• Thu 28 Nov 2019 11:25
    285 visningar
    1 svar
    1
    285

    Är det missfall?

    Hej,
    Jag är så förvirrad just nu.

    Det hela har börjat med att min mens varit nästan en vecka sen, trodde att detta kunnat bero på att jag genomgått stora förändringar i mitt liv de senaste två veckorna med en extremt jobbig separation. 

    Men i måndags 25/11 började få en liten småtunn, slemmig och ljusröd blödning som pågick fram tills igår 27/11. Då började det komma riktigt mycket blod, med en del klumpar i sig. 
    Natten till idag har jag knappt kunnat sova på grund av såna menssmärtor, har legat och gråtit och var nästan tvungen att kräkas av smärta. Vilket är väldigt ovanligt för mig. 
    För cirka en timme sen gick jag på toa då jag kände att det kom väldigt mycket blod och behövde byta binda. Och precis när jag ska dra ner trosorna kommer det ut som en lite genomskinlig men blodig rund fettklump ur mig, ungefär samma storlek som en oliv. Och precis innan hade det kommit extremt mycket och klumpigt blod. 

    Och efter detta nu så har smärtorna nästintill försvunnit.. 
    Kan detta vara ett missfall? Jag har inte tagit något gravtest för att kolla om jag är gravid innan, med tanke på att jag trodde att förseningen berott på stress osv. 

    Behöver hjälp, borde jag uppsöka läkare? Är det ett missfall? Något annat? 

Svar på tråden Är det missfall?