• Anonym (TS)
    Thu 28 Nov 2019 16:43
    662 visningar
    12 svar
    12
    662

    Sexlöst förhållande

    Ni som lever i ett sexlöst förhållande och som är parten som önskar mer sex, hur gör ni för att ändå må bra? Har ni några tips?

    Jag lever i ett förhållande där sexlivet gått från dagligen till sex 1 gång per månad eller varannan månad. Och det märks att det är ?ställa-upp-sex? från hans sida.

    Jag skulle gärna ha sex mellan 7-4 gånger i veckan och han helst inte alls längre tror jag. Jag har tidigare försökt hitta sätt att tända hans lust igen men insett att det inte går och då är det förstås bara att acceptera läget och avstå sex. Men det är svårt. Framförallt blir jag så deppig när det gått några veckor utan sex. Hela kroppen skriker efter närhet.

    Men jag vet ju att det finns flera personer här på FL som levt i sexlöst förhållande i många år så ni kanske har nåt tips på hur man gör för att ändå må okej? Vad har er strategi varit?

    Och för att förtydliga för de som alltid i liknande trådar skriver ?sex är ingen rättighet? så är det alltså inte det jag påstår. Jag vill bara ha tips på hur man mår bra i ett förhållande utan sex.

  • Svar på tråden Sexlöst förhållande
  • Fritz0­8
    Thu 28 Nov 2019 17:44
    #1

    Jag kanske redan har tipsat om detta i alla trådar som det du, jag och många andra lever med.

    Nåväl, så här gör jag...

    Varannan vecka besöker jag en massör för att få beröring och mer lyckohormoner i kroppen. Vanlig massage.

    Jag går iväg och tränar vattengymnastik i en varmvattenbassäng med efterföljande bastu.

    Tyvärr har många av mina vänner flyttat från Stockholm, men de jag har kvar försöker jag träffa då och då för exempelvis biobesök och efterföljande snack på någon pub. Ibland följer hustrun med.

    Jag tittar inte på porr och försöker att tänka mindre på sex.

    Det senare är väldigt svårt eftersom jag har lätt för att bli kåt.

    Inte vet jag om dessa tips är något för dig, men så här gör jag.

    Man, 53år, I ett 16 årigt förhållande, men utan ett samlag i snart 8år.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 28 Nov 2019 18:12
    #2
    Fritz08 skrev 2019-11-28 17:44:39 följande:

    Jag kanske redan har tipsat om detta i alla trådar som det du, jag och många andra lever med.

    Nåväl, så här gör jag...

    Varannan vecka besöker jag en massör för att få beröring och mer lyckohormoner i kroppen. Vanlig massage.

    Jag går iväg och tränar vattengymnastik i en varmvattenbassäng med efterföljande bastu.

    Tyvärr har många av mina vänner flyttat från Stockholm, men de jag har kvar försöker jag träffa då och då för exempelvis biobesök och efterföljande snack på någon pub. Ibland följer hustrun med.

    Jag tittar inte på porr och försöker att tänka mindre på sex.

    Det senare är väldigt svårt eftersom jag har lätt för att bli kåt.

    Inte vet jag om dessa tips är något för dig, men så här gör jag.

    Man, 53år, I ett 16 årigt förhållande, men utan ett samlag i snart 8år.


    Tack för ett bra och seriöst svar.

    Jag har funderat på det där med massage för att få nån beröring. Det kostar ju en del dock. Men det kanske är värt det. Kanske ska försöka hitta andra utgifter att dra in på istället.

    Det där med vattengymnastiken, är det liksom för att hålla dig upptagen och tänka på annat?

    Det där med vänner ska jag också försöka tänka på. Jag har förvisso inte många men några arbetskamrater jag kanske skulle kunna träffa nån gång när det passar med barnvakter och sånt.

    Jag har också slutat titta på porr nyligen men att sluta tänka på sex är fortfarande väldigt svårt. Svårt också när man bor med nån man fortfarande tänder på och ser naken dagligen. Då vandrar tankarna lätt iväg.

    Återigen, tack för ditt bra och seriösa svar. <3
  • Fritz0­8
    Thu 28 Nov 2019 18:40
    #3
    Anonym (TS) skrev 2019-11-28 18:12:15 följande:

    Tack för ett bra och seriöst svar.

    Jag har funderat på det där med massage för att få nån beröring. Det kostar ju en del dock. Men det kanske är värt det. Kanske ska försöka hitta andra utgifter att dra in på istället.

    Det där med vattengymnastiken, är det liksom för att hålla dig upptagen och tänka på annat?

    Det där med vänner ska jag också försöka tänka på. Jag har förvisso inte många men några arbetskamrater jag kanske skulle kunna träffa nån gång när det passar med barnvakter och sånt.

    Jag har också slutat titta på porr nyligen men att sluta tänka på sex är fortfarande väldigt svårt. Svårt också när man bor med nån man fortfarande tänder på och ser naken dagligen. Då vandrar tankarna lätt iväg.

    Återigen, tack för ditt bra och seriösa svar. <3


    Varsågod...

    Vattengympa började jag med som sjukgymnastik pga diskbråck i ryggen.

    Jag hoppas att din man vaknar sexuellt och du får ligga igen.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 28 Nov 2019 18:48
    #4
    Fritz08 skrev 2019-11-28 18:40:19 följande:

    Varsågod...

    Vattengympa började jag med som sjukgymnastik pga diskbråck i ryggen.

    Jag hoppas att din man vaknar sexuellt och du får ligga igen.


    Tack, men det kommer han inte göra. Det är bara jag som varit seg med att fatta det (eller snarare inte velat inse det). Han har egentligen inte velat ha sex med mig på ca 7 år, men ställt upp. Innan trodde jag nog att han faktiskt ville då, även att det var väldigt sällan, men senaste året har jag insett och förstått att han gör det för min skull. Men så mår förstås ingen bra av att ha det så nu kommer vi sluta helt istället.
  • Fritz0­8
    Thu 28 Nov 2019 18:56
    #5
    Anonym (TS) skrev 2019-11-28 18:48:02 följande:

    Tack, men det kommer han inte göra. Det är bara jag som varit seg med att fatta det (eller snarare inte velat inse det). Han har egentligen inte velat ha sex med mig på ca 7 år, men ställt upp. Innan trodde jag nog att han faktiskt ville då, även att det var väldigt sällan, men senaste året har jag insett och förstått att han gör det för min skull. Men så mår förstås ingen bra av att ha det så nu kommer vi sluta helt istället.


    Har snackat med honom om att gemensamt besöka en terapeut?

    Jag tog upp detta med hustrun några gånger för några år sedan. Hon tycker att det bara är fånigt och helt onödigt.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 28 Nov 2019 19:09
    #6
    Fritz08 skrev 2019-11-28 18:56:55 följande:

    Har snackat med honom om att gemensamt besöka en terapeut?

    Jag tog upp detta med hustrun några gånger för några år sedan. Hon tycker att det bara är fånigt och helt onödigt.


    Ja, det har jag tagit upp några gånger. Han är inte intresserad av nåt sånt. Det blir mest tjurigt och irriterat när jag tar upp det. Han har inget mer att säga där än hemma tycker han.
  • Fritz0­8
    Thu 28 Nov 2019 19:35
    #7

    Aha.

    Jag har inte fler tips till dig men stannar kvar i tråden.

    Kanske får du något råd som även jag kan ta del av.

  • Anonym (G)
    Fri 29 Nov 2019 09:06
    #8
    +1

    Jag är man och var i samma situation i mitt tidigare äktenskap. Jag hoppades på förbättring de senaste åren men insåg till slut att det händer aldrig. Otrohet var inget alternativ för mig så jag valde att gå vidare i livet. Jag har en ny kvinna och vi har sex 2-3 ggr i veckan vilket vi båda är nöjda med.

  • Anonym (Sakna­rnärhe­t)
    Fri 29 Nov 2019 09:11
    #9

    Hoppas du hittar något som funkar.

    Jag lever i ett förhållande med liknande symptom. Dock sex en gång om året om man har tur.

    Jag mår psykiskt dåligt över detta, tänker konstant på det. Detta ligger bakom allt hur jag mår eller agerar. Vill absolut inte vara otrogen. Jag älskar min fru och vårt liv med våra barn. Försökt snacka men det kommer ingen vart. Svårt att föra diskussion också med någon som är typ pryd iaf numera.

    Hoppas du hittar nått.

  • Anonym (Lisen­)
    Fri 29 Nov 2019 09:23
    #10
    Anonym (G) skrev 2019-11-29 09:06:46 följande:

    Jag är man och var i samma situation i mitt tidigare äktenskap. Jag hoppades på förbättring de senaste åren men insåg till slut att det händer aldrig. Otrohet var inget alternativ för mig så jag valde att gå vidare i livet. Jag har en ny kvinna och vi har sex 2-3 ggr i veckan vilket vi båda är nöjda med.


    Min sambo hade det som dig. Han mådde väldigt dåligt och till slut vågade han ta steget att skilja sig.

    Bra gjort av dig =)
  • Anonym (G)
    Fri 29 Nov 2019 10:17
    #11

    [quote=80067235][quote-nick]Anonym (Lisen) skrev 2019-11-29 09:23:51 följande:[/quote-nick]Min sambo hade det som dig. Han mådde väldigt dåligt och till slut vågade han ta steget att skilja sig.

    Bra gjort av dig =

    Det är ett svårt beslut att ta. Hoppas att han har det mycket bättre sedan han träffade dig. För mig är det de bästa jag gjort i mitt liv.

  • Anonym (Lisen­)
    Fri 29 Nov 2019 16:41
    #12
    Anonym (G) skrev 2019-11-29 10:17:16 följande:

    [quote=80067235][quote-nick]Anonym (Lisen) skrev 2019-11-29 09:23:51 följande:[/quote-nick]Min sambo hade det som dig. Han mådde väldigt dåligt och till slut vågade han ta steget att skilja sig.

    Bra gjort av dig =

    Det är ett svårt beslut att ta. Hoppas att han har det mycket bättre sedan han träffade dig. För mig är det de bästa jag gjort i mitt liv.


    Ja, det är absolut inte lätt. Jo, han har det mycket bättre med mig. Det är vad han säger iaf. Vi är väldigt lyckliga.

    Jag är glad för din skull.
Svar på tråden Sexlöst förhållande