• Wed 27 Nov 2019 00:03
    116 visningar
    1 svar
    1
    116

    Ägglossning?

    Vi har precis börjat försöka bli gravida med nr. 2. Min mens kom inte igång förrens 14 månader efter förlossningen. Nu har den gått helt bananas och jag har mens var 14:e dag. Min ägglossningsapp hävdar att jag skulle haft ägglossning dagen efter senaste mensen slutade, kan det verkligen stämma? Idag upptäckte jag att jag hade en klump i flytningen, är det äggvita? Det är 4 dagar sedan sista mens. Har också som mensvärk. Vi tolkade det som ägglossning och hoppade i säng.

    Någon som känner igen sig? Jag har googlat men hittar inget svar.

  • Svar på tråden Ägglossning?
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 27 Nov 2019 11:58
    #1
    Utvandraren2 skrev 2019-11-27 00:03:36 följande:

    Vi har precis börjat försöka bli gravida med nr. 2. Min mens kom inte igång förrens 14 månader efter förlossningen. Nu har den gått helt bananas och jag har mens var 14:e dag. Min ägglossningsapp hävdar att jag skulle haft ägglossning dagen efter senaste mensen slutade, kan det verkligen stämma? Idag upptäckte jag att jag hade en klump i flytningen, är det äggvita? Det är 4 dagar sedan sista mens. Har också som mensvärk. Vi tolkade det som ägglossning och hoppade i säng.

    Någon som känner igen sig? Jag har googlat men hittar inget svar.


    Appar baseras ju på en mer normal cykel och alltså funkar den inte för dig. Sedan tänker jag så här, hur säker är du att du faktiskt haft mens? Det är inte alls ovanligt att ha en mindre blödning just vid ÄL.

    Du kommer inte att kunna se några äggrester i dina flytningar eller i din mens.

    Om ni ska maxa chanserna för barn bör ni ha sex varannan dag med början någon dag efter mens så slemhinnorna inte rivs upp och du börjar småblöda igen (mest för att det är otrevligt och ingen har ÄL dagarna direkt efter mens ändå).
Svar på tråden Ägglossning?