• Linniiis

    Graviditetstest efter missfall

    Gick på ett efterlängtat VUL i v.6+4 (17 okt) med förhoppning om att få se ett litet hjärta, men tyvärr. Försökte hålla hoppet uppe de 8 dagarna som dröjde innan återbesök, där jag tyvärr fick det värsta bekräftat. Det fanns allt som skulle finnas men tyvärr inget slående hjärta och därför fick jag cytotec som jag tog den 26 okt, alltså för snart 5 veckor sedan.

    Jag blödde då i 4 dagar och trodde allt kom ut. Såklart inte! Veckan därpå kom det en blödning med fruktansvärda smärtor.

    Gjorde en efterkontroll 18 dagar efter tabletterna och då kunde man se en minimal hinnsäck, den hade alltså bara krympt. Men samma kväll börja jag blöda lite sparsamt igen.

    Förra veckan började jag blöda igen. Ungefär som en mens, vilket jag tänkte kunde vara ?naturligt? då det var 4 veckor sedan missfallet startade.

    Under alla dessa veckor har jag testat mig två gånger i veckan. Strecket blev naturligtvis mycket svagare än vad det var första dagarna, men ändå så pass starkt att det inte alls går att missta.

    Nu till kruxet! Testade mig i måndags, 25 nov och så var strecket riktigt svagt vilket gjorde mig glad! Nu två dagar senare är dock strecket starkare än det varit på flera veckor.

    Tre av testen är från förra veckan och veckan dess för innan. Det med svagt streck är för två dagar sedan och det statskassa är från idag.

    Är det någon med missfall där ert hcg gått upp och ner?

    Hur har era test sett ut efter 5 veckor?

Svar på tråden Graviditetstest efter missfall