• Anonym (Förbannad)

    Min sambo försöker uppfostra mig

    Min sambo är snäll och hjälpsam på alla sätt.

    Men ibland känns det som han försöker uppfostra mig.

    Han har två barn och jag har ett barn.

    Mitt barn som är snart 13 år är väldigt tajta och kan ha väldigt roligt ihop! Skratta så tårarna sprutar verkligen.

    Det gör aldrig han med sina barn. De är iofs inte så spralliga som jag och mitt barn är.

    Så i kväll, jag och sonen ligger och tittar på snapchat i mitt och sambons sovrum, och skrattar så tårarna sprutar. (Dörren är stängd)

    Han ligger och läser för sin son som är 10 år i hans rum. Rätt som det är kommer sambon instormandes och undrar vad vi håller på med, för hans son ska ju minsann sova Nu!! ( de har studiedag i morgon)

    Så där är det jämt! Vi pratar för högt, det dunsar och låter.

    Jag börjar faktiskt känna mig kvävd!

    Det är så avtändande för mig att han försöker sätta oss på plats och försöka få oss att passa in i hans mall och bli tråkiga.

  • Svar på tråden Min sambo försöker uppfostra mig
  • Anonym (Tagga ner)

    Fast om någon ska sova så kan man dämpa sig. Du beter dig rätt barnsligt.

    Att visa Respekt mot andra betyder inte att man är tråkig.

  • Anonym (L)

    Om någon som bor i samma hem som en själv vill/behöver sova så respekterar man givetvis det och ägnar sig åt en tystare aktivitet. Eftersom du tydligen inte är uppfostrad inom respekt och hänsyn så ska du vara glad att din sambo försöker, tyvärr verkar det ju vara försent. Att visa hänsyn betyder inte att man är tråkig. Dessutom borde du även lära din son att visa hänsyn till andra. Titta gärna på snapchat så tårarna sprutar, men gör det dagtid/innan läggdags.

  • Anonym (Vad?)

    Vad svarar han när du säger det till honom? Att du känner dig kvävd? Att han är tråkig och att du är rädd att bli sådan?

    Har han andra, väldigt kompenserande sidor? Annars kanske han inte är värd att leva resten av livet med?

  • Anonym (I)

    Gör slut , då kan du hitta en ? mindre tråkig? man och ditt blivande ex kan hitta en väluppfostrad kvinna som visar hänsyn till andra människor.

  • Anonym (Nytt liv!)
    Anonym (Förbannad) skrev 2019-11-24 22:24:41 följande:

    Min sambo är snäll och hjälpsam på alla sätt.

    Men ibland känns det som han försöker uppfostra mig.

    Han har två barn och jag har ett barn.

    Mitt barn som är snart 13 år är väldigt tajta och kan ha väldigt roligt ihop! Skratta så tårarna sprutar verkligen.

    Det gör aldrig han med sina barn. De är iofs inte så spralliga som jag och mitt barn är.

    Så i kväll, jag och sonen ligger och tittar på snapchat i mitt och sambons sovrum, och skrattar så tårarna sprutar. (Dörren är stängd)

    Han ligger och läser för sin son som är 10 år i hans rum. Rätt som det är kommer sambon instormandes och undrar vad vi håller på med, för hans son ska ju minsann sova Nu!! ( de har studiedag i morgon)

    Så där är det jämt! Vi pratar för högt, det dunsar och låter.

    Jag börjar faktiskt känna mig kvävd!

    Det är så avtändande för mig att han försöker sätta oss på plats och försöka få oss att passa in i hans mall och bli tråkiga.


    Jag tror inte att det är just denna händelse som är problemet. Ni är helt enkelt inte rätt för varandra. Du stör dig på honom och han stör sig på dig.

    Självklart måste man visa hänsyn och om ni tjöt av skratt var det respektlöst.

    Men samtidigt säger du att det är så jämt, att ni låter för mycket.

    Mitt råd är att du verkligen funderar på att på själv med din son istället. Ni behöver inte göra slut för det om ni inte vill men att ha varsitt boende är nog bättre för då slipper ni störa er på varandra. Eller så är det dags att helt bryta och gå vidare. (Jag sätter en slant på det sistnämnda.)
  • Anonym (Förbannad)

    Detta är ett exempel av mååååånga.

    Jag har absolut respekt! Men det ska vara kul när han

    tycker det är kul. Sen är det ju inte så att vi låg och skrattade så högt! Vi har väldigt lyhört.

  • bullen1984

    Känns som att du måste börja respektera att alla inte är som du.
    Jag hade också blivit tokig om någon höll på att härja och skrika av skratt vid sänggående. Lever man ihop så får man ju faktiskt respektera det.
    Klart man ska kunna ha kul men man får välja sina tillfällen. 
    Där är det ju du som misslyckats med uppfostran på din son.

    Ja du valde att ta upp just denna situation som ett problem och här tycker jag faktiskt att det är du som är problemet. 
    Visa lite respekt för att alla inte är lika Crazy som du och faktiskt vill ha lite lugn och ro i sitt eget hem.

    Bara för att han inte skriker av skratt med sina barn betyder det inte att de inte är tighta. Han har bara inte den typen av personlighet. Kan faktiskt inte komma på en enda person som har den typen av personlighet.

  • Siden

    Du behöver respektera att det yngre barnet ska sova. Var är din hänsyn? Hade du betett dig kiksdantvoch det var ditt yngre barn som blev nattat intill i ett lyhört hem?

  • Aiyana
    Anonym (Förbannad) skrev 2019-11-25 06:48:35 följande:

    Detta är ett exempel av mååååånga.

    Jag har absolut respekt! Men det ska vara kul när han

    tycker det är kul. Sen är det ju inte så att vi låg och skrattade så högt! Vi har väldigt lyhört.


    Men om du vet om att det är lyhört så får du väl visa hänsyn vara lite tyst när din sambos son ska somna. Jag kan förstå att han blir irriterad på dig. 
Svar på tråden Min sambo försöker uppfostra mig