    Börja pumpa

    Hej!

    Jag ska börja pumpa till vår 7 veckors dotter. Orkar inte förklara varför och så, utan jag vill helt enkelt ge min bebis mat via flaska.

    Men hur gör man? Känner mig helt förvirrad, fattar hur jag pumpar ut såklart, men hur förvarar ni det ni pumpat när ni är iväg någonstans? Hur ?värmer? man upp den när man är borta? Hur tar ni med flaskor när ni ska vara borta ett tag tillexempel? Tycker allt är en djungel, men har bestämt mig för att börja med det nu!

    Sedan hur gör ni på natten? Tar ni ut en flaska från kylen och låter den stå för att sen ge under natten? Vår dotter vaknar iaf var tredje timme, så flaskan kommer ju inte stå så länge i rumstemperatur.. känns annars som dotter kommer bli galen på natten om hon vaknar hungrig sen måste vänta på att man ska springa upp hämta en falska och värma den?

    Tar emot alls tips och pepp som går!

  • Svar på tråden Börja pumpa
  • Bubbel85

    Jag helammande men pumpade såklart när jag skulle nånstans och sambon skulle va ensam med dottern. Jag pumpade och frös in i iskuber i frysen + fryspåsar som motsvarade en portion. Är det fruset håller det sig ju kylt länge så var enkelt när min sambo skulle iväg några timmar med dottern. Då la han bara iskuberna i en flaska med lock och värmde flaskan i någons micro eller vattenbad. Skulle också tro att om man lägger fryst bröstmjölk i en termos så håller det sig väldigt länge, rådgör med din BVC. Sist men inte minst, det är inget misslyckande att vilja köra med flaska, ditt barn får i sig näring oavsett så släpp skuldkänslorna, man gör ju så gott man kan. Lycka till!

Svar på tråden Börja pumpa