• Anonym (Irriterad)

    Han ”förbjuder” mig att sjunga för barnen

    Är faktiskt skapligt irriterad nu! Vi har småbarn som jag brukar leka och sjunga för, men i helgen när vi håller på så kommer mannen in och ber mig hålla klaffen pga att han hatar när jag sjunger för att jag sjunger så fult. Då tappade jag fattningen totalt!

    Vet att jag inte är nåt Idol-ämne, men jag har sjungit i körer där man varit tvungen att söka in och sjunger absolut inte dåligt heller. Tycker dock inte att det här hit, vi sjöng för att det var roligt och ingenting annat. Han sjunger aldrig för barnen själv.

    Ursäkta, men vem fan säger sånt här?!

  • Svar på tråden Han ”förbjuder” mig att sjunga för barnen
  • Anonym (Idol)

    Jadu...

    Jag har en barndomskompis som sjöng hela tiden. Hon var medelmåtta men för henne var hon en stjärna. Hon hade ju lyckats få någon med studio att spela in en skiva och hon hade lyckats sjunga på scenen i skolan och på några lokala ställen. Men de flesta virrade på huvet när hon sjöng.

    Kanske sjunger du för högt och försöker överdriva duktigheten?

    Varför inte sjunga lite tystare och inte så allvarligt?

  • Anonym (*)
    Anonym (Idol) skrev 2019-11-25 10:46:44 följande:

    Jadu...

    Jag har en barndomskompis som sjöng hela tiden. Hon var medelmåtta men för henne var hon en stjärna. Hon hade ju lyckats få någon med studio att spela in en skiva och hon hade lyckats sjunga på scenen i skolan och på några lokala ställen. Men de flesta virrade på huvet när hon sjöng.

    Kanske sjunger du för högt och försöker överdriva duktigheten?

    Varför inte sjunga lite tystare och inte så allvarligt?


    Hur vet du att TS sjunger högt och allvarligt?

    Naturligtvis har TS all rätt i världen att sjunga med sina barn. Oavsett ad hon själv anser om sin sång.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (Idol) skrev 2019-11-25 10:46:44 följande:

    Jadu...

    Jag har en barndomskompis som sjöng hela tiden. Hon var medelmåtta men för henne var hon en stjärna. Hon hade ju lyckats få någon med studio att spela in en skiva och hon hade lyckats sjunga på scenen i skolan och på några lokala ställen. Men de flesta virrade på huvet när hon sjöng.

    Kanske sjunger du för högt och försöker överdriva duktigheten?

    Varför inte sjunga lite tystare och inte så allvarligt?


    Du beskriver en person som inte alls fungerar som jag. Jag är en ganska blyg person som aldrig skulle ta i ?för kung och fosterland? när jag sjunger, inte ens hemma. Har inte heller påstått att jag är nån stjärna, men hålla tonen i de flesta sammanhang kan jag iaf. Har dock ingen sopranröst utan altstämma.

    Jag sjunger med barnen för att de gillar det, ingenting annat. Dvs sjunger inte ?jämt?.
  • Anonym (sänk volymen)

    "men i helgen när vi håller på så kommer mannen in"

    Om du sjunger så det hörs till andra rum, så kanske du sjunger lite väl högt? Sänk volymen, kanske du tar i lite för mycket?

  • Anonym (*)
    Anonym (sänk volymen) skrev 2019-11-25 11:02:40 följande:

    "men i helgen när vi håller på så kommer mannen in"

    Om du sjunger så det hörs till andra rum, så kanske du sjunger lite väl högt? Sänk volymen, kanske du tar i lite för mycket?


    Ha ha, klart det hörs när man leker och sjunger med barn.

    Dessutom, varför kan inte mannen bara säga åt TS att vara tystare då, om de nu förde för mycket väsen? Finns ingen anledning för mannen att prata till TS på det sättet, dessutom inför barnen.

    Känns märkligt att man inte tar avstånd från det mannen sade till TS...
  • Anonym (Idol)

    Om du nu inte stör när du sjunger så är det något annat din man retar sig på. Dags att sitta ner och fråga honom?

    Detta var kanske droppen? Kanske är du bättre förälder än honom och det stör honom så han använder sången för att ha något att klaga på?!

    Projektion i psykologisk term.

  • Anonym (Irritation)
    Anonym (Irriterad) skrev 2019-11-25 10:32:00 följande:

    Är faktiskt skapligt irriterad nu! Vi har småbarn som jag brukar leka och sjunga för, men i helgen när vi håller på så kommer mannen in och ber mig hålla klaffen pga att han hatar när jag sjunger för att jag sjunger så fult. Då tappade jag fattningen totalt!

    Vet att jag inte är nåt Idol-ämne, men jag har sjungit i körer där man varit tvungen att söka in och sjunger absolut inte dåligt heller. Tycker dock inte att det här hit, vi sjöng för att det var roligt och ingenting annat. Han sjunger aldrig för barnen själv.

    Ursäkta, men vem fan säger sånt här?!


    Har han någon gång innan rytt ifrån på det sättet när du har sjungit ?

    Om inte så kan jag tänka mig att

    Han tappade fattningen pga trötthet eller irritation. Jag själv exempelvis hatar när folk smaskar (behöver inte smaskas högljutt utan ibland räcker det med att folk tuggar bara) eller visslar. Det är inte ofta alls som jag ber en människa sluta men i bland när jag är irriterad över annat eller det har vart mycket under en dag eller jag är trött så kan en loppa flyga ur munnen och jag kan snäsa till och pika om tuggning eller vissling.

    Är det så att du ofta går och småsjunger hemma också i tid och otid eller är det bara med barnen? Det kanske är nå undermedvetet du gör som han tycker är jobbigt.

    Vissa småsaker hos människor kan ju trigga oss.

    Oavsett så ska han ju inte ryta till och fräsa när du sjunger för barnen, det är inte rätt men ibland är man ju inte mer än människa
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (sänk volymen) skrev 2019-11-25 11:02:40 följande:

    "men i helgen när vi håller på så kommer mannen in"

    Om du sjunger så det hörs till andra rum, så kanske du sjunger lite väl högt? Sänk volymen, kanske du tar i lite för mycket?


    Vi bor i en liten trea och hade dörren från barnrummet öppet in till vardagsrummet där han satt. Det var lekfull tramssång (Babblarna) och ingen allvarlig högsång.
  • LFF
    Anonym (Irriterad) skrev 2019-11-25 11:21:10 följande:
    Vi bor i en liten trea och hade dörren från barnrummet öppet in till vardagsrummet där han satt. Det var lekfull tramssång (Babblarna) och ingen allvarlig högsång.
    Ge honom ett par hörlurar med brusreducering (tex Bose Quiet Comfort 35 II) i julklapp så kan han lyssna på sitt utan att höra er Flört 
  • Jemp

    Trycker han ner dig på andra plan också? Låter som ett varningstecken...

    Naturligtvis ska du sjunga för era barn! De bör ju inte heller utsättas för att man bara får sjunga/göra saker om man är en stjärna, utan alla får sjunga (/spela fotboll/utöva sin hobby...). Dessutom är det väldigt bra för språkutvecklingen kan du hälsa din man.

    Har ni babymonitor som ständigt står på och sprider ljud etc? I så fall kan han ju stänga av den när du sjunger.

Svar på tråden Han ”förbjuder” mig att sjunga för barnen