• Anonym (Kaffedraken)

    Gör allt för dig?

    Jag har funderat ibland på, om en kille gör allt för sin tjej, ställer upp i vått och torrt, kör henne överallt, hämtar henne, lämnar saker på jobbet om hon tex glömt något hemma, och säger till henne att han gör allt för henne. Tycker ni det är gulligt eller lite överdrivet?

  • Svar på tråden Gör allt för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det kan vara att han är väldigt kontrollerande och att det sedan leder till att han misshandlar henne också.

    Men det brukar oftast uppfattas som väldigt gulligt och omtänksamt.

    Själv hade jag tyckt det var överdrivet, hade nog känt mig kvävd.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det är en tjej som gillar att bli uppassad och vara solen i någon annans universum och killen gillar att passa upp på henne så funkar det ju!

    För egen del så är jag alldeles för självständig för att må bra av att någon grejar för mycket! Får panik om en kille är FÖR lyhörd och tror sig veta vad jag vill ha och behöver innan jag vet det själv!

    Hade en kille som till och med matade mig med godis när vi såg på film! Vad faan jag är  ju inte handikappad!! Jag har händer att ta godis med när jag vill, om jag vill och välja vilken bit jag vill ha på egen hand! Sånt gör mig galen, haha!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så länge båda vill det och det inte bottnar i att han vill kontrollera henne eller att hon utnyttjar honom, är det ju fint. Sen betyder ju sällan att "göra allt för någon" att personen verkligen skulle göra allt. Skulle tjejen be honom att hoppa från ett hustak eller råna en bank skulle han troligtvis inte göra det. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    För mig osar det desperation. Typ att killen försöker "köpa" kärlek och acceptans. Avtändande för mig.

Svar på tråden Gör allt för dig?