• Anonym (U)
    Tue 26 Nov 2019 21:21
    42 visningar
    1 svar
    1
    42

    Besatt?

    Känns som jag gått och hängt upp mig på en person jag var i beroendeställning till för ganska många år sedan. Jag tänker på honom dagligen och kollat hans sociala medier dagligen för att se om han lagt upp något nytt. Inser att jag fått en hang up, men konstigt nog saknar jag honom fast vi aldrig egentligen kände varandra mer än när jag fick vård av honom. Känner mig trygg och glad när jag ser honom på hans sociala medier(vilka är öppna).

    Någon som upplevt detta? Vet jag bara borde skita i att gå in och kolla, så borde det väl gå över? Men även innan jag sett honom på nätet tänkte jag ofta på honom. Skäms lite ibland när jag är inne och kollar, tänk om jag skulle råka gilla något liksom...

  • Svar på tråden Besatt?
  • Anonym (K)
    Wed 27 Nov 2019 00:31
    #1

    Lugn, det är helt normalt att crusha på sin läkare/psykolog osv. Det betyder inte att du egentligen har känslor på riktigt utan det kan vara lätt att det blir så om man typ haft sitt liv i någons händer, man blivit hjälpt och så. Det är lätt att blanda ihop sina känslor ibland. Låt dig få känna dig lite småkär, inget fel med det. Sen går du vidare. 

Svar på tråden Besatt?