• Anonym (Förtvivlad)

    Hur blev ni av med nagelsvamp?

    Jag vill INTE ha svar om att jag ska ha tålamod! Och nej, jag har inte skapat en tråd förut, av någon anledning anklagar ofta folk mig för det. 


    Jag har haft nagelsvamp på tånaglarna i fem år och behandlat lika länge. Jag har testat allt både huskurer, allt receptfritt och receptbelagda tabletter. Sedan 1 1/2 år tillbaka tar jag receptbelagda tabletter (terabinafin) och använder ett receptfritt medicinskt nagellack Loceryl, det blir inte ett dugg bättre av det men Locerylen gör att det syns mindre och Terabinafinet tar jag för att det inte ska sprida sig. Det är andra gången jag tar terabinafin förra gången gick jag på det i ett år. 

    Snart ska jag åka utomlands, hotellet har ett SPA som alla ska till utom jag, återigen får jag hitta på en ursäkt fast det är jag som vill dit mest av alla. Jag har problem när jag ska hem från gymmet, det är för kallt för att ta på en huvtröja och duscha hemma och att ta på en ytterjacka på svettiga kläder är inte att tänka på. Jag springer för att hålla värmen. På sommaren badar jag ute men får hela tiden tänka på hur jag har fötterna. Vanligt nagellack funkar inte för att dölja, även fast jag filar tills det blöder ser naglarna tjocka och knöliga ut. Jag kan såklart inte ha sandler heller. Sex tånaglar är drabbade. 


    Jag är alltid barfota när jag är ensam hemma och har alltid tunna bomullsstrumpor och skor som andas annars. 


    Jag är så himla ledsen, det här förstör så mycket och sänker livskvaliteten enormt. Förr motionssimmade jag och jag älskade det, nu har jag inte kunnat göra det på flera år. Jag älskade att ligga på stranden och gå på SPA, inget av det går längre. Jag har haft perioder då jag tänkt att nu skiter jag i att det syns men jag får alltid en kommentar om att det smittar och jag måste till doktorn och då är det tillbaka till att inte kunna göra saker längre. 


    Har något något tips? Vad som helst. Jag skiter i om det gör ont eller är dyrt. Jag skulle lätt kunna säljaav allt jag äger och tömma sparkontot för att bli av med det här. 

  • Svar på tråden Hur blev ni av med nagelsvamp?
Svar på tråden Hur blev ni av med nagelsvamp?