• Anonym (Totta­)
    Mon 25 Nov 2019 23:53
    183 visningar
    6 svar
    6
    183

    Osäker på om jag vill ha fler barn?

    Min fru vill men jag bara vill inte. Ingen konkret anledning..

  • Svar på tråden Osäker på om jag vill ha fler barn?
  • Anonym (Totta­) Trådstartaren
    Mon 25 Nov 2019 23:54
    #1

    Måste man? Känner mig taskig som såklart sårar henne djupt

  • Anonym (Vill nog inte)
    Tue 26 Nov 2019 21:48
    #2

    Vill nog inte heller. Har ett barn och än så länge känns det inte som fördelar överväger för mig att försöka få fler. Är kvinna.

  • Tue 26 Nov 2019 22:05
    #3

    Nej, man måste inte. Dessutom, att inte skaffa barn är den bästa miljöåtgärd man kan göra! 

  • Anonym (Totta­) Trådstartaren
    Wed 27 Nov 2019 18:25
    #4
    Anonym (Vill nog inte) skrev 2019-11-26 21:48:44 följande:

    Vill nog inte heller. Har ett barn och än så länge känns det inte som fördelar överväger för mig att försöka få fler. Är kvinna.


    Varför vill du inte ha fler?
  • Anonym (Emily­)
    Wed 27 Nov 2019 18:32
    #5

    Vill du inte ha fler barn ska du ju självklart inte skaffa några fler. Det är inget måste. När du har bestämt dig och vet helt säkert att du är färdig med barn kan det ju vara en idé att överväga sterilisering. Bara så att det inte blir en ?hoppsan? som du inte vill ha.

    Du kan ju väga lite för och nackdelar när det kommer till fler barn för din del? Kanske kan hjälpa om du är osäker?

  • Anonym (Vill nog inte)
    Wed 27 Nov 2019 20:11
    #6
    Anonym (Totta) skrev 2019-11-27 18:25:36 följande:

    Varför vill du inte ha fler?


    Främst för att jag har ett krävande yrke och stressen tär på mig trots deltidsjobb så jag vet inte om jag kommer orka räcka till för fler barn helt enkelt. Vill ha tid för det barn jag har och att man kan dela upp sig när det behövs så att den ena har barnet och den andra kan jobba/vila/ha egentid - känns som att det blir betydligt mer kämpigt att vara ensam med två eller fler barn. Bättre ekonomi med bara ett barn också, slipper fler föräldraledigheter och slipper köpa större bostad, billigare med bara ett barn som ska ha fritidsintressen etc och man kan spara mer till barnet och sig själv.
Svar på tråden Osäker på om jag vill ha fler barn?