• Anonym (Frustrerad)

    Inget sex under graviditet, ska man behöva ha det såhär?

    Hej,

    Jag träffade min kille för ca 1,5 år sen och blev snabbt gravid så är nu i 8e månaden.

    När vi först träffades var han inte så på att ha sex så det blev jag som drev det, men sen liksom lossnade det och vi hade ofta och härligt sex, även om han inte är riktigt lika ?frigjord? som jag. Jag älskar sex i olika former, han föredrar 2-3 ställningar och vill gärna ha lampan släckt och vara i sovrummet.. samtidigt vet jag att han levt ut lite mer tidigare och varit ganska ?promiskuös? med kvinnor så jag har ställt mig frågande till om det är mig han inte tänder på, men han har försäkrat mig om att så inte är fallet.

    Iallafall; nu är jag gravid och sen det började synas har vårt sexliv blivit sämre och sämre. Jag får be om det - eller oftast typ bråka om det - och då ?ger han med sig? och säger att han vill. Han har lagt mig på sida och kört på utan förspel, jag har inte klagat eftersom jag bara varit glad att få något alls. Sen en månad tillbaka vill han inte alls, han tycker det är läskigt med barnet i magen och vill inte.

    Jag har föreslagit att vi kan göra annat men han är inte så pepp på det heller. Han går med på att jag går ner eller tar på honom tills han kommer men han gör aldrig samma sak för mig trots att jag ber om det. Har försökt prata om det men han blir defensiv och säger att jag tjatar.

    Jag känner mig superfin och sexig med magen och brösten men varje gång han avvisar mina försök blir jag låg och tycker jag är tjock ful och äcklig.

    Jag kollar på porr och tar på mig själv men är så LESS PÅ DET, är det för mycket begärt att han tar på mig åtminstone om han nu tycker det känns obehagligt med vanligt sex?

    Blir supernojig att han ligger med andra men finns väl inga tecken på det annars så är säkert inbillning bara, han kanske bara har tappat lusten helt? Hur ska det då bli sen när vi har en bebis i vårt liv?

    Hjäälp nån som har råd för jag blir galen här!

  • Svar på tråden Inget sex under graviditet, ska man behöva ha det såhär?
  • Anonym (Hedda)

    Oj så olika det kan vara, här är det tvärtom. Men är du inte rädd för infektioner nu ? Det är därför jag inte vill ligga. Infektioner vid graviditet kan ju gå riktigt illa.

    Men såklart jättetrist om du vill å han avvisar! Fy jag skulle också må dåligt av det.

  • enable007

    Samma här , vi var sex mest när hon är gravid . Jag gillar och ha sex med gravida :)

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Hedda) skrev 2019-11-27 12:46:07 följande:

    Oj så olika det kan vara, här är det tvärtom. Men är du inte rädd för infektioner nu ? Det är därför jag inte vill ligga. Infektioner vid graviditet kan ju gå riktigt illa.

    Men såklart jättetrist om du vill å han avvisar! Fy jag skulle också må dåligt av det.


    Varför skulle man få infektioner av sex?? Aldrig hört något så dumt.
  • Anonym (Hedda)

    Vissa får lättare urininfektioner av samlag, vilket du tydligen inte visste.


    Anonym (Hold my beer) skrev 2019-11-27 13:01:45 följande:

    Varför skulle man få infektioner av sex?? Aldrig hört något så dumt.


  • Anonym (tjat kan vara  avtändande)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-11-27 12:34:36 följande:

    Hej,

    Jag träffade min kille för ca 1,5 år sen och blev snabbt gravid så är nu i 8e månaden.

    När vi först träffades var han inte så på att ha sex så det blev jag som drev det, men sen liksom lossnade det och vi hade ofta och härligt sex, även om han inte är riktigt lika ?frigjord? som jag. Jag älskar sex i olika former, han föredrar 2-3 ställningar och vill gärna ha lampan släckt och vara i sovrummet.. samtidigt vet jag att han levt ut lite mer tidigare och varit ganska ?promiskuös? med kvinnor så jag har ställt mig frågande till om det är mig han inte tänder på, men han har försäkrat mig om att så inte är fallet.

    Iallafall; nu är jag gravid och sen det började synas har vårt sexliv blivit sämre och sämre. Jag får be om det - eller oftast typ bråka om det - och då ?ger han med sig? och säger att han vill. Han har lagt mig på sida och kört på utan förspel, jag har inte klagat eftersom jag bara varit glad att få något alls. Sen en månad tillbaka vill han inte alls, han tycker det är läskigt med barnet i magen och vill inte.

    Jag har föreslagit att vi kan göra annat men han är inte så pepp på det heller. Han går med på att jag går ner eller tar på honom tills han kommer men han gör aldrig samma sak för mig trots att jag ber om det. Har försökt prata om det men han blir defensiv och säger att jag tjatar.

    Jag känner mig superfin och sexig med magen och brösten men varje gång han avvisar mina försök blir jag låg och tycker jag är tjock ful och äcklig.

    Jag kollar på porr och tar på mig själv men är så LESS PÅ DET, är det för mycket begärt att han tar på mig åtminstone om han nu tycker det känns obehagligt med vanligt sex?

    Blir supernojig att han ligger med andra men finns väl inga tecken på det annars så är säkert inbillning bara, han kanske bara har tappat lusten helt? Hur ska det då bli sen när vi har en bebis i vårt liv?

    Hjäälp nån som har råd för jag blir galen här!


    SLUTA försök bråka till dig sex tills han ger med sig. Förstår du inte att det inte bara är kvinnor som kan tycka sådant är sjukt avtändande?

    Många män reagerar på exakt samma sätt.  Risken finns att ju mer du tjatar och bråkar om sex, ju mer avtänd blir han.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Hedda) skrev 2019-11-27 16:15:49 följande:

    Vissa får lättare urininfektioner av samlag, vilket du tydligen inte visste.


    Omfg, och det tror du är någon slags risk för fostret?? Jaja tack för underhållningen iaf.
  • LoveRain

    Sluta tjata och pressa. Du får respektera att han inte vill just nu. Du går helt enkelt kolla på porr och hjälpa dig själv just nu.

  • annabellelee
    Anonym (Hedda) skrev 2019-11-27 12:46:07 följande:

    Oj så olika det kan vara, här är det tvärtom. Men är du inte rädd för infektioner nu ? Det är därför jag inte vill ligga. Infektioner vid graviditet kan ju gå riktigt illa.

    Men såklart jättetrist om du vill å han avvisar! Fy jag skulle också må dåligt av det.


    Enligt 1177 och mvc går det jättebra att ha sex hela graviditeten.
  • Anonym (CCV)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-11-27 12:34:36 följande:

    Hej,

    Jag träffade min kille för ca 1,5 år sen och blev snabbt gravid så är nu i 8e månaden.

    När vi först träffades var han inte så på att ha sex så det blev jag som drev det, men sen liksom lossnade det och vi hade ofta och härligt sex, även om han inte är riktigt lika ?frigjord? som jag. Jag älskar sex i olika former, han föredrar 2-3 ställningar och vill gärna ha lampan släckt och vara i sovrummet.. samtidigt vet jag att han levt ut lite mer tidigare och varit ganska ?promiskuös? med kvinnor så jag har ställt mig frågande till om det är mig han inte tänder på, men han har försäkrat mig om att så inte är fallet.

    Iallafall; nu är jag gravid och sen det började synas har vårt sexliv blivit sämre och sämre. Jag får be om det - eller oftast typ bråka om det - och då ?ger han med sig? och säger att han vill. Han har lagt mig på sida och kört på utan förspel, jag har inte klagat eftersom jag bara varit glad att få något alls. Sen en månad tillbaka vill han inte alls, han tycker det är läskigt med barnet i magen och vill inte.

    Jag har föreslagit att vi kan göra annat men han är inte så pepp på det heller. Han går med på att jag går ner eller tar på honom tills han kommer men han gör aldrig samma sak för mig trots att jag ber om det. Har försökt prata om det men han blir defensiv och säger att jag tjatar.

    Jag känner mig superfin och sexig med magen och brösten men varje gång han avvisar mina försök blir jag låg och tycker jag är tjock ful och äcklig.

    Jag kollar på porr och tar på mig själv men är så LESS PÅ DET, är det för mycket begärt att han tar på mig åtminstone om han nu tycker det känns obehagligt med vanligt sex?

    Blir supernojig att han ligger med andra men finns väl inga tecken på det annars så är säkert inbillning bara, han kanske bara har tappat lusten helt? Hur ska det då bli sen när vi har en bebis i vårt liv?

    Hjäälp nån som har råd för jag blir galen här!


    Kan du tänka dig att vara med någon annan tills barnet är fött? Finns säkerligen många som är intresserade.
  • Anonym (världen är inte svart och vit)
    annabellelee skrev 2019-11-27 17:27:37 följande:
    Enligt 1177 och mvc går det jättebra att ha sex hela graviditeten.
    Men herregud det är väl upp till varje person att avgöra som känner sin egen kropp. Vissa kvinnor har haft hundratals urinvägsinfektioner i sitt liv, medan andra aldrig haft nån. Självklart avstår de kanske sex i ett så känsligt skede för att inte bli sjuka och behöva antibiotika. Numera är ju också sådana infektioner klassade som bland de farligare då de bakterierna utvecklatspenicillinresistens och kan leda till döden för vissa. Jätteobehagligt och ett världshälsoproblem!
Svar på tråden Inget sex under graviditet, ska man behöva ha det såhär?