Forum Samhälle - Samhälle
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Varför Linnea Claesson?

Lör 23 nov 13:02 Läst 0 gånger Totalt 318 svar
    Lör 23 nov 13:02 +3

Blev riktigt illa berörd och känner mig djupt kluven när jag lyssnat och läst om Linnea Claesson den gångna veckan och är verkligen glad att jag tagit mig tid att göra det också. Det verkar, med väldigt stor sannolikhet, att LC far med osanning och förstärker händelseförlopp för att gynna sin frammarsch, popularitet och ekonomi. Tragiskt!   
    Så vad tycker ni om LC? Jag ber er, snälla, läs och lyssna på kritiken innan ni svarar, t.ex. Haveristernas poddavsnitt om LC är en bra början!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-24 02:25

nyheter24.se/noje/936410-patrik-sjoberg-till-attack-mot-linnea-claeson-mar-illa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-24 02:27
    Tror ni att Linnea Claesson kommer att köra på som vanligt eller ta till sig någon kritik?
    Min uppfattning är att hon kommer att köra sitt race.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-24 14:39
    poddtoppen.se/podcast/1227473937/haveristerna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-27 10:49

• Lör 23 nov 13:03 #1 -3
  • Lör 23 nov 13:16 #2 +5

Bedrövligt. Bedrövligt också med kommentarer som att det väl inte är hela världen att töja lite på sanningen om syftet är gott. När det handlar om sådant här tycker jag för min del att det är av yttersta vikt att hålla sig till sanningen och inget annat än sanningen. 

• Lör 23 nov 13:21 #3
    Tycker svaren från Linnea denna artikel var rätt svaga. Det handlar mer om att hon försöker rentvå/skylla ifrån sig. Tragiskt utav henna att inte säga som det är istället och ta ansvar. Det finns flera fall nu där människor som varit med henne vittnat om inträffade händelseförlopp utspelat sig på andra sätt och inte som enligt LC. Lyssna bara Haveristerna exempelvis. Där framgår det att hon förstärker sin egna upplevelser starkt! T.ex. att hon ändrar och lägger till saker för att det ska låta bättre. 
  • Lör 23 nov 13:22 #4 -3 +1
    Storogrå skrev 2019-11-23 13:21:17 följande:
    Tycker svaren från Linnea denna artikel var rätt svaga. Det handlar mer om att hon försöker rentvå/skylla ifrån sig. Tragiskt utav henna att inte säga som det är istället och ta ansvar. Det finns flera fall nu där människor som varit med henne vittnat om inträffade händelseförlopp utspelat sig på andra sätt och inte som enligt LC. Lyssna bara Haveristerna exempelvis. Där framgår det att hon förstärker sin egna upplevelser starkt! T.ex. att hon ändrar och lägger till saker för att det ska låta bättre. 
    Har du läst det ens?
  • Lör 23 nov 13:24 #5
    Pope Joan II skrev 2019-11-23 13:16:02 följande:

Bedrövligt. Bedrövligt också med kommentarer som att det väl inte är hela världen att töja lite på sanningen om syftet är gott. När det handlar om sådant här tycker jag för min del att det är av yttersta vikt att hålla sig till sanningen och inget annat än sanningen. 

Jag håller helt med dig!
  • Lör 23 nov 13:27 #6
    Iarwain skrev 2019-11-23 13:22:09 följande:
    Har du läst det ens?
    Ja! Annars skulle jag inte kunnat svara dig. Har du läst och lyssnat på den massiva kritiken mot LC?
  • Lör 23 nov 13:31 #7 -3 +1
    Storogrå skrev 2019-11-23 13:27:15 följande:
    Ja! Annars skulle jag inte kunnat svara dig. Har du läst och lyssnat på den massiva kritiken mot LC?
    Ja.

Min kommentar till detta är att de flesta som skriver om detta verkar ha blivit stärkta i den uppfattning man tidigare hade.
    Detta gör att jag känner mig tveksam till sanningshalten i ditt initiala meddelande.
  • Lör 23 nov 13:32 #8 -3
    Iarwain skrev 2019-11-23 13:31:28 följande:
    Ja.

Min kommentar till detta är att de flesta som skriver om detta verkar ha blivit stärkta i den uppfattning man tidigare hade.
    Detta gör att jag känner mig tveksam till sanningshalten i ditt initiala meddelande.
    Initiala mening i initiala meddelandet skulle det stå.
  • Lör 23 nov 13:35 #9 +6

Så fort man avviker det minsta från sanningen så tappar man trovärdighet och därigenom orsakar man skada för alla de som blivit utsatta. Det blir svårt för henne att vinna tillbaka någon som helst trovärdighet. Ett oerhört trist självmål.

• Lör 23 nov 13:47 #10 +2
    Iarwain skrev 2019-11-23 13:31:28 följande:
    Ja.

Självklart kan det vara så. Dock... Det är klart att deras uppfattning blivit stärkt, speciellt när människor som varit på plats med henne berättar andra sidor utav händelseförloppen. Som nu har lett till starkt misstroende. Det är rätt billigt att skriva: "de flesta som skriver om detta verkar ha blivit stärkta i den uppfattningen man tidigare hade.". Exempel på det tack? 
    Du behöver inte inte känna dig tveksam, läs på istället.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll