• Anonym (Kaffedraken)

    Glad gubbe flera dagar på clearblue äl test

    Hej hörni nu behöver jag er hjälp!

    Såhär har mina test varit:

    16/11 fast glad gubbe

    19/11 tomt

    20/11 blinkande gubbe

    21/11 blinkande gubbe

    25/11 (morgon) tom

    25/11 (kväll) fast glad gubbe

    26/11 (morgon) tom

    26/11 (kväll) fast glad gubbe

    Alltså vad är de som händer?! Detta är så förvirrande

    Varför blir de bara positivt på kvällen?

    Tillägger att min temp inte är speciellt hög heller och att graviditetstestet är negativt.

  • Svar på tråden Glad gubbe flera dagar på clearblue äl test
  • Anonym (Kaffedraken)

    I instruktionerna står att man bör ta vid samma tid varje dag och att man dessutom inte ska kissa på minst fyra timmar innan test, har du följt detta? Tänker att om du kissar för ofta kanske det inte registreras som positivt. Märkligt att de glada gubbarna blinkar, jag trodde de skulle vara fasta för positivt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Mortiscia80 skrev 2019-11-26 20:20:28 följande:

    I instruktionerna står att man bör ta vid samma tid varje dag och att man dessutom inte ska kissa på minst fyra timmar innan test, har du följt detta? Tänker att om du kissar för ofta kanske det inte registreras som positivt. Märkligt att de glada gubbarna blinkar, jag trodde de skulle vara fasta för positivt.


    Jag har följt tiden mellan och tagit vid samma tillfälle fast två olika tider om dagen. Om de blinkar så borde de bli positivt snart typ och fast är peak :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Obalem skrev 2019-11-26 20:42:08 följande:
    Jag har följt tiden mellan och tagit vid samma tillfälle fast två olika tider om dagen. Om de blinkar så borde de bli positivt snart typ och fast är peak :)
    Ja precis! Jag har köpt de där som bara visar två dagar men du verkar ha den som visar fyra dagar och då ska blinkande gubbe vara strax före ÄL :) Lycka till då!

    Själv sitter jag o funderar på om jag ens har ÄL alls denna månad :s Därav tester... Började testa 10 dagar efter mens som instruerat och nu på dag 14 är det fortfarande bara negativt =/
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mortiscia80 skrev 2019-11-26 20:47:24 följande:

    Ja precis! Jag har köpt de där som bara visar två dagar men du verkar ha den som visar fyra dagar och då ska blinkande gubbe vara strax före ÄL :) Lycka till då!

    Själv sitter jag o funderar på om jag ens har ÄL alls denna månad :s Därav tester... Började testa 10 dagar efter mens som instruerat och nu på dag 14 är det fortfarande bara negativt =/


    Ja jo men hur kommer de sig att de är såhär varierande? Att ibland att de positivt och ibland inte :/

    Usch då.. heja heja! Hoppas den kommer snart!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Obalem skrev 2019-11-26 21:42:51 följande:
    Ja jo men hur kommer de sig att de är såhär varierande? Att ibland att de positivt och ibland inte :/

    Usch då.. heja heja! Hoppas den kommer snart!
    Ja det är väldigt märkligt men jag skulle tippa att de bra dagarna började runt den 20:e iaf. För att vara på den säkra sidan, oavsett tester, så kan man ha sex varannan dag för att pricka in ÄL :) Spermierna lever tydligen upp till tre dagar i äggledarna läste jag nyligen.

    Tack =)
Svar på tråden Glad gubbe flera dagar på clearblue äl test