• Anonym (om kvinnan får välja)

    Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

    Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

    Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

    Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

    Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

    Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

    Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

    Vad tror ni?

    Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

  • Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • New  Dawn
    Anonym (kvinna) skrev 2019-12-18 14:44:00 följande:

    Jag har upprepade gånger skrivit att det är bådas ansvar att sexlivet fungerar, så jag förstår inte hur du kan få det till att jag bara lägger all fokus på den med låg lust. Jag håller dock med dem som skriver att man i sådana här trådar ofta får intrycket att det alltid är den med högre lust som gör fel.


    Ja, du har skrivit att det är bådas ansvar, liksom jag har, men du fokuserar på att kritisera den med mindre lust. Om du glömt vad du själv skrivit så läs om dina egna inlägg. Du får ju lägga fokus på det om du vill, men jag ser inte hur det kan kallas helhet att göra det.

    I många trådar skriver personer med högre lust och klagar över sin partner som har låg lust. När man ger råd till dessa personer måste man utgå från vad den personen (som skriver) själv kan göra. Då ligger fokuset, naturligt, på saker som den med hög lust kan tänka på och göra. Den med låg lust finns ofta inte där. Det är ju dessutom något som ofta är angeläget för den med hög lust att ändra på om det går.

    Jag tror det är viktigt att ta reda på vilka känslor som är orsaken till den bristande lusten. Det är mitt främsta fokus.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

    [


    blueblue skrev 2019-12-18 14:45:55 följande:

    Är inte din partner din bästa vän menar du?

    Jag tycker att min partner är min absolut bästa vän och även vid en separation så skulle det inte ändras.

    Jag ser inte min partner som ett köttstycke som jag knullar! Jag ser en person med en egen vilja som jag respekterar och jag veta att det är besvarat på samma sätt.

    Du resonerar ju helt galet när du säger att det är jobbigt att separera samtidigt som du säger att tänder man inte så ska den andra bara respektera dennes åsikt.

    Vad fan gör du i relationen om du inte har stake nog att gå där ifrån om du inte vill vara där!?

    Jävligt fegt och elakt att hålla sig kvar bara för att det är bekvämt!

    Finns inte glöden och vill man inte jobba på det så är lämna det ända rätta!

    Från mitt egna perspektiv så kan jag säga att vi jobbar på det och det går i vågor, men skulle jag inte längre tända på min partner så skulle jag absolut inte klamra mig fast och ingjuta falska förhoppningar tills något bättre kom. Bara fegisar som gör så.


    Min partner är mycket mer än en vän.

    Du skrev ju att du förstod att folk var otrogna om de inte fick sex hemma,( även om du var mot otrohet)

    I dessa fall, och kanske vid ONS, kan man ju tända på någon på ett ganska ytligt sätt, alltså helt utan kärlek, utan mer på det fysiska. På samma sätt kan ju kåthet komma i en relation. Jag kan ibland bli kåt "av mig själv", liksom av driften inuti mig. I min förra relation levde vi mer som vänner i många år, men vi hade sex ändå, pga att både hade driften. Det betyder inte att vi såg varandra som köttstycken, men kärleken och den andra närheten hade svalnat, så med tiden dog relationen ut. Det handlade inte om att jag, eller han, inte hade stake. Det handlade om att det trots allt var mycket positivt med våra liv, men till slut ökade tomhetskänslorna, sexet allt mer mekaniskt.Vi skilde oss, men mitt ex tyckte att vi kunde bo ihop ändå för barnens skull. Vi bodde ihop rätt länge efter att vi hade bestämt oss för att skiljas, och tom efter själva skilsmässan bodde vi ihop. Vi kunde fortsätta vara vänner, men med tiden kände även min dåvarande man att det kändes för "dött". Ändå var vi trevliga mot varandra, men det uppstod nästan en känsla av artighet som ersatte den värme som kärlek ger. Det var inte av elakhet som vi levde kvar med varandra ,och det var ingens fel att det blev som det blev. Nu träffas vi då och då och det funkar jättebra även när min nuvarande man är med. Vi är någon typ av vänner fortfarande, men eftersom vi träffas sällan och pratar för sällan för att vara vänner, så kanske man inte kan kalla oss vänner.

    Du är dock fri att tycka att vi är fegisar, att vi inte hade stake som inte dundrade ifrån varandra så fort vi kände att kärleken svalnade.

    Trots att vi var väldigt redo var det jobbigt att skiljas. Jobbigt att rensa ut saker, minnen osv...Jobbigt med barnen Tungt, tungt, så jag förstår att folk väntar och skjuter upp det.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    blueblue skrev 2019-12-18 15:29:03 följande:

    Kul att du helt svängt i denna tråd då jag ganska tidigt skrev att det är ett delat ansvar och du då vred och vände på detta att det är så mycket mer än så.


    Du behöver nog fräscha upp minnet. Jag har varit tydlig med att sex är ett GEMENSAMT ansvar. Jag var negativ mot snacket om att "ta ansvar för sin egen orgasm" . Du tyckte tex att jag inte tog tillräckligt ansvar för att jag inte satte mig på mitt ex ansikte och på så vis tog ansvar för min njutning. Jag beskrev att jag saknade hans engagemang. Du skrev att du brukade dra din kvinnas hår och för henne mot din kuk.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    KlantSmurfen skrev 2019-12-18 15:13:41 följande:

    "Skillnaden mellan att leva med sin älskare och sin vän är just sexet och att man tänder på sin partner"Det råkar ju vara så att vissa också har kärlekskänslor för sin partner så du får prata för dej själv. Har dina partners varit medvetna om att det är så du ser på det eller låtsas du ha känslor?

    "Att leva med en kompis som blir sur om en ev otrohet uppstår har ju sig nästan helt själv att skylla då denna inte visat något intresse för denna."

    Ser du din partner som din kompis och det inte är ömsesidigt får du skylla dej själv om det inte blir något sex. Man har alltid alternativet att göra slut och ser man partnern som en kompis kan det inte vara så svårt, otrohet i den situationen blir bara en patetisk ursäkt för den som vill äta kakan och ha den kvar.


    Håller med
    Anyone can hate. It costs to love.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 16:32:55 följande:

    Du behöver nog fräscha upp minnet. Jag har varit tydlig med att sex är ett GEMENSAMT ansvar. Jag var negativ mot snacket om att "ta ansvar för sin egen orgasm" . Du tyckte tex att jag inte tog tillräckligt ansvar för att jag inte satte mig på mitt ex ansikte och på så vis tog ansvar för min njutning. Jag beskrev att jag saknade hans engagemang. Du skrev att du brukade dra din kvinnas hår och för henne mot din kuk.


    Jag som många andra skrev i tråden att ansvaret är gemensamt men också att varje individ bör ett ansvar att förmedla till sin partner vad som faktiskt funkar. Du kom ju från start in med en attityd på att det snarare var partners ansvar att veta, vilket för mig är en gåta hur man kan lägga över ett ansvar för någons njutning utan att förmedla via någon form av kommunikation??

    Som jag minns det så härjade du bestämt att du och ditt ex var ?Living proof? för detta och att allt annat som nämndes lögn, för det är så du typ Vinklar alla andra invändningar här.

    Sen till otrohet så är jag emot det.

    Det jag skev var att jag ?börjar förstå? inte att man ska göra det!

    Och det grundar jag på att du prompt hävdar att den med mer lust ska underkasta sig den med mindre.

    I min värld gör dessa redan det!

    Ta mig som ett bra exempel:

    Skulle jag få som jag ville så skulle jag vilja ha sex 3ggr i veckan (tänder direkt när jag ser min partner, snygg som synden, 10:a alla dagar i veckan dygnet runt) vilket skulle innebära ca 150-160 ligg/året.

    Faktum är snarare runt 20-25 ligg/år

    Frågan är mer komplex och du ser bara detta ur din vinkel. Den med stor lust får ju också lida och blir sällan mött med någon förståelse av parten som bara säger nej.

    Jag vill absolut inte ha något medlidande ligg utan problematiken är ju att man som par inte pratar om problemet som leder till denna situation som uppstår.

    Skulle de som tappar den sexuella attraktionen öppna sig tidigare så skulle antagligen detta inte vara ett så stort problem i många förhållanden.
  • Anonym (om kvinnan får välja)
    blueblue skrev 2019-12-18 20:42:18 följande:
    Skulle de som tappar den sexuella attraktionen öppna sig tidigare så skulle antagligen detta inte vara ett så stort problem i många förhållanden.
    Vad frustrerande att ha en sån 10:a runt sig dygnet runt och behöva kompromissa ner sig  från 150-25...snacka om extremgapp!!!

    De öppnar sig inte för att det är så svårt att förmedla en sån sårande sak. Ofta förtränger man det för sig själv länge innan det börjar bli outhärdligt. för att inte säga, omöjligt! Har gjort det själv och inte kunnat vara ärlig. Har tom börjat straffa partnern för att jag inte längre tände på dem...ond och destruktiv spiral och så mycket besvikelse. Man vet inte heller varför man slutar tända från en dag till en annan. När det dött är det omöjligt att väcka iallafall för mig.

  • Anonym (E.)

    Måste ni hålla på att tjafsa... ni vet vilka jag menar. Det är inget kul, sluta nu... Det är tråkigt ändå, tycker jag i alla fall. Elände finns det tillräckligt med i världen...

  • blueblue
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-18 22:02:49 följande:

    Vad frustrerande att ha en sån 10:a runt sig dygnet runt och behöva kompromissa ner sig  från 150-25...snacka om extremgapp!!!

    De öppnar sig inte för att det är så svårt att förmedla en sån sårande sak. Ofta förtränger man det för sig själv länge innan det börjar bli outhärdligt. för att inte säga, omöjligt! Har gjort det själv och inte kunnat vara ärlig. Har tom börjat straffa partnern för att jag inte längre tände på dem...ond och destruktiv spiral och så mycket besvikelse. Man vet inte heller varför man slutar tända från en dag till en annan. När det dött är det omöjligt att väcka iallafall för mig.


    Det är just detta som måste lyftas och det är lika viktigt att partnern uppmärksammar detta. Jag tror att många gånger så skulle det kunna vara annorlunda om någon nämner nått för att man som par inte ska hamna där.

    Gemensamt ansvar, kallar jag detta.

    Det är liksom inte envägs kommunikation på sådant heller i ett förhållande.

    Lika viktigt att fråga om sex som hur dagen har varit eller något annat som rör hushållet.

    Det kanske är en sak man sällan pratar om och det kommer nog från ens uppväxt.
  • blueblue
    Anonym (E.) skrev 2019-12-18 22:50:05 följande:

    Måste ni hålla på att tjafsa... ni vet vilka jag menar. Det är inget kul, sluta nu... Det är tråkigt ändå, tycker jag i alla fall. Elände finns det tillräckligt med i världen...


    Jag är en av dom som tjafsar och ber om ursäkt för min ibland dåliga ton.

    Det jag inte ursäktar mig för är andras sätt att vinkla saker som att det bara finns ett sätt att se på saker och ting.
  • New  Dawn
    blueblue skrev 2019-12-18 20:42:18 följande:

    Jag som många andra skrev i tråden att ansvaret är gemensamt men också att varje individ bör ett ansvar att förmedla till sin partner vad som faktiskt funkar. Du kom ju från start in med en attityd på att det snarare var partners ansvar att veta, vilket för mig är en gåta hur man kan lägga över ett ansvar för någons njutning utan att förmedla via någon form av kommunikation??

    Som jag minns det så härjade du bestämt att du och ditt ex var ?Living proof? för detta och att allt annat som nämndes lögn, för det är så du typ Vinklar alla andra invändningar här.

    Sen till otrohet så är jag emot det.

    Det jag skev var att jag ?börjar förstå? inte att man ska göra det!

    Och det grundar jag på att du prompt hävdar att den med mer lust ska underkasta sig den med mindre.

    I min värld gör dessa redan det!

    Ta mig som ett bra exempel:

    Skulle jag få som jag ville så skulle jag vilja ha sex 3ggr i veckan (tänder direkt när jag ser min partner, snygg som synden, 10:a alla dagar i veckan dygnet runt) vilket skulle innebära ca 150-160 ligg/året.

    Faktum är snarare runt 20-25 ligg/år

    Frågan är mer komplex och du ser bara detta ur din vinkel. Den med stor lust får ju också lida och blir sällan mött med någon förståelse av parten som bara säger nej.

    Jag vill absolut inte ha något medlidande ligg utan problematiken är ju att man som par inte pratar om problemet som leder till denna situation som uppstår.

    Skulle de som tappar den sexuella attraktionen öppna sig tidigare så skulle antagligen detta inte vara ett så stort problem i många förhållanden.


    Ja, jag tycker att människor ska förmedla vad de känner, men det gäller ju båda. Jag har aldrig sagt att någon ska "lista ut något" , men om man har en partner som inte pratar är det ju det enda man kan göra, att försöka förstå. Att närma sig den andre med en vilja att förstå. När man har en partner som drar sig undan, måste den andre ta steget att prata och föröka förstå. Så är det bara. Om den med mindre lust hade berättat, hade det inte funnits någon ovisshet. Då hade du fått veta. Det bästa vore ju om den med mindre lust hade pratat, men då hade vi haft en annan utgångspunkt. Kanske skiljsmässa mycket snabbare.

    Jag misstänker att det är svårt att prata om sex därför att det är så känsligt och då drar människor sig ofta undan. När man lever i längre relationer där sex minskat med tiden är det jättesvårt. Jag tror inte så ofta det handlar om att man inte tar ansvar för njutning osv i det läget, utan det är massa bakomliggande känslor som gör att sexet och lusten inte funkar. Ibland kanske sexet varit lite halvtaskigt redan från början och då blir det svårt att plötsligt säga att tex samlag egentligen inte ger så mycket njutning. Kanske var det tillräckligt i början.

    Oftast tror jag dock att det är KÄNSLOR som inte räcker och det är jätte, jättesvårt att säga. Ibland är det svårt att säga varför man inte blir kåt...och i alla dessa samtal sätts relationen och framtiden på sin spets... Inte konstigt att man drar sig. Det är otäcka saker.

    Min och mitt ex relation är absolut inget typiskt exempel eftersom att vi ha fortsatte ha sex. Det jag vill förmedla (och som jag även har erfarenhet av) är hur känslor kan förändras och hur oerhört svårt det är att prata om det.

    Du vill ha sex 3 ggr/vecka men för övrigt då. Har du delat din uppfattning hur ni ska göra när bara en har lust. Har du delat din uppfattning om din uppfattning kring ickesexuell närhet? Har du varit tydlig med vad du vill och vad dina minimumkrav är? Om hon hade veta det kanske hon hade lämnat dig. Du kan lämna henne om du inte är nöjd.

    Jag säger detta lite provokativt, för att visa på att det inte är varken lätt eller naturligt att prata om. Dessutom tar du bara upp just sex. Det är ju bara en del av relationen. En relation ändras väldigt mycket genom åren och man ändras mot varandra.

    För dig krävs bara att se din kvinna (Nu kan ju det bero på att du är svältfödd på sex. Det är inte säkert att du skulle tända lika lätt om ni verkligen hade sex så ofta i många år)

    För många uppstår inte lust och kåthet lika lätt efter flera år och det är inget man kan "förklara". Min nuvarande partner blir inte lika lätg kåt av att se mig naken bara. Ska jag be om en "förklaring".De första åren blev jag nästan alltid kåt av kyssar, men nu är det ingen säker effekt. Min man kan bli kåt av att se mig naken och jag kan bli kåt av kyssar men inte alls lika lätt. Det kan ingen av oss "förklara". För den dig är sex tydligen något som är väldigt enkelt och för dig är det självklart, då kan det vara svårt att förstå att sex har en koppling till flera andra saker och känslor.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    blueblue skrev 2019-12-19 06:30:38 följande:

    Det är just detta som måste lyftas och det är lika viktigt att partnern uppmärksammar detta. Jag tror att många gånger så skulle det kunna vara annorlunda om någon nämner nått för att man som par inte ska hamna där.

    Gemensamt ansvar, kallar jag detta.

    Det är liksom inte envägs kommunikation på sådant heller i ett förhållande.

    Lika viktigt att fråga om sex som hur dagen har varit eller något annat som rör hushållet.

    Det kanske är en sak man sällan pratar om och det kommer nog från ens uppväxt.


    Fast då ska man vara lika tydlig med annan närhet. Många, även män, minskar uppmärksamhet och närhet efter flera år i relationen. Det är jättevanligt att den närhet man har, har med sex att göra och inte så mycket mellan detta. Närheten ändrar ofta karaktär. Sättet att se på varandra, visa intresse och uppskattning ändras ofta också.

    Om vi ska prata så tydligt om sex måste vi också tala lika tydligt om annan närhet. Tex

    "Jag känner inte lika mycket intresse av att lyssna på dig som jag gjorde i början.. Så du vet"

    "Jag längtar inte lika mycket efter dig längre"

    "Jag tycker det är tråkigt att smeka dig när du inte blir kåt"
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Avstår helst)

    Är det inte främst så att män vill ha ett förhållande för regelbunden sex och kvinnor vill ha ett förhållande för att skaffa barn med den hon är kär i och sen resa, hitta på saker med den hon är kär i? Sexdockor blir ju mer vanligt och på sikt kommer ju männen välja det och idag kan ju kvinnor skaffa barn själva så de behöver ingen man i sitt liv. Jag som kvinna förstår inte vad jag egentligen ska med en man till? Ja om jag blir kär i någon är det ju en annan sak, men jag har svårt för att bli kär.

  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2019-12-21 10:03:38 följande:
    Fast då ska man vara lika tydlig med annan närhet. Många, även män, minskar uppmärksamhet och närhet efter flera år i relationen. Det är jättevanligt att den närhet man har, har med sex att göra och inte så mycket mellan detta. Närheten ändrar ofta karaktär. Sättet att se på varandra, visa intresse och uppskattning ändras ofta också.
    Om vi ska prata så tydligt om sex måste vi också tala lika tydligt om annan närhet. Tex
    "Jag känner inte lika mycket intresse av att lyssna på dig som jag gjorde i början.. Så du vet"
    "Jag längtar inte lika mycket efter dig längre"
    "Jag tycker det är tråkigt att smeka dig när du inte blir kåt"
    +1
  • Anonym (meh)

    Enlligt vetenskapen är kvinnan nominell i tonåren. sedan avtappar den sexuella lusten. Visst finns det enhörningar, men kvinnor är i regel inte intresserade av sex. 


    Män är ju tvingade av det biologiska att vara kåta. vissa är mindre, somliga i mer men i det stora hela så drabbas alla män av den infektion även kallad sexlusta. 


    Det är inte kul när man efter 30 drabbas av det då det kostar så mycket tid. Vissa killar säger att dom aldrig behöver onanera t.ex. vilket betyder att all deras vakna tid går åt till att uppvakta kvinnor. 


    Det är för mycket tid för mig att spendera för att få ha sex. Jag har andra saker jag vill göra. Sex för mig är lite uppblåst och överdrivet, det känns likadant för mig att onanera som att ha sex en kvinna. Sen så verkar det ju inte funka med förhållanden heller längre. Människor säger sig bli uttråkade med sin partner, det lider till en dålig psykisk hälsa. Allt pga biologiska driften.


    Den manliga orgasmen kittlar lite, muskeldragningar sen kladd överallt. Inte på något sätt spektakulärt som kvinnlig orgasm. Så för min del som man så är det något utspelat ock klart.


    Vi har kanske nått en punkt i utvecklingen, där inte bara kvinnor  gärna avstår från sex. Män med, men som vanligt talas det inte om det. För det skall alltid dömmas ut och gärna förlöjligas på alla de sätt. 


    Sex har kanske spelat ut sin roll, det är inte viktigt längre att ha sex, av naturen så har folk sex av en anledning att det skall bli barn. Barn är inte lika viktigt heller, det är för dyrt och omständigt. 


    Sen har det gått igenom en mer egocentrisk fas där man gjort det för sin egen vinnings skull, för att det är "skönt". Nu är det skönt när man är helt själv och kan göra det man tycker är roligt.


    För killar är det inte lika skönt efter ett tag, det blir en rutin, sen är det över, kvinnor verkar ju ha roligare orgasmer. 


    Medans för män är det som med ketchup flaskan och tandvärken. 


    Med ketchupflaskan skakar man den våldsamt, slår på botten så att det skall lossna, sen kommer allt ut överallt. 


    När man har tandvärk så är ödelägger nervsmärtan allt logiskt tänkande och man vill bara ligga så  man går akut till ltandläkaren och får en behandling och allt blir bra igen och man kan fortsätta leva livet. 


    Det kommer alltid finnas enhörningar som vill ha sex hela tiden bland båda könen, men överlag i den stora massan, så är sex spelat ut sin roll. 


    Under en period i mitt liv, föll jag pladask för normen att man skall hitta en kvinna och skaffa barn. Jag försökte, och hade bara riktigt dåliga resultat. Tappade helt intresset då, det var vad "marknaden" hade att erbjuda mig med den kreditvärdigheten jag hade. 


    Då kände jag att, nej, detta är löjligt. jag tänker inte ställa upp på detta. Så jag nu, avtår jag mer än gärna från sex med kvinnor. 


    För av de möjligheter jag har är på tok för låga och de kvinnor är med väl valda ord " icke av acceptabel natur".  


    Jag får mer gjort av de saker jag vill, slösa inte pengar på sånt som man normalt sett skulle göra annars. Allt känns bra och det är väldigt skönt att slippa sex. 


     


     

  • Anonym (om kvinnan får välja)
    Anonym (meh) skrev 2019-12-21 16:53:36 följande:

    Enlligt vetenskapen är kvinnan nominell i tonåren. sedan avtappar den sexuella lusten. Visst finns det enhörningar, men kvinnor är i regel inte intresserade av sex. 


    Män är ju tvingade av det biologiska att vara kåta. vissa är mindre, somliga i mer men i det stora hela så drabbas alla män av den infektion även kallad sexlusta. 


    Det är inte kul när man efter 30 drabbas av det då det kostar så mycket tid. Vissa killar säger att dom aldrig behöver onanera t.ex. vilket betyder att all deras vakna tid går åt till att uppvakta kvinnor. 


    Det är för mycket tid för mig att spendera för att få ha sex. Jag har andra saker jag vill göra. Sex för mig är lite uppblåst och överdrivet, det känns likadant för mig att onanera som att ha sex en kvinna. Sen så verkar det ju inte funka med förhållanden heller längre. Människor säger sig bli uttråkade med sin partner, det lider till en dålig psykisk hälsa. Allt pga biologiska driften.


    Den manliga orgasmen kittlar lite, muskeldragningar sen kladd överallt. Inte på något sätt spektakulärt som kvinnlig orgasm. Så för min del som man så är det något utspelat ock klart.


    Vi har kanske nått en punkt i utvecklingen, där inte bara kvinnor  gärna avstår från sex. Män med, men som vanligt talas det inte om det. För det skall alltid dömmas ut och gärna förlöjligas på alla de sätt. 


    Sex har kanske spelat ut sin roll, det är inte viktigt längre att ha sex, av naturen så har folk sex av en anledning att det skall bli barn. Barn är inte lika viktigt heller, det är för dyrt och omständigt. 


    Sen har det gått igenom en mer egocentrisk fas där man gjort det för sin egen vinnings skull, för att det är "skönt". Nu är det skönt när man är helt själv och kan göra det man tycker är roligt.


    För killar är det inte lika skönt efter ett tag, det blir en rutin, sen är det över, kvinnor verkar ju ha roligare orgasmer. 


    Medans för män är det som med ketchup flaskan och tandvärken. 


    Med ketchupflaskan skakar man den våldsamt, slår på botten så att det skall lossna, sen kommer allt ut överallt. 


    När man har tandvärk så är ödelägger nervsmärtan allt logiskt tänkande och man vill bara ligga så  man går akut till ltandläkaren och får en behandling och allt blir bra igen och man kan fortsätta leva livet. 


    Det kommer alltid finnas enhörningar som vill ha sex hela tiden bland båda könen, men överlag i den stora massan, så är sex spelat ut sin roll. 


    Under en period i mitt liv, föll jag pladask för normen att man skall hitta en kvinna och skaffa barn. Jag försökte, och hade bara riktigt dåliga resultat. Tappade helt intresset då, det var vad "marknaden" hade att erbjuda mig med den kreditvärdigheten jag hade. 


    Då kände jag att, nej, detta är löjligt. jag tänker inte ställa upp på detta. Så jag nu, avtår jag mer än gärna från sex med kvinnor. 


    För av de möjligheter jag har är på tok för låga och de kvinnor är med väl valda ord " icke av acceptabel natur".  


    Jag får mer gjort av de saker jag vill, slösa inte pengar på sånt som man normalt sett skulle göra annars. Allt känns bra och det är väldigt skönt att slippa sex. 


     


     


    Otroligt bitter inställning. Kan likställa den med hur jag känner med min kreditvärdighet för att kunna uppnå ett bra ekonomiskt och bekvämt liv. När det kommer till det sexuella kapitalet har jag fått mer tillgångar från start, men som de andra knappa faktorerna har gjort omöjliga många gånger.

    Vet inte vad det är för undersökningar du hänvisar till, men känner inte igen mig alls i den bilden mentalt?

    Fömodligen var så klart äggproduktionen och kroppens totala energi och styrka på topp, samt hudens och kroppens förmåga att dra ihop sig och läka osv. Men njutningen sexuellt var ganska obefintlig eftersom jag som ung kvinna, speciellt tonåring,  känslomässigt och intellektuellt var outvecklad och ganska misärlig.

    Min absolut sexuella topp hade jag mellan 35-45. Då var det som att alla bitarna föll på plats och min orgasmförmåga ökade. Kunde plötsligt komma på många olika sätt iallafall på egen hand och hade modet att leva ut mycket av mina sexuella önskningar. Min attraktionskraft på alla plan ökade påtagligt och urvalet blev enormt i alla åldrar. Tyvärr kan man ju aldrig maxa sådan tillgång. Man har varken utrymme eller fysisk förmåga att leva ut allt man vill med alla man önskar...väldigt sorgligt på många sätt!

    Jag känner inte igen din historia från de män jag varit med eller haft som vänner.

    Visst verkar den kvinnliga orgasmen omfatta fler nervceller och vara längre i tidsintervall, om den händer alls?! Men alltför många kvinnor talar om orgasmoförmåga med män och att den är svår att locka fram. Sen andra faktorer, ganska liknande de du själv tar upp som får dem att hellre avstå män, sex och relationer.

    Men för min egen del skulle jag aldrig velat vara utan passion och all underbar intimitet och närhet jag fått med män. Det är en oslagbar känsla och har så mycket mer än med sex att göra. Det är en fysisk såväl som mental kommunikation, med delade känslor som får en att utvecklas som människa.
  • Anonym (meh)

    om du vill att det skalla vara en bitter inställning så får du tolka det som det. 


    Verkligheten är så att alla kan inte vinna, vissa har fördelaktiga kort andra inte. Det handlar om acceptans och vad man väljer att göra med det. 


    Alla vägar i mitt liv har lett mig till där jag är idag. Och det är ok, man kanske hade velat hamnat någon annanstans, men vissa saker kan man inte ändra på. Ibland är det som det är man får helt enkelt acceptera det och gå vidare.


    Som kille har jag inte haft dom  fysiska eller intellektuella problemen. När det gäller sex så handlar det nästan helt uteslutande om kvinnan. För killen så handlar det bara om när utlösningen får komma. ganska trist, att vara kille på den biten. Som en booelansk operator antingen av eller på. 

    Mod är något man tränar hela tiden, eller inte alls, jag har tränat och utsatt mig för situationer där jag tvingats att hantera situationer. jag fick lära mig tidigt att antingen vill man eller så vill man inte. jag är ganska lång och kraftig och det är något som skrämmer väldigt många, och som något korta utländska killar ser som en utmaning så det har varit mycket hot med vapen och våld bara för att jag är stor och under sådana situationer finns det t.ex inte tid för reflektion över dina känslor. Då dör du. Göra eller inte göra. Att tänka efter, och känna efter är sånt som tar tid och oftast sällan ger en bra lösning. Att känna och reflektera över känslor är ju något oerhört kvinnligt, få män som gör det. Kanske vissa som kan, men dom är enhörningarna.  Jag är bara en man av 7 billioner individer, jag har ingen direkt betydelse för någon förutom mina närstående. För andra är jag ett hot, eller inte alls eller ingenting.  


    Min historia är ju min historia, inte från någon man du har varit med. Jag har stött på denna reaktion tidigare att, bara för att du inte kan relatera till det så är det inte på riktigt på något sätt. Antar att det är mänskligt. Nu är du också betydligt äldre verkar det som och kommer från en helt annan generation och missat vad som hänt för de yngre generationerna. Det är annorlunda nu.  Mycket är ändrat plus att det är mer män i sverige än vad det är kvinnor. Så det är en oerhörd konkurrans och vill du inte vara med i det spelet så kommer du inte hitta någon. 


    Jag har passion, bara inte för intima och sexuella relationer. Jag har annat fokus med min passion. Det är lite som att köpa ett träningskort på ett gym för att alla gör det, men du går inte för du har annat att göra än att spendera tid och gymma med andra bara för att. 


    Fysisk och mental kommunikation sker varje dag hela tiden när du är ute bland folk. Det handlar också om träning att lära sig att se detta. Många avskyr fysisk kommunikation, till och med verbal, väldigt få snappar upp mental kommunikation. Mest för att dom aldrig tränat på det.


    Du väljer vart du vill lägga den ribban, men min erfarenhet är att folk är osäkra och skenheliga i regel och sällan ärliga med deras intentioner och suger gärna ut så mycket dom kan och väldigt sällan ger tillbaka. Så istället för att bli tom på energi, har jag slutat ge bort den där den inte behövs.


    Men det är väl bra att du har nåt som du mår bra av. Så du får fortsätta med att känna sådana känslor med dina män och den intimitet som verkar infinna sig och få dig att må bra. Dock så bör du respektera att alla inte är som du. Samt inte tro att alla vill ha det du har. 


    Jag spelar mina kort, du spelar dina kort. För det är igentligen det enda vi kan göra. 

  • Anonym (Mindre)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-24 20:58:52 följande:

    Det stämmer inte riktigt. Män har en större sexualdrift pga högre testosteronnivåer.


    Är sexualdriften högre hos kvinnor i förhålla den? Kvinnor som är singlar har mindre lust
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?