• Anonym (Undrar)

    Dottern har berättat om sexuella övergrepp av pappan

    Hej

    Mik dotter som är 13 år berättade för mig i veckan om att hennes pappa sedan i somras tafsat å henne. Han började med att smeka hennes rumpa vid kramar, ta henne på benet i bilen, komma åt brösten när han håller om henne och nu senaste ta handen på hennes underliv och trycka till några sekunder.

    Hur hade ni reagerat ? Vad hade ni gjort ? Jag har lyssnat och pratar mycket med henne och hon kommer inte åka dit mer. Men ska jag ringa socialtjänsten? Polisanmäla ?

    Jag har ringt bup så hon ska dit på tisdag. Hur tror ni att de kommer agera ?

    Tacksam för tips och råd hur jag ska tackla detta.

  • Svar på tråden Dottern har berättat om sexuella övergrepp av pappan
  • Anonym (M)

    Gör en polisanmälan! Polisen kommer att anmäla till soc, de kommer sedan att samverka tex genom att soc är med vid barnförhöret. Ett videoförhör med din dotter kommer att planeras in och hon kommer att få en advokat/målsägandebiträde. Du kommer troligen att höras som vittne och då får du berätta vad dottern har sagt och hur hennes sinnesstämning var när hon berättade och prata om hur hon mår osv.

  • Anonym (Undrar)

    Är bara rädd att det kommer skada dottern mer än göra nytta för att det troligtvis bara kommer läggas ner i brist på bevis :(

  • Anonym (Undrar)

    Är bara rädd att det kommer skada dottern mer än göra nytta för att det troligtvis bara kommer läggas ner i brist på bevis :(

  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-22 21:56:43 följande:

    Är bara rädd att det kommer skada dottern mer än göra nytta för att det troligtvis bara kommer läggas ner i brist på bevis :(


    Det stämmer att det är väldigt svårt att bevisa, men då syns det iaf i polisens register vad han har gjort.

    Vad mer precist är du rädd att kommer skada dottern? Själva nedläggningen? Att prata om det? Att han ska göra något mot henne?

    Finns det några konversationer mellan dem som kan styrka hennes berättelse? Sms tex?
  • Anonym (Fy)

    Har en vän vars bror bodde hos henne. Det visade sig efter ett tag att han tafsat på både hennes dotter samt dotterns kusin vid flera tillfällen. Han var minderårig men hamnade på ett hem i Stockholm där han vårdades i flera år innan han insåg vad han gjort.

    Dottern var 8år och är idag 13år. Hon har konstant ångest och tröstäter och söker uppmärksamhet hela tiden.

    Min vän och hennes man anmälde brorsan till polisen och dottern fick gå till bup. Kusinen däremot fick ingen hjälp alls. Togs bara därifrån i ilska och är idag faktiskt mer normal än dottern. Om det är något hon förträngt eller bara är starkare psykiskt vet jag inte.

    Hemskt som fan är det! Din fd ska åka dit så det visslar om det. Han är vuxen och fullt medveten om vad han gjort.

  • Anonym (Undrar)

    Han är extremt manipulation och kan övertyga vem som helst om vad som helst... Är rädd att det ska bli jobbigt för henne och att han ska höra av sig och pressa henne och säga att hon inbillar sig m.m

    Han har en hel del barn i sin närhet så jag känner ändå att han ska anmäls. Tror du bup kommer göra anmälan till polis eller soc? Tänker om det är bättre att låta dem göra anmälan?

  • Anonym (vw)

    Det ska självklart polisanmälas.
    Visst skulle det vara en besvikelse om anmälan las ner. Det kan också vara så att den inte läggs ner. Låt polis och åklagare bedöma vad som går att göra
    Men vad som verkligen skulle skada din dotter är om ingen står upp för henne och gör en polisanmälan. Inte ens hennes mamma tycker att det är vårt att kämpa för henne.
    Det finns hjälp och stöd att få under processen så ni kommer inte lämnas ensamma i det här.

  • Anonym (vw)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-22 22:05:26 följande:

    Han är extremt manipulation och kan övertyga vem som helst om vad som helst... Är rädd att det ska bli jobbigt för henne och att han ska höra av sig och pressa henne och säga att hon inbillar sig m.m

    Han har en hel del barn i sin närhet så jag känner ändå att han ska anmäls. Tror du bup kommer göra anmälan till polis eller soc? Tänker om det är bättre att låta dem göra anmälan?


    Se till att han inte kan kontakta henne under utredningen. Blocka telefon, sociala medier. Ha ytterdörren låst
  • Anonym (vw)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-22 22:05:26 följande:

    Han är extremt manipulation och kan övertyga vem som helst om vad som helst... Är rädd att det ska bli jobbigt för henne och att han ska höra av sig och pressa henne och säga att hon inbillar sig m.m

    Han har en hel del barn i sin närhet så jag känner ändå att han ska anmäls. Tror du bup kommer göra anmälan till polis eller soc? Tänker om det är bättre att låta dem göra anmälan?


    Se till att han inte kan kontakta henne under utredningen. Blocka telefon, sociala medier. Ha ytterdörren låst och öppna den inte
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-22 22:05:26 följande:

    Han är extremt manipulation och kan övertyga vem som helst om vad som helst... Är rädd att det ska bli jobbigt för henne och att han ska höra av sig och pressa henne och säga att hon inbillar sig m.m

    Han har en hel del barn i sin närhet så jag känner ändå att han ska anmäls. Tror du bup kommer göra anmälan till polis eller soc? Tänker om det är bättre att låta dem göra anmälan?


    Ja, Bup lär anmäla till soc. Som i sin tur kan göra en polisanmälan. Men du kan lika gärna anmäla själv. Det är inte bättre att bup anmäler. Ring polisen direkt och gör anmälan.
Svar på tråden Dottern har berättat om sexuella övergrepp av pappan