• En manlig man

    Epedemi av män som inte fungerar normalt i sexlivet!!

    Jag är förvånad över antalet trådar där kvinnor skriver om problem med sina mäns vilja eller oförmåga att ha sex.

    Att kvinnor tappar lusten för sex i ett långt förhållande eller under småbarnsåren är ju vanligt och har väl alltid varit så.

    Men att män i 30-50 års åldern frivilligt avstår sex, har svårt med potensen, inte kan eller vill komma under sex är väl ett relativt nytt fenomen? Kan det bero på explosionen av tillgänglig hårdporr på nätet de senaste 10-15 åren. Män runkar helt enkelt hellre till porr än har sex med sin partner.

    Man vet ju idag att utlösning i samband med porr över tiden skapar ett beroende som är väldigt svårt att komma ur och i värsta fall är enda sättet att bli upphetsad på .

    Vad tror ni och har ni egna erfarenheter av de här?

  • Svar på tråden Epedemi av män som inte fungerar normalt i sexlivet!!
  • Anonym (Pelle)

    Med tanke på hur de flesta 30-50 åriga kvinnor ser ut idag är det kanske inte så konstigt. De flesta är överviktiga och bryr sig inte om att de ser ut som tjocka tanter. Träning och kost vad är det? Man prioriterar annat istället. Såklart dessa män hellre runkar till porr.

  • Zoegazz
    Anonym (Pelle) skrev 2019-11-25 10:57:22 följande:

    Med tanke på hur de flesta 30-50 åriga kvinnor ser ut idag är det kanske inte så konstigt. De flesta är överviktiga och bryr sig inte om att de ser ut som tjocka tanter. Träning och kost vad är det? Man prioriterar annat istället. Såklart dessa män hellre runkar till porr.


    Så männen är välbevarade medan kvinnorna förfaller i åldern 30-50 menar du? Snälla...

    Personligen tycker jag folk håller sig fräschare längre nu än när jag själv var liten, då var det tant och gubbvarning vid 40+.
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2019-11-25 10:44:22 följande:

    Jag är förvånad över antalet trådar där kvinnor skriver om problem med sina mäns vilja eller oförmåga att ha sex.

    [...]

    Vad tror ni och har ni egna erfarenheter av de här?


    Jag tror det beror på all fokus på mannens ensamma ansvar att kvinnan ska tillfredställas och få orgasm.

    I så många trådar här på FL kan man läsa saker i stil med "dumpa honom om han inte kan tillfredsställa dig", "har man för liten så duger han inte, dumpa" etc.
  • Anonym (Ointelligensen personifierad)

    Jag skulle vilja döpa om din rubrik till "Epidemi av människor som inte fungerar normalt i något avseende".

    Vi lever så fel och prioriterar så absurda saker. Nöjer oss med avskärmade existenser utan socialt umgänge.. Skaffar fiktiva partners, har hellre sex med pixlar än med människor. Har helt tappat mening och motiv. Män vet ju inte längre hur man närmar sig kvinnor och kvinnor har anammat mäns sätt att sex på. Var och varannan har grava intimitetsstörningar och vet inte längre hur man närmar sig andra på naturliga sätt. Individualismen har förstört oss och vi har grävt vår egen grav.

    Känner inget hopp till mänskligheten alls. De är patetiska och använder ju knappt hjärnan längre. Så konstigt vore det ju om sexliv fungerade när folk knappt klarar ha relationer....vi är en förtappad ras.

  • Anonym (Pelle)
    Zoegazz skrev 2019-11-25 11:07:41 följande:

    Så männen är välbevarade medan kvinnorna förfaller i åldern 30-50 menar du? Snälla...

    Personligen tycker jag folk håller sig fräschare längre nu än när jag själv var liten, då var det tant och gubbvarning vid 40+.


    Jag swipar endast på kvinnor på Tinder så det kan jag inte svara på.

    Vad gäller kvinnor ser de flesta både tantiga och feta ut. Men kanske är det så att det är dom som behöver Tinder mest också....
  • Anonym (A)
    Zoegazz skrev 2019-11-25 11:07:41 följande:
    Så männen är välbevarade medan kvinnorna förfaller i åldern 30-50 menar du? Snälla...
    Personligen tycker jag folk håller sig fräschare längre nu än när jag själv var liten, då var det tant och gubbvarning vid 40+.
    Det tycker jag med.
  • eniloracen

    Jag vill också gärna veta vad detta beror på, min sambo börjar bli ordentligt ointresserad av sex och jag vågar inte dra upp det då han i princip avskyr att prata om sex, han lär bara tappa ännu mer intresse. Han tycker egentligen inte om porr men tittar såklart på det ibland som de flesta gör (då vanligt sex och inget konstigt), men han säger att han känner sig äcklig eller hemsk om han gör något i sexväg som anses "porrigt" ändå kan han gilla vissa saker i stunden. Jag testar gärna nya saker, lyssnar på poddar och läser för att få tips och inspiration, men han har noll intresse av det eller att göra något annorlunda, alltid samma tråkiga skit man kan förvänta sig som händer i sängen. Blowjobs och sånt tar han gärna emot men aldrig att han skulle bli sugen på att bara tillfredsställa mig så. Jag kan tycka det är upphetsande eller mysigt att ge ibland, men aldrig att han gör något likande tillbaka. Finns det ens män som ger motsvarigheten till sina kvinnor för att de kan känna bara för att tillfredsställa sin partner? Man tröttnar ju till slut på att bara ge och försöka och aldrig få något tillbaka. Hur kan man vara så sexuellt tråkig och ointresserad? Verkar vara vanligt att män blir förslappade och tråkiga i förhållanden av vad man hört från olika håll, vad händer egentligen och går det ens att påverka?! Såhär var det då inte i början av vårat förhållande, inte i närheten...

  • Anonym (G)

    Tror inte porr påverkar. Jag har svårt för att spruta ibland, frun får orgasm efter orgasm. Vi har sex regelbundet så jag har sällan behov av att kolla på porr och runka. Tror mer på anti depressiva mediciner, dämpar sexlusten hos de flesta.

  • En manlig man
    eniloracen skrev 2019-11-25 14:10:49 följande:

    Jag vill också gärna veta vad detta beror på, min sambo börjar bli ordentligt ointresserad av sex och jag vågar inte dra upp det då han i princip avskyr att prata om sex, han lär bara tappa ännu mer intresse. Han tycker egentligen inte om porr men tittar såklart på det ibland som de flesta gör (då vanligt sex och inget konstigt), men han säger att han känner sig äcklig eller hemsk om han gör något i sexväg som anses "porrigt" ändå kan han gilla vissa saker i stunden. Jag testar gärna nya saker, lyssnar på poddar och läser för att få tips och inspiration, men han har noll intresse av det eller att göra något annorlunda, alltid samma tråkiga skit man kan förvänta sig som händer i sängen. Blowjobs och sånt tar han gärna emot men aldrig att han skulle bli sugen på att bara tillfredsställa mig så. Jag kan tycka det är upphetsande eller mysigt att ge ibland, men aldrig att han gör något likande tillbaka. Finns det ens män som ger motsvarigheten till sina kvinnor för att de kan känna bara för att tillfredsställa sin partner? Man tröttnar ju till slut på att bara ge och försöka och aldrig få något tillbaka. Hur kan man vara så sexuellt tråkig och ointresserad? Verkar vara vanligt att män blir förslappade och tråkiga i förhållanden av vad man hört från olika håll, vad händer egentligen och går det ens att påverka?! Såhär var det då inte i början av vårat förhållande, inte i närheten...


    Hej!

    Jag undrar några saker.

    Hur vet du på vad och hur mycket din man tittar på porr?

    Hur gamla är ni?
  • En manlig man
    Anonym (G) skrev 2019-11-25 14:21:53 följande:

    Tror inte porr påverkar. Jag har svårt för att spruta ibland, frun får orgasm efter orgasm. Vi har sex regelbundet så jag har sällan behov av att kolla på porr och runka. Tror mer på anti depressiva mediciner, dämpar sexlusten hos de flesta.


    Du har rätt gällande antidepressiva men fel gällande porr. Du kan inte ta dig själv som exempel utan tänka bredare. Det finns hela spektrat där ute. Allt från de som inte kollar porr och de som runkar och kommer många gånger per dag till riktig hårdporr. Jag tror det är vanligt att män runkar dagligen till porr när frugan lagt sig och då minskar behovet av äkta vara.
Svar på tråden Epedemi av män som inte fungerar normalt i sexlivet!!